• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91112917772
  • خبرنگار : 71191

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

دنبال دادن آمار از مسافرت‌های نوروزی نیستیم/به مباحث انتخاباتی وارد نمی‌شویم

دنبال دادن آمار از مسافرت‌های نوروزی نیستیم/به مباحث انتخاباتی وارد نمی‌شویم

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری جشنواره‌ی ملی «صدای بهار» در 31 استان کشور خبر داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری جشنواره‌ی ملی «صدای بهار» در 31 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدشریف ملک‌زاده با اعلام این خبر در نشست معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی و معاونان سرمایه‌گذاری، صنایع دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد یک فرصت مناسب برای افزایش نشاط و شادابی مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز 1392 است.

او با بیان این‌که این جشنواره تا پایان تعطیلات نوروز 1392 ادامه خواهد داشت، گفت: به‌دلیل تقارن بخشی از تعطیلات نوروز 92 با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، برخی برنامه‌های این جشنواره از جمله اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد از پنجم فروردین‌ماه متوقف می‌شود؛ اما این جشنواره با برگزاری برنامه‌های معنوی مانند نمایشگاه صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در 31 استان کشور ادامه دارد.

طرح ویژه‌ی بازرسی نوروزی از آژانس‌های مسافرتی اجرا می‌شود

معاون رییس‌جمهور همچنین از اجرای «طرح ویژه‌ی بازرسی نوروزی از آژانس‌های مسافرتی» توسط بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح، هفته‌ی آینده با هدف رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در بازرسی از آژانس‌های گردشگری در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف،‌ براساس ضوابط قانونی عمل می‌کنند و آژانس متخلف با حضور اعضای کمیته‌ی نظارت بر آژانس‌ها در محل، تعلیق یا پلمپ می‌شود.

نوروز امسال به هیچ عنوان دنبال دادن آمار از مسافرت‌ها نیستیم

او گفت: نوروز امسال به هیچ عنوان به‌دنبال ارائه‌ی آمار صرف از تعداد مسافرت‌های انجام‌شده نیستیم، بلکه افزایش شاخص‌های رشد اقتصادی و میزان رشد سفرها که توسط خود اصناف، اتحادیه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی مرتبط با گردشگری سراسر کشور اعلام می‌شود، ملاک ارزیابی نهایی این سازمان است.

ملک‌زاده با اشاره به برگزاری «سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری» از 16 تا 18 اسفندماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، بر لزوم حضور اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، اساتید امور اقتصادی و گردشگری از دانشگاه‌های مختلف کشور و شهرداری‌ها در این همایش تأکید کرد.

وی این همایش را همایش تشریفاتی با تأکید بر شعار سرمایه‌گذاری ندانست و افزود: باید نتایج ملموس اقتصادی این همایش در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به‌زودی بروز و ظهور پیدا کند.

سازمان میراث فرهنگی به مباحث انتخاباتی وارد نمی‌شود

معاون رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: هرچند مشارکت حداکثری مردم در اتنخابات آینده مورد نظر ما است، اما به هیچ عنوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مباحث سیاسی و انتخاباتی ورود نخواهد داشت.

او در ادامه بر لزوم ارائه‌ی فوری آیین‌نامه‌ی اعطای «نشان چهره‌ی ملی ماندگار به فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور» توسط معاونت گردشگری برای تصویب در کارگروه گردشگری دولت تأکید کرد.

«خانه‌ی گردشگری استان» در نیاوران افتتاح می‌شود

او همچنین با پیشنهاد شبان‌پور - معاون امور مجلس و استان‌های سازمان - درباره‌ی راه‌اندازی «خانه‌ی گردشگری استان» در مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی نیاوران موافقت کرد و افزود: خانه‌ی‌ گردشگری استان‌ها یک جایگاه فرهنگی برای مردم استان‌های مختلف مقیم تهران است که به معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و برپایی هفته‌های فرهنگی هر استان می‌تواند بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۹ ۱۸:۴۶

نرخ مراکز اقامتی را کنترل کنید، نیازی به نمایشگاه و این چیزها نیست. خود به خود آمار بالا می‌رود و لازم نیست شما بالا ببریدش!