• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92012609301

قهرمانی که خودش را تکذیب می‌کند!/ انتشار فایل صوتی مصاحبه انوشیروانی با ایسنا

قهرمانی که خودش را تکذیب می‌کند!/ انتشار فایل صوتی مصاحبه انوشیروانی با ایسنا

داستان جدیدی نیست، مصاحبه‌ای که انجام می‌شود و به راحتی و بدون رعایت مسائل اخلاقی تکذیب می‌شود. گناهی که باز به گردن خبرنگاران می‌افتد. این بار نوبت سجاد انوشیروانی، نایب قهرمان جهان و المپیک است.

داستان جدیدی نیست، مصاحبه‌ای که انجام می‌شود و به راحتی و بدون رعایت مسائل اخلاقی تکذیب می‌شود. گناهی که باز به گردن خبرنگاران می‌افتد. این بار نوبت سجاد انوشیروانی، نایب قهرمان جهان و المپیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سجاد انوشیروانی در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌ها داشت، صحبت‌هایش با ایسنا را تکذیب کرد، که ایسنا جهت روشن شدن افکار عمومی، فایل صوتی مصاحبه این وزنه‌بردار را منتشر می‌کند، اما توجه به چند نکته ضروری است.

1- مشکل وزنه‌برداران ملی‌پوش با کادرفنی تیم ملی و در راس آن کوروش باقری مدت‌ها بود که وجود داشت و زمزمه‌های آن در محافل غیررسمی به گوش می‌رسید، اما رسانه‌ها از انتشار آن خودداری کردند و اکنون که ماجرا رسانه‌ای شده، به خواست خود وزنه برداران بوده است.

2- پیش از این هم بی سابقه نبوده، که مصاحبه‌شوندگان برای فرار از تبعات احتمالی، اقدام به تکذیب مصاحبه خود کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد دیگر دوران فرار رو به جلو به پایان رسیده و بهتر است ورزشکاران مربیان و مدیران و ... مراتب پشیمانی خود از انجام مصاحبه را به وسیله دیگری غیر از تکذیب نشان دهند.

3- ایسنا، به تشخیص مصلحت و جلوگیری از ایجاد تنش در فدراسیون وزنه‌برداری، حتی بخش‌هایی از مصاحبه انوشیروانی را تلطیف کرد تا جنجال دیگری به پا نشود، چنانچه در فایل صوتی خواهید شنید، اظهارات نایب قهرمان المپیک تندتر از متن منتشر شده است و نکته جالب‌تر این که متن مصاحبه پس از تنظیم برای جلوگیری از ایجاد سوتفاهم احتمالی با انوشیروانی چک شده و ایشان پس از گوش دادن متن مصاحبه خود از خبرنگار ایسنا، تشکر و آن را صحیح و قابل انتشار می‌داند. بخش‌هایی از فایل صوتی مصاحبه انوشیروانی (مورد تکذیب قرار گرفته) و روخوانی متن مصاحبه برای کنترل با این قهرمان ارزنده کشورمان در ادامه آمده است.(برای شنیدن این دو فایل، فلش پلیر نیاز است)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۲

متاسفم برای جامعه ورزشی حال حاضر که هر مرامی در آن یافت میشود الا مرام پهلوانی! عزیزان ما وارثان پوریای ولی هستیم، ما هنگام رفتن زیر وزنه اسم مبارک اباالفضل العباس(ع) می‌آوریم، خدایی این الفاظ فقط برای خودنمایی است یا واقعا مریدشانیم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۷

من در جریان این ماجرا نیستم. فقط بر اساس صدای خود آقای انوشیروانی میگم که واسش متاسفم. چرا ما ایرانی ها بلد نیستیم روی حرفمون بمونیم. چرا این قدر مصلحت طلب هستیم. آقا سجاد از بهداد یاد بگیر.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۲

آقاجون اون گفتن اسم مبارك ائمه(ع) براي چيست؟ يعني اگه اين فرد وزنه را بتونه بزنه در عوض آن بتونه از لحاظ مالي تامين بشه(بدون اغراق ما ايرانيها خيلي ظاهربين هستيم البته بلا نسبت هم داره). مسئله پول است تا هست ما هم هستيم و الا...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۷:۱۸

ورزشکاری که تنها در بین 3 وزنه‌بردار درست و حسابی در سنگین وزن دوم شده است مسلم است که دچار خودبینی و غرور کاذب خواهد شد. فقط لطفا دیگر قبل از وزنه زدن اسم مبارک امامان بزرگوار را نیاورید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۹:۳۹

با تشکر از آقای انوشیروانی عزیز و دیگر مدال‌آوران برای افتخاری که برای خود و ایران بدست آوردند، ما زمان درازی است که گرفتار افراط و تفریط هستیم. باید آن روزهای المپیک را بیاد داشت که مدال آوران افتخار ملی شده بودند و سرود "ایران من ایران من..." را تلويزیون انگار هزار بار به نوا درآورد. چرا انقدر شور و شوق برای چند تک مدال که اینان کسب کردند؟ شاید بخاطر آنکه تنها دلخوشی مردم چنین لحظات کوتاهی هستند و گرنه برای گرانی و بیکاری و فقر و بیماری که آدم پایکوبی نمیکند. این ورزشکاران، که آیندۀ چندان روشنی هم ندارند، یکی بعد از دیگری در کشتی و وزنه برداری و غیره به ورطۀ یآس افتاده و طلب "حداقل احوال پرسی" میکنند. باید پرسید که چرا آقای محمد بنا خود را کنار کشید؟! این در حالی که یک تیم فوتبال مدعی است که صد هزار دلاری را که برای خسارت پرداخته است را صرافی دزدیده و تیمی دیگر ملزم به پرداخت صدها هزار دلار خسارات شده است! تکذیب و کتمان هم که دیگر نمک فرهنگ ما شده است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۲۱:۴۷

با سلام، اگر آن‌روزی که یاسر دادوند و حامد مجیدی 2تن از ملی پوشان جوان تیم ملی با اعلام وجود توهین ها و حرفهای رکیک در اردوهای تیم ملی و همچنین دیگر مسائلی که در اینترنت و مطبوعات بصورت مختصر نوشته شد و برخي از شما مطبوعاتچی‌ها(؟!) حرمت آن عزیزان را با له کردن این عزیزان به انجام رساندید یک اطلاع رسانی مطلوب می‌شد حالا کار به اینجا نمی رسید که در مرحله نخست خوانندگان شما سردرگم شوند لطفا" به سوابق و رجوع نمایید. ضمنا" یک مدیر با ورزشکاران خود در مطبوعات و رسانه ها صحبت نمی کند. این نشان‌دهنده انشقاق عمیق در آن فدراسیون است. البته ابتدایی‌ترین نیاز ورزش حفظ حرمتهای این پهلوانان است که معلوم است بسیار ناراحتند و باید بدانند بهداد یک قهرمان پهلوان است که این دوخصلت را کمتر کسی دارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۲۳:۳۳

خودنمایی.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۸ ۰۰:۵۶

آقا سجاد و بهداد سلیمی دو قهرمانی هستند که واقعا زحمت و رنج کشیدند تا به سکوي المپیک دست یافتند. انتظار داشتن یک احوالپرسی ساده انتظار زیادی نیست که بخاطرش هزاران حرف و حدیث بشه یا از دعوت به اردو تعلیق بشوند. علت این کار را باید از اقای رضازاده پرسید که اسمش را رئیس فدراسیون گذاشته و یدک می‌کشد. اگر واقعا رئیس بود باید این اتفاق رو تو خود فدراسیون حل میکرد و نمی‌گذاشت که رسانه ای بشود. در این بین پهلوونها نیستن زیر سوال می‌روند خود رضازاده هم زیر سوال میره اگه متوجه باشه. اقای رضازاده نمی‌دونم چه سری پیش کوروش باقری داره که اینجور سفت و سخت ازش گرفته و ول کن نیست! حتی کوروش باقری با رضازاده دعواشون می‌شه، کوروش باقری قهر مي‌كنه، اما باز هم رضازاده کوروش رو تو دستش نگه میداره. البته باید کوروش باقری از اتاق خالی و اطلاعات باقی مانده از ایوان‌اف مربی وقت رضازاده تشکر کنه که کوروش باقری رو باقری کرد.