• چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92022517315
  • خبرنگار : 71021

بررسی علت غیبت ایران در نمایشگاه بازار گردشگری امارات

بررسی علت غیبت ایران در نمایشگاه بازار گردشگری امارات

امسال درباره‌ی بیستمین نمایشگاه «بازار گردشگری عرب» (ATM) یک پرسش مطرح بود؛ چرا ایران در این نمایشگاه حضور ندارد؟!

امسال درباره‌ی بیستمین نمایشگاه «بازار گردشگری عرب» (ATM) یک پرسش مطرح بود؛ چرا ایران در این نمایشگاه حضور ندارد؟!

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ درواقع وقتی ایران سال‌ها تلاش کرده در این بازار حضور دائم داشته باشد و کشورهای عربی را جزو بازارهای هدف نخست خود قرار دهد و آن‌ها را به پایگاهی برای گردشگری سلامت تبدیل کند یا شیعیان را جذب کند، شرکت نکردن ایران در این نمایشگاه برای خیلی‌ها مهم است و پرسش ایجاد می‌کند. البته حضور نداشتن کشورهایی مانند مصر، سوریه، بحرین یا تونس در این نمایشگاه به‌خاطر شرایط داخلی این کشورها شاید مسأله‌ی عجیبی نباشد؛ اما این کشورها با ایران قابل قیاس نیستند.

اگر به گذشته برگردیم و دلایل شرکت نکردن ایران در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی را مرور کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که یا برای اجاره‌ی غرفه در این نمایشگاه بودجه تامین نبوده، یا نمایشگاه به‌دلایلی در برنامه‌ها و اولویت‌ها نبوده است.

بخش خصوصی هم گاهی به‌شکل مستقل در این نمایشگاه حضور می‌یافت، اما ظاهرا امسال هیچ غرفه‌ای را در نمایشگاه ATM 2013 اجاره نکرد و نمایندگان این بخش هم فقط به‌عنوان بازدیدکننده به این نمایشگاه رفتند.

اکبر غمخوار - عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران - به‌عنوان یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال که هر سال در ATM حضور دارد، در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: فضای محیطی نمایشگاه امسال وسعت زیادی داشت و جمعیت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان هم نسبت به سال پیش، افزایش پیدا کرده بود؛ ولی با وجود آن‌که حوزه‌ی خلیج فارس، بازار منطقه‌یی ایران محسوب می‌شود، ولی کشور ما حتا یک متر هم غرفه در این نمایشگاه نداشت و این برای خیلی‌ها سوال ایجاد کرده بود.

این فعال حوزه‌ی گردشگری در ادامه با اشاره به حضور نداشتن کشورهایی مانند سوریه و مصر در نمایشگاه ATM امسال، گفت: ایران به‌راحتی می‌توانست از این فرصت ایجادشده در بازار گردشگری عرب استفاده کند، چراکه این بازار یکی از بهترین بازارهای منطقه‌یی به‌شمار می‌آید که از طریق آن می‌توان با بسیاری از کشورهای منطقه تبادل گردشگر داشت؛ ولی متأسفانه امسال فرصت‌سوزی داشتیم.

غمخوار بیان کرد: معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد، ظاهرا مسوولان و متولیان گردشگری دستور حضور در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی را داده‌اند؛ ولی هنگام شرکت کردن، این فرصت‌ها از دست می‌رود. سوال‌های ما در این‌باره هم‌چنان بی‌پاسخ است و هر کسی از دادن جواب طفره می‌رود.

این عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اضافه کرد: نتوانستیم در نمایشگاه ATM که یکی از مهم‌ترین بازارهای گردشگری منطقه است، شرکت کنیم. در حالی‌ که ما به‌خاطر داشتن غذای حلال، محیط های خانوادگی و امکانات درمانی ارزان‌قیمت، شرایط خیلی مناسبی برای جذب گردشگران عرب داریم؛ ولی متأسفانه برای این کار برنامه‌ریزی نداریم.

نمایشگاه گردشگری امارات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۳

برایم عجیب است که خبرگزاری محترم ایسنا با اتکاء به ذکر شرایطی در زمینه انتشار نظرات مخاطبان، از انتشار حرف منطقی، حق، تخصصی و دردمندانه در حوزه گردشگری سر باز می‌زند!!؟؟ اگر با نمایش ندادن این نظرات اوضاع گردشگری درست میشد، می‌شود و خواهد شد، ما راضی هستیم .... شادباشید ....