• شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92011703891
  • خبرنگار : 71474

صحبت‌های دبیر انجمن خودروسازان وجاهت قانونی ندارد

پژویان خبر داد:اعلام دستورالعمل قطعی قیمت‌ خودرو تا پایان فروردین

پژویان خبر داد:اعلام دستورالعمل قطعی قیمت‌ خودرو تا پایان فروردین

رییس شورای رقابت با بیان این‌که دبیر انجمن خودروسازان وجاهت قانونی لازم برای سخن گفتن راجع به مصوبه این شورا را ندارد، گفت: ایشان باید ابتدا وکالت خود از خودروسازان را ثابت کند سپس راجع به مصوبه شورای رقابت سخن بگویند.

رییس شورای رقابت با بیان این‌که دبیر انجمن خودروسازان وجاهت قانونی لازم برای سخن گفتن راجع به مصوبه این شورا را ندارد، گفت: ایشان باید ابتدا وکالت خود از خودروسازان را ثابت کند سپس راجع به مصوبه شورای رقابت سخن بگویند.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا همواره با شورای رقابت همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و در تمامی مراحل با ما یار بودند و در صورتی که نیاز باشد ادله دیگری در شورا بررسی شود ما از خود این آقایان خواهیم خواست با حضور در جلسه شورا صحبت‌های خود را ارائه دهیم به همین دلیل هر شخص و یا مقام دیگری که در رابطه با مصوبات شورای رقابت سخن بگوید از نظر ما وجاهت قانونی لازم را ندارد مگر این‌که از طرف این شرکت‌ها به عنوان نماینده رسمی به ما معرفی شود.

وی در رابطه با جلسه عصر فردا (یکشنبه) شورای رقابت نیز گفت: در این جلسه من گزارشی از اقداماتی که تاکنون در رابطه با بازار خودرو صورت گرفته ارائه خواهم داد و از اعضای شورا نظر خواهم گرفت تا ان شاء‌الله تا پایان فروردین ماه سال جاری دستورالعمل قطعی قیمت‌ خودرو اعلام شود.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران امروز در اولین اظهارنظر خود درباره قیمت خودروها در سال جدید به خبرنگار ایسنا گفت که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.

نعمت‌بخش ادامه داد: مصوبه قیمت‌گذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است به‌گونه‌ای که این شورا مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های شهریور ماه سال 91 به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال 91 خودروها همان قیمت‌های مصوب اسفند ماه سال 90 بود.

وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های اسفند ماه سال 90 به اضافه تورم 12 ماهه سال 91 قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۶:۵۱

دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۱

به نظر من حرفهای آقای پژویان را باید با آب طلا نوشت. همین که به فکر هست جای تشکر دارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۲

تكليف مردم و افرادي كه ثبت‌نام كرده‌اند چي مي‌شه؟ بازار خودرو از مصوبه 9/11/91 دولت به بعد به‌هم ريخته و همچنان قيمتگذاري خودرو به تعويق مي‌افتد...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۹

فكر كنم كل ملت سر كار هستيم. 3 ماهه دارن امروز و فردا مي‌كنن. باور كنيد اگه قيمتها رو بيارن پايين...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۰۴

آقای پژویان! لطفا سریع‌تر قیمت خودرو رو اعلام کنید ما منتظریم. و آقای نعمت‌بخش! بدون شما کاره‌ای نیستی که می‌آی می‌گی ارزون نمی‌شه.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۱۲

احسنت به شورای رقابت. واقعا جالبه که به هیچ عنوان نمی‌خوان محصولات بی‌مصرفشون رو به قیمت درست بدن. مردم نمیخرن تا درست شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۱۶

جناب پژویان! ما مردم از شما حمایت می‌کنیم، تو رو خدا سفت و سخت این موضوع رو دنبال کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۳۵

با درود، از آقای پژویان سپاسگزاریم که از مصوبه‌ی شورای رقابت دفاع می‌کنند و امیدواریم بر اساس قولی که داده‌اند و با رعایت موازین قیمتگذاری و در نظر گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان و نیز ارزش واقعی خودرو با توجه به کیفیت این محصول داخلی در مقایسه با خودروهای استاندارد جهانی نسبت به اعلام قیمت نهایی خودرو در سال 92 اقدام نمایند و یک بار برای همیشه جلوي سودجویی یک عده رانتخوار را بگیرند. مردم ایران دعاگوی شما خواهند بود اگر این مصوبه به نتیجه نهایی برسد و داد مردم را از خودروسازها بگیرید. از آقای نعمت‌بخش هم می‌خواهیم با توجه به این که گویا وجاهت قانونی ندارند! از ادامه تنش در بازار خودرو خودداری کنند و تا مردم علیه ایشان تقاضای دادرسی نداده‌اند دست بردارند. با سپاس فراوان از ایسنا که خبرهای مربوط به خودرو را لحظه به لحظه دنبال می‌کند و امیدواریم در چند روز آینده خبرهای خوبی برای مردم داشته باشید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۵۱

ان‌شاءالله فردا سربلند باشد و تمام کند این رانت‌خواری خودروسازان را.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۸:۵۹

شورای رقابت چرا ساکت شد؟ کجا رفت؟ چرا مجلس وارد عمل نمی‌شود؟ ایران‌خودرو و سایپا بیداد می‌کنند! چرا دادستان عمومی وارد نمی‌شود؟ سریع‌تر قیمتها را بزنید مردم منتظرند. حالا چرا سازمان حمایت قیمتهای شهریور را از روی سایت 124 برداشته است؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۱۹:۲۶

اون شب ایشون می‌گفت 2 ساعته قیمت اولیه و بعد از عید قیمت نهایی رو می‌ده. حالا چی شد که 2 ساعت دو هفته شد و از 285 خودرو فقط 5 تا و بعد از عید هم که آخر فروردین شد. خدا بخیر بگذرونه!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۰:۰۹

از قوه قضائیه عاجزانه می‌خواهیم که با آقای "ن" برخورد لازم و به موقع داشته باشد!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۱:۲۰

سلام، با تشکر از پیگیریهای آقای پژویان. لطفا تکلیف پیش‌خریدهای مهر ماه با موعد تحویل اسفند ماه رو مشخص کنید، چرا این افزایش قیمت باید شامل ما بشه در حالی که شخصی دیگه که همون موقع پیش‌خرید کرده اما رنگ دیگه انتخاب کرده بوده، موعد تحویلش بهمن شده باید با قیمت قدیم تحویل بگیره. لطفا پیگیری کرده و ما رو هم درک کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۱

اینکه 10 میلیون تومان پول خود را به سختی می‌توانم بگیرم برایم اهمیت نداشته و نه انصراف می‌دهم و نه دعوتنامه خود را تحویل می‌گیرم و نه برای دریافت ودیعه خود مراجعه می‌نمایم. مطمئن هستم اگر بقیه هموطنان عزیز هم همین کار را انجام دهند حساب کار دست این دو شرکت می‌آید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۲:۱۷

آقای پژویان با قدرت به کارت ادامه بده. امیدوارم بعد از خودرو سراغ مسکن بروند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۳:۴۵

من فکر می‌کنم آقای نعمت‌بخش با این حرفهای بدون استدلال و منطق شرایط رو خراب می‌کنند. ضمنا از صحبتهای منطقی و مستدل دکتر پژویان تشکر می‌کنم. خدا قوت

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۷ ۲۳:۵۴

با سلام و درود فراوان خدمت آقای دکتر جمشید پژويان. امیدواریم که براساس قولی که در رابطه با کاهش قیمت خودرو داده‌اند تا اواخر فروردین ماه 92 به قول خود جامه عمل بپوشاند. ما منتظریم. از طرف جمعی از سهل‌آباد

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۰

درود بر آقاي پژویان و رياست محترم جمهور. اميدوارم اين خودروهاي انحصارطلب با اين خودروهاي گران و بي‌کيفيت را متوقف و خودروهاي به‌روز و هيبريدي با قيمت مناسب و در شان ايرانيان توليد کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۱۵:۰۵

آقای پژویان واقعا تشکر می‌کنم ازتون. ما مردم ایران پشت شما هستیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۴

با تشکر از شورای محترم رقابت، اگر دستور بدهید ما ملت تا ده سال دیگر خودروي داخلی نمی‌خریم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۱

درود بر شما آقای پژویان.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۵

آقای پژویان! به داد مردم برس. بعد از خدا امید تویی! ايران‌خودرو رانا را با وعده سال تولید ملی تو بوق و کرنا کرد 15 میلیون تومان و پول مردم را کشید تو کارخانه سرمایه‌گذاری کرد حالا می‌گه 31 میلیون تومان. اگه کم بدیم خودروساز ضرر می‌کنه. به‌خدا...

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۸

از شما خبرگزاری محترم درخواست دارم در مورد ما پیش‌خريدهای عید غدیر تحویلی اسفند ۹۱ که نهایتا فقط تا سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۲ مهلت پرداخت دعوتنامه‌های نجومی آقایان ایران‌خودرو را داریم پیگیری فرمایید. اگر بناست قیمتها کاهش یابد تکلیف ما تا فردا چه خواهد شد؟ توانایی پرداخت مبالغ اضافی را هم نداریم. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۸

به نظر من نهادهای مسئول مانند شورای رقابت و مانند آن در برابر مردم احساس مسئولیت نمی‌کنند والا این همه مسئله را کش نمی‌دادند و با جلسات فشرده و مقداری از خودگذشتگی به سرعت مسئله را جمع می‌کردند و یک کلام می‌گفتند قیمت این و تمام. آن وقت همه حداقل تکلیف خودشان را می‌دانستند که چه کنند. این همه طول دادن و جلسات را به تعویق انداختن و به آینده موکول کردن یا به معنای بی‌مسئولیتی است یا عدم درک وضعیت جاری.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۹

لطفا در مورد تکلیف پیش‌خريدهای آبان ماه خودرو که تحویلی اسفند ماه بوده‌اند پیگیری نمایید. ایران‌خودرو مرتب پیامک می‌زند که تا 20 فروردین باید مبلغ را بپردازید، و حال آنکه اساسا دعوتنامه‌ها بر پایه قیمتگذاری تجاری است که توسط رییس مجلس و شورای رقابت رد شده است. ما این وسط بلاتکلیفیم که چه کنیم. با تشکر پاسخ

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۰ ۲۱:۲۱

فقط می‌تونم بگم آقای دکتر شما رو به خدا با عملی کردن حرفاتون جواب آقای نعمت‌بخش پرضرر و زیان رو بدین یا ورود خودرو را آزاد کنین که حساب دستشان بیاد و هفتادوپنج میلیون نفر رو فدای خدمات پس از فروشی‌ها نکنین. یادتون نره به خدا قسمتون دادم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۳۳

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری. آقای نعمت بخش اظهار نظر در مورد قیمت کار تو نیست و اصلا حرف تو اهمیتی در تعیین قیمت خودرو نداره. مردم نمیخرند و شورای رقابت هم اگه راست بگه پای این موضوع وایساده.من به نمایندگی از 70 میلیون ایرانی و با کسب اجازه از همه مردم شریف ایران خرید خودروی ایرانی را تا زمان ارزان شدن تحریم میکنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۰

پس کی قیمت ها پایین میاد هی امروز فردا میکنید؟مردم مسخره شمان؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۵ ۰۹:۵۴

به خدا آقاي نعمت‌بخش دلش به مصرف كننده نسوخته فقط به فكر جيب خودش و توليد كننده هاست اگر اين آقا نباشد مشكل خودرو حل مي شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۵

آقا دولت اگه دولته، بیاد و واردات خودرو رو آزاد کنه و تعرفش رو برداره اونوقت ببین این آشغالای تولیدی ایران خودرو و سایپا می‌شه زیر 10 میلیون یا نه؟