• شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92030401733
  • خبرنگار : 71191

حضور تورها در موزه‌ها با بلیت‌های قبلی در دست بررسی است

حضور تورها در موزه‌ها با بلیت‌های قبلی در دست بررسی است

پکیج پیش‌بینی هزینه‌های جامعه‌ی تورگردانان بالاخره به اداره کل موزه‌ها رسید تا دومین نامه‌ی درخواست تورگردانان ایران برای استفاده‌ی تورها از موزه‌های کشور با همان قیمت قبلی بررسی شود.

پکیج پیش‌بینی هزینه‌های جامعه‌ی تورگردانان بالاخره به اداره کل موزه‌ها رسید تا دومین نامه‌ی درخواست تورگردانان ایران برای استفاده‌ی تورها از موزه‌های کشور با همان قیمت قبلی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اجرایی شدن مصوبه‌ی افزایش قیمت بلیت موزه‌ها در اسفندماه سال گذشته، تورگردانان در نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواستند تا تورهایی که برای نوروز و بعد از آن به فروش رفته‌اند، با همان قیمت قبلی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. با این درخواست موافقت و مهلت آن تا پایان فروردین‌ماه 92 اعلام شد.

پیش از پایان یافتن این مهلت، جامعه‌ی تورگردانان ایران بار دیگر در نامه‌ای به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از او خواستند گردشگرانی که در قالب تور از موزه‌ها و اماکن تاریخی دیدن می‌کنند،‌ به همان قیمت پیشین بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. در ابتدا، ملک‌زاده با این درخواست نیز موافقت کرد و انجام بقیه‌ی کارها را به معاون میراث فرهنگی و سرپرست اداره کل موزه‌ها سپرد؛ ولی مسعود علویان‌صدر و یحیی رحمتی بعد از گذشت حدود یک‌ماه پاسخی به نامه ندادند. آن‌ها همچنین از جامعه‌ی تورگردانان خواستند تا جزییات تورهای‌شان را که شامل پکیج پیش‌بینی هزینه‌هاست به سازمان میراث فرهنگی اعلام کنند که حالا این پکیج به سازمان رسیده است.

سرپرست اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که جامعه‌ی تورگردانان ایران در روزهای گذشته پکیج پیش‌بینی هزینه‌ی سفر را به این سازمان داده است‌، اظهار کرد: ما راضی نیستیم به صنعت تورگردانی، بخصوص تورهای ورودی آسیبی وارد شود. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا حداکثر 10 روز آینده، به دومین نامه‌ی جامعه‌ی تورگردانان ایران پاسخ قطعی بدهیم.

یحیی رحمتی بررسی پکیج پیش‌بینی هزینه‌ی سفر را از نظر قانونی لازم دانست و تأکید کرد: برای موافقت با این درخواست، به داشتن جزییات نیاز داریم تا علاوه بر دفاع از این طرح‌، از نظر حقوقی نیز دچار مشکل نشویم.

وی با بیان این‌که افزایش هزینه‌ی بلیت موزه‌ها نسبت به افزایش بسیاری از خدمات در کشور، مانند هتل‌ها که 25 درصد افزایش قیمت داشته‌اند،‌ هزینه‌ی بالایی نیست‌، گفت: برای احترام گذاشتن‌ به نظر دوستان و درخواست آن‌ها، بررسی این نامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با اشاره به این‌که سقف قیمت بلیت برای ورود گردشگران خارجی به موزه‌های ایران‌، کف قیمت بلیت موزه‌های درجه‌ی سه در اروپاست‌، درباره‌ی‌ پیش‌بینی‌ها برای موافق یا مخالف بودن معاون میراث فرنگی با نامه‌ی تورگردانان، ادامه داد: تا مستندات را بررسی نکنیم‌، هیچ چیزی مشخص نمی‌شود.

رحمتی در پاسخ به این پرسش که چرا موزه‌های ایران را با موزه‌های خارج از کشور و اروپا مقایسه می‌کنیم، در حالی که هنوز جزیی‌ترین موارد مانند استانداردسازی موزه‌های ایران به سطح مطلوب نرسیده است‌؟ افزود: هر گردشگری که سفر می‌کند، با یک هزینه‌ی ثابت به کشور دیگری می‌رود. ما نمی‌توانیم بگوییم ارزش اشیای موزه‌یی ما پایین‌تر از دیگر کشورها است، حتی معتقدم ارزش اشیای موزه‌یی ما با موزه‌ی لوور برابر یا حتی بیشتر از آن است، ولی گاهی متأسفانه ما را به مقایسه کردن وادار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha