• سه‌شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92020302214

رییس سازمان اوقاف: حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه دینی مورد تایید نیست

رییس سازمان اوقاف: حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه دینی مورد تایید نیست

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش جامعه قرآنی در تحقق شعار سال، گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه فرهنگی، اخلاقی و دینی مورد تایید و قبول نیست.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش جامعه قرآنی در تحقق شعار سال، گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه فرهنگی، اخلاقی و دینی مورد تایید و قبول نیست.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به این‌که «ذکر و یاد خداوند جامع برنامه‌ها و مسابقات قرآنی است» افزود: برای پیروزی و موفقیت در عرصه‌های مختلف قرآنی عامل اصلی، ذکر و یاد خداوند است که در آیات متعدد قرآن کریم به ما گوشزد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی این برنامه‌های قرآنی که ذکر و یاد خدا مطرح است خیر و برکت وجود دارد، بنابراین باید ضمن مسابقه، ذاکر و متذکر باشیم که قرآن این را از ما می‌خواهد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «عرصه ورود به مسابقات قرآنی یک نوع میدان رقابت است» گفت: نصرت الهی شامل حال همه شرکت کنندگان می‌شود و نباید از موفقیت‌ها دچار غرور و از شکست‌ها مایوس و ناامید شویم.

محمدی افزود: خداوند سه تکلیف را بر عهده همه ما گذاشته است. تسبیح، تحمید و استغفار این سه تکلیف است که می‌گوید اگر در مسابقه موفق نشدیم باید ضعف‌هایمان را جبران کنیم و اگر موفق شدیم آن را لطف خداوند بدانیم و شکر گذار باشیم.

وی با اشاره به این‌که «استغفار به معنای قانع نبودن به وضع موجود و تقاضای ظرفیت بیشتر برای بدست آوردن رحمت بیشتر است» گفت: بر این اساس کسانی که موفق شده‌اند باید تکامل بیشتر در عرصه‌های دیگر را طلب کنند و به همین جهت امسال را مقام معظم رهبر سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرمودند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در هر دو عرصه حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز داریم با ذکر و یاد خدا توسط جامعه قرآنی، حماسه‌ای مقدس و دینی خلق شود چرا که حماسه سیاسی بدون حماسه فرهنگی، اخلاقی و دینی مورد تایید و قبول نیست.

محمدی ادامه داد: آن حماسه‌ای مورد تایید است که برای خدا و رضای او باشد و جامعه قرآنی نقش مهمی در این جهت دارد که مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کند و خود نیز در انتخاباتی که مظهر اقتدار و عامل حفظ منافع ملی است حضور داشته باشند.

وی به نقش جامعه قرآنی در خلق حماسه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت اقتصادی بدون معنویت و اخلاق مورد رضایت خدا نیست بنابراین اینجا نیز جامعه قرآنی وظیفه دارد حماسه قرآنی خلق کند حماسه‌ای که متناسب با وظیفه و تکلیف خودمان باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: وظیفه ما این است که سفره پربرکت الهی را در اقصی نقاط کشور برای همه اقشار و سنین مختلف پهن کنیم تا همگان توفیق حضور سر سفره این کتاب الهی را پیدا کنند.

محمدی در ادامه با بیان این‌که «نباید به این اعداد و ارقام خود را راضی کنیم» اظهار کرد: باید ببینیم دشمن چه می‌کند دشمن توسط ماهواره‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های خود، لشکر اطلاع رسانی راه انداخته و چندین میلیون نفر را مورد تهاجم فرهنگی خود قرار می‌دهد، بنابراین باید اقدام دشمن را ببینیم و متناسب با آن به صحنه بیاییم.

وی افزود: ما در مقابل دشمن جز قرآن و اهل بیت (ع) چیزی نداریم و این نیاز به حماسه دارد که همه موسسات و فعالان قرآنی، پیشکسوتان، اساتید، قاریان و حافظان و همه وارد شوند و متناسب با خواسته مقام معظم رهبری حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha