• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071410833
  • منبع : نمایندگی مازندران

طی نیمه نحست سال ۱۴۰۳ محقق شد

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۲۶۰ میلیون  دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۲۶۰ میلیون  دلار گذشت

ایسنا/مازندران ناظر گمرکات مازندران گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۶ درصدی،ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۲۶۰ میلیون و ۹۳ هزار دلار بوده است.

امیرجمشیدی و مدیر کل گمرک نوشهر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۸۱۴ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۰ و ۶۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۸ میلیون‌و ۸۳۵ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۶۳ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۲۳ هزار دلار و بلاروس با ۲۶ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتا شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده های خوراکی، موادپلاستیکی،گل،کیوی و غیره هستند.

وی میزان صادرات گمرکات مازندران را ۹۶۱ هزار تن به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بیان کرد و افزود: سهم این کشورها از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۴ درصد وزنی و ۳۴ درصد ارزشی  می باشد.

جمشیدی اظهار کرد: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۰۲ میلیون و ۱۹۴هزار دلار رسیده است،که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۸۹ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۵۰۶ هزار دلارو بلاروس ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و غیره بوده است.

این مسئول یادآور شد: ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۶ ماهه نخست امسال۲ میلیون و ۶۴۴ هزارتن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار دلار بوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۱۹ درصد و ارزشی ۲۲ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha