• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92022818692
  • خبرنگار : 71413

اولین نسخه‌ «هری پاتر و سنگ‌ جادو» چوب حراج می‌خورد

اولین نسخه‌ «هری پاتر و سنگ‌ جادو» چوب حراج می‌خورد

اولین نسخه‌ حاشیه‌نویسی شده‌ از کتاب «هری‌پاتر و سنگ‌ جادو» نوشته «جی.کی رولینگ» حراج می‌شود.

اولین نسخه‌ حاشیه‌نویسی شده‌ از کتاب «هری‌پاتر و سنگ‌ جادو» نوشته «جی.کی رولینگ» حراج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین نسخه‌ رمان «هری پاتر و سنگ‌ جادو» که توسط جی‌.کی رولینگ، نویسنده‌ سرشناس‌ انگلیسی حاشیه‌نویسی شده، قرار است اواخر ماه جاری میلادی به فروش گذاشته شود.

دست‌نوشته‌های رولینگ که دربردارنده‌ نظرات وی درباره کتاب و اقتباس سینمایی آن می‌شده، در حاشیه‌ این نسخه از «هری پاتر» به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر این، 22 طراحی از شخصیت‌های مختلف داستان همچون کودکی «هری» و «آلبوس دامبلدور» در کنار نوشته‌های کتاب دیده می‌شود.

رولینگ در صفحه‌ 43 رمان نوشته است:‌ این کتاب را در ساعات کوتاهی که گیر می‌آوردم، در کافه‌های شلوغ یا در ساعات مرده‌ی شب می‌نوشتم. برای من داستان چگونه نوشتن «هری‌پاتر و سنگ‌ جادو» به صورت ناپیدا در هر صفحه دیده می‌شود و این‌ها فقط برای من دیدنی هستند...

این کتاب یکی از نخستین نسخه‌های کتاب‌های متعددی است که توسط نویسندگان مطرح حاشیه‌نگاری شده و روز 21 می به حراج گذاشته می‌شود. «نورهای شمالی» فیلیپ پولمن و «ماتیلدا» رولددال از دیگر آثار دست‌نویسی شده‌ای هستند که در این حراجی به فروش می‌رسند.

هفت‌گانه‌ «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازند، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌اند. «هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال 1997 به چاپ رسید و تنها 500 جلد از آن منتشر شد؛ به همین دلیل کمیا‌ب‌ترین رمان این مجموعه هفت‌گانه به شمار می‌رود.

در اکتبر 2007 یکی از نخستین نسخه‌های این کتاب به قیمت 37 هزار دلار در حراجی «ساتبی» لندن خریداری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha