• شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92011703312
  • خبرنگار : 71186

دبیر انجمن خودروسازان مطرح کرد:

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اینکه براساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی در حد قابل ملاحظه‌ای باید کاهش یابد، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند محصولات خود را با زیان بفروشند بنابراین قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت‌ها زیان 3500 میلیارد تومانی به شرکت‌های خودروساز تحمیل شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، در صورت جلوگیری از واقعی سازی قیمت یک کالا دولت باید ضرر و زیان وارده به تولیدکننده را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

نعمت‌بخش ادامه داد: مصوبه قیمت‌گذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است به‌گونه‌ای که این شورا مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های شهریور ماه سال 91 به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال 91 خودروها همان قیمت‌های مصوب اسفند ماه سال 90 بود.

وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های اسفند ماه سال 90 به اضافه تورم 12 ماهه سال 91 قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۱۹

گردن كلفتيه ديگه! شماها و سهامدارانتون از جيب مردم دارين مي‌خورين! در ضمن آقاي عزير توليدات شما در حد اين قيمتها نيستند و ارزش پرداخت اين رقمها رو ندارن. ماشيني كه براي 20 سال پيشه، تازه اينقدر گرونه و سود مي‌خواهيد بكنيد ازش!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۲:۳۹

بابا این آقا اصلا کاره‌ای نیست که بخواد درباره قیمت خودرو نظر بده. خود مدیران شرکتهای خودروسازی هم این رو قبول ندارن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۲۷

شما را به خدا ای مسئولان! برای یک بار هم که شده تکلیف ما را مشخص کنید. بالاخره ببینیم باید چه گلی سر بگیریم!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۲

تا قبل از عید می‌گفتن 1000 میلیارد تومن یه‌هو شد 3500 میلیارد تومن!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۳

مرسی به حواس جمع شما. اصولا برخي مسئولان به مرگ می‌گیرن تا به تب راضی‌مون کنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۰

پس شورای رقابت که توسط شخص رییس‌جمهوری تعیین شده چه کاری انجام می‌دهد؟ اصلا این آقای نعمت‌بخش چه کاره است که قیمت تعیین می‌کنه؟ مملکت مگه قانون نداره که این آقا هنوز داره کار می‌کنه؟ اگه تولید داخله هیچ ریطی به ارز نداره باید قیمتها برگرده به قبل. اگه هم که تولید نیست پس باید ایران‌خودرو و سایپا تعطیل بشن برای حمایت از تولیدات خوب.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۵

آفرین، هیچ کس نیست جواب این آقا رو بده دقت کردید؟ یا ایشون فک و فامیل ندارن یا فامیلهاشون همه خودروی غیر ایرانی سوار می‌شن و گرنه این‌طوری در حق ملت اجحاف نمی‌کردن، حداقل به فامیلهاشون رحم می‌کردن!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۶

خود شما باعث گرانی هستین با این خبررسانی‌تون! خیلی چیزهای دیگه رو که باید بگین، بگین نه هر چيزي رو!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۸

با درود و آرزوی سالی پر از شادی و تندرستی برای هم‌میهنان گرامی. آقای نعمت‌بخش گفته‌اند که با سرنوشت 800 هزار کارگر خودروساز و قطعه‌ساز بازی نمی‌کنند! عجب! مگه ایشان کی هستند که با سرنوشت 75 میلیون مردم بازی می‌کنند؟ آیا ایشان به خود اجازه می‌دهند که تولید خودروي داخلی هر ساله سبب مرگ هزاران نفر از هم‌میهنان ما شود؟ چون ایشان می‌خواهند 800 هزار نفر سر کار باشند؟ آیا عاقلانه است که 75 میليون نفر فدای کار این تعداد شوند؟ آقای نعمت‌بخش! پیش از این که به فکر جیب خود و هم‌قطارانت باشی به فکر مردم مظلوم و محروم ایران باش که در این شرایط نابرابر مجبورند تولیدات داخلی بی‌کیفیت شما را بخرند در حالی که اگه اجازه داده می‌شد با همین مقدار پول مي‌توانستند خودروي استاندارد خارجی بخرند و جان زن و فرزند خود را نیز به خطر نیاندازند! آقا! دست از بازی بردار و از خدا بترس که روزی نه چندان دور باید پاسخ این همه گزافه‌گویی را بدهی! همواره از مردم دفاع کن تا خدا از تو خشنود باشد. دنیا محل گذر است و خیلی زود باید رفت. از ما گفتن و از شما...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۳

البته قیمت خودرو نه قیمت لگن! چه فکر کرده‌اید؟ یه مشت قطعات درجه سه چینی را وارد می‌کنید و مونتاژ کرده به اسم خودرو به مردم می‌فروشید و می‌گویید خودرو؟ پس بچرخید تا بچرخیم!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۱:۱۳

آقاي نعمت‌بخش حقوق‌بگير شركتهاي خودروسازي است و يكي از عوامل گراني خودرو مي‌باشد. لطفا بفرمائيد شركتي كه زيان‌ ديده، چطور پاداشهاي چندصد ميليوني پرداخت مي‌كند؟ رئيس‌جمهور دنبال دزد مي‌گردد!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۱

عیب نداره، قیمتها رو تغییر ندید. ولی دیگه مردم تکلیف خودشون رو با برخي مسئولین می‌دونند...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۶

یکی نیست به این آدم بگه بابا چرا مردم باید تاوان بی‌کفایتی شما در امر تولید رو بدن؟ بلد نیستید برید خونه، بذارید جوونا لیاقت خودشون رو نشون بدن. چقدر پول بهت می‌دن، ما مردم بیشترش رو بهت می‌دیم فقط لطفا حرف نزن. پاشو برو خونه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۱

دمت گرم، حرف همه ما زدی.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۲

با عرض سلام و خسته نباشید به کلیه عزیزان دست‌اندرکار صنعت خودرو. یک خسته نباشید جانانه به شما می‌گم. واقعاً ممنون از این همه لطف که نسبت به مصرف‌کننده‌ها دارید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۱:۵۸

هر چه فریاد دارید بر سر نعمت‌بخش بکشید! از اول هم معلوم بود ایشان در حفظ تورم خودرو شاه‌نقش است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۹

ما هم نمی‌خریم تا حال همتون جا بیاد. گمرک رو بردارید تا مردم تصمیم گیرنده باشن نه خودروسازها.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۱۰

در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۱۵

آقاي دبير انجمن! از جون و مال مردم چي مي‌خواي؟ هي تهديد مي‌كني، ارزوني خودت، اگه نگران ماشين نخريدن مردمي، پس باش چون نمي‌خرن التماس نكن، هي پشت سر هم مي‌گي ارزون نمي‌شه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۲:۴۶

لطفاً از آقای نعمت‌بخش جهت کاندیداتوری ریاست‌جمهوری دعوت فرمایید! مگر تنها ایشان بتوانند اقتصاد ایران را از گرانی و تورم نجات دهند...!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۷

از شرکتهای در آستانه ورشکستی بیش از این انتظار نمی رود، داخل که همه را گرفتارخودروهاشون کردند (اشباع بازار)خارج هم زیر بار نمی روند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۳:۱۰

تو رو به خدا نخريد، نخريد، نخريد. خدايي اگه الان بخريم اينا ديگه هر بلايي بخوان سرمون مي‌آرن و دوباره تا بتونن قيمت رو بالا مي‌برن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۳:۴۱

در اوایل سال گذشته در تلویزیون اعلام شد که امسال سال تولید است و ما مدیریت لازم را انجام داده‌ایم و برای افزاش تولید هیچگونه مشکلی نداریم!؟ ضمنا آقای نعمت‌بخش! به‌راستی قیمت خودرو در اسفند 90 با شهریور 91 یکی بود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۳:۵۴

ببینم کسی می‌تونه جواب این آقا رو بده یا...!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۴:۳۱

جهت سلامتی همه‌ی مسولان دلسوزمون که خودشون هم مثل شمع کنار مردم می‌سوزند صلواتی ختم بفرمایید...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۱

اگه نخریم به خدا همچین ارزونش کنن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۴

کی حاضر نیست سوناتای دست 2 بخره 8000 $؟ بنز دست دوم تمیز 10000$ و... کارگر ایرانی با اضافه‌کار و هزار بدبختی ماهانه 700000 تومن درآمد داره. کارگر اروپایی 2000$ که می‌شه ماهی 6 ميلیون تومن...! در کل صلوات!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۰۱

جان هر که دوست دارید، نخرید تا مجبور بشن با مردم کنار بیان. مگه نونه كه اگه نخریم از گرسنگی بمیریم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۰۹

یعنی به جایی داریم می‌رسیم که از حمایت ایرانی و محصولات ایرانی پشیمونیم! تکلیف ما چیه که رانای 15 میلیون تومانی رو 10 ماه پیش ثبت‌نام کردیم و الان با نرخ دو سه برابر هنوز از تحویلش خبری نیست؟ خودت بگو جناب نعمت‌بخش! اگر جای من بودی از خودروی تولید ملی حمایت می‌کردی؟ با این کلاه گشادی که سرمون رفته؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۸

اگه واقعا می‌گید زيان کردید خوب بذارید خودروی خارجی وارد بشه مثل خیلی کشورهای همسایه‌ی خلیج فارس یا بذارید مثل همین آبادان منطقه آزاد بشن تا قیمت خودروها اینقدر افزایش نشه. بدبختانه این ما مردم هستیم که بیچاره شدیم. آخه آقای نعمت‌بخش بجای اینکه فکری به حال مردم بکنی داری ضررت رو از پول تو جیبی‌های ما مردم درمی‌آری واقعا...!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۰۴

اگه دولت واقعا مدعی حمایت از مردمه باید تعرفه واردات رو برداره اون‌وقت ببینه باز هم خودروسازا این‌قدر حرص می‌زنن یا نه.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۱۳

آقای نعمت‌بخش اجازه بده کارگران خودروساز پول حلال سر سفره‌هاشون ببرند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۳۹

خوب چه زوریه که ماشین بسازید؟ برید گندم بکارید. گوسفند پرورش بدید. بذارید این یه قلم رو محتاج بیگانه باشیم!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۵۰

با سلام، من 3 ماه قبل زانتیا مدل 84 را فروختم 14 میلیون تومان همون ماشین از رده خارج رو می‌گن 39 میلیون تومان. چقدر امکان‌پذیره؟ شما قضاوت کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۰۵

بعد از یه عمری ما می‌خواستیم یه ماشین صفر بخریم که حال ما را گرفتین.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۲۴

بهترین کار این است که تعرفه خودروهای وارداتی کم بشود تا خودروسازان داخلی حساب بیاد دستشون.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۱

خودروسازها اگه راست می‌گن تعرفه ماشینهای خارجی رو بردارن ببینم باز هم این‌قدر زبونشون درازه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۰۰

این آقای نعمت‌بخش کیه که اینقدر گردن کلفتی می‌کنه؟ کسی نمی‌خواد به این آقا یه چیزی بگه؟! هر دفعه می‌آد می‌گه ارزون نمی‌شه. آقا! شما بدون تا وقتی ارزون نشه کسی خودرو نمی‌خره و شما هم کاره‌ای نیستی. این ماشینا یا لگنا ارزش این‌قدر پول رو نداره. در ضمن این قیمتها برای اسفند 90 نیست شما فکر کردی با كي طرفی؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۱۸

آخه مثلا پرایدی که 95 درصدش قطعات ساخت ایرانه، می‌شه 16 میلیون تومان تموم بشه؟ آقای ایکس چطور برای حقوق کارگران مملکت همش 20 درصد تورم بود برا خودرو و بقیه اجناس 70 درصد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۸

با سلام، من تیر 91 رانا ثبت‌نام کردم الان از حمایتی که از صنایع ملی کرده‌ام پشیمانم. خودرو را که تا الان تحویل نداده‌اند. درخواست انصراف داده‌ام، می‌گویند انصراف ندارد واقعا وقتی می‌گویند در فلان جا چهارپا داغ می‌کنند راست است. واقعا دست برخي مسئولین باکفایت دولتی و غیردولتی خودروسازی درد نکند. از ما که می گذرد. جواب خدا را چگونه می‌خواهید بدهید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۰

شورای رقابت چرا ساکت شد؟ کجا رفت؟ چرا مجلس وارد عمل نمی‌شود؟ ایران‌خودرو و سایپا بیداد می‌کنند! چرا دادستان عمومی وارد نمی‌شود؟ سریع‌تر قیمتها را بزنید، مردم منتظرند. حالا چرا سازمان حمایت قیمتهای شهریور را از روی سایت 124 برداشته است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۴

با عرض سلام، بابا شیر مادرتون، قیمتا رو بیارید پایین چه خبرتونه. از خدا بترسید!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۴

آقاي دبير انجمن خودروسازان! توصيه مي‌كنيم به فرامين مقام معظم رهبري و حضرت امام(ره) در خدمت‌رساني به ملت مراجعه كنيد. باعث خجالت است كه با وجود اين همه سرمایه ملت که در این سالها دولت در اختيار شما گذاشته و در آينده نيز خواهد گذاشت، به ملت ایران جفا کردید. هنوز هم قصد شانتاژ و اغتشاش در بازار را داريد. بايد از ملت شريف و نجيب ايران حلاليت بطلبيد و به سود هنگفتي كه از بابت بي‌كيفيت‌ترين خودروهاي جهان كه به جيب زده‌ايد، قانع باشيد و با فكر چپاول بيشتر خاطر مردم را مكدر نكنيد كه اين خيانت عاقبت خوشي نخواهد داشت. زیر پا گذاشتن قانون اساسی و بی‌توجهی به مصوبه شورای رقابت و انسانهای اندیشمند مانند استاد پژویان بی‌احترامی به این ملت است و به شخص جنابعالی نیز نصیحت می‌کنیم نان حلال هم به انسان وفا نمی‌کند چه برسد به حرام. به خدا روی آورید و توبه کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۴۵

تاسف‌آوره، اگر خودروسازان ضرر دادند پس این همه پاداشهای کلان تولید که مدیرانشان طی این سالها گرفته‌اند از کجاست؟ لطف کنید پای کارگران و کارمندان عزیز زحمتکشی را که در عرصه تولید خودرو کار اصلی را انجام می‌دهند و پاداشش را برخي مدیران چون جنابعالی می‌خورند، وسط نکشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۵۹

انجمن را بزرگ نكنيد چون پول بيشتري مي‌گيرد. روزي اينها دست خودروساز است. براي رضاي خدا هم حرف نمي‌زنند. هر مصاحبه را مثل ويزيت دكترها حساب مي‌كنند و از همه مي‌تيغند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۰:۳۰

سلام دوستان، همه این رو مي‌گید ولی عمل نمی‌کنید. تولیدشان رودستشان نمونده مردم می‌خرن. اینا خودروساز نیستند. خودروي داخل کدومه؟! بالای هشتاد درصد قطعاتش چینی با مارک داخلی خودمانه. در آخر بگم، مردم می‌خرن شما هم خودتان رو خسته نکنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۰:۳۱

من سر درنمی‌آرم. دو تا شرکت خودروساز کاملا دولتی چه بازی‌ايه سر مردم درمی‌آرن؟ نعمت‌بخش چکاره است؟ مگه شرکتاشون خصوصیه؟ کاملا مشخصه همش زیر سر دولته!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۱:۱۴

آقا! چهارپا بخرید، از ایران‌خودرو و سایپا نخرید. حیف پول که برای این آشغالها آدم پول بدهد. متاسفم برای ایران! من بودم در این دو کارخانه رو گل می‌گرفتم با این کپی‌برداری‌هاشون.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۱

نعمت‌بخش مديون خودروسازهاست!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۳

خدا وکیلی مردم ایران غیرت نشان بدن و اين آهن‌هاي کهنه رو با قیمت 20 میلیون تومان نخرن. همه با هم به هم مردونه قول بدیم با گفتن یک یا علی(ع).

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۰۰:۲۳

تو رو خدا نگین. ایشون به خودشون می‌گیرن ناراحتی پیش می‌آد. بهترین کار نخریدن جنس گران است. همانطور که رییس‌جمهور هم گفت.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۰:۳۹

دوستان، ملت، مردم! تقصیرکار خودمونیم که می‌خریم، اگه نخریم، عین سیم‌کارت یه هدیه هم کنارش می‌دن با خرید! اين‌قدر بدبخت شدیم که از اعراب هم سطحمون اومده پایین، همون عربی که وقتی مرغ رو تو کشورشون گرون کردند شعار کوچیک تا بزرگشون یکی بود، نمی‌خریم تا بگندد و نتیجه‌اش پایین اومدن قیمت بود. به خداوندی خدا! مشکل از خودمونه، ملت، مردم و دوستان. 6 ماه که نخریم مجبورن برای دستمزد کارگران و کارکنان بیارن پایین. اما کو گوش شنوا؟! یارو 19 میلیون تومان پراید معامله کرده بود تو بنگاه، آخه به چه عقلی؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۵:۵۷

اگر ضرر می‌کنی چرا ماشین‌ها را به کشورهای دیگر به ۵ میلیون تومان صادر می‌کنی؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۶:۱۰

آخه مگه کسی هست که به حرفای ما اهمیتم بده؟ من که تا حالا ندیدم کسی حرفهای ما رو عملی کنه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۰ ۲۱:۱۰

آقای نعمت‌بخش واقعا مرد شریف و متمدنی هستش که حق هفتادوپنج میلیون ایرانی رو لگدمال می‌کنه! باید هم بهش تندیس بدن و افزایش حقوق چون زحمتکشه و یه پراید RXW654 مدل جدید یا ROA سال آپشن یورو 600 جایزه بدن!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۱ ۱۱:۱۸

سلام، کاش یکی اینجا پیدا بشه بگه چه خبره؟ رییس‌جمهور و رییس مجلس می‌گن باید قیمتها اصلاح بشه اما هیچ کس واسه حرف رییس‌جمهور و رییس مجلس تره خرد نمی‌کنه! کاش رییس‌جمهور محترم تعرفه واردات خودرو را پنج درصد کنه و هزینه چندین میلیونی پلاک‌گذاری رو هم برداره تا دیگه این سازندگان خودرو اینقدر خون مردم رو نخورن!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۲ ۱۷:۳۶

سلام. الان ماشین بخرید که گرانتر خواهد شد تحریم های جدید تری در راه است!