• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91111508520
  • خبرنگار : 71461

یک استاد دانشگاه: برای اجابت دعا به بندگی وفا کنیم

یک استاد دانشگاه: برای اجابت دعا به بندگی وفا کنیم

یک استاد دانشگاه گفت:‌ کسی دعایش قبول می‌شود که به عهد خود وفا کند تا خدا نیز به عهد خود وفا کند ما همواره باید بنده‌پروری را به جا آوریم و حلال و حرام زندگی را رعایت کنیم.

یک استاد دانشگاه گفت:‌ کسی دعایش قبول می‌شود که به عهد خود وفا کند تا خدا نیز به عهد خود وفا کند ما همواره باید بنده‌پروری را به جا آوریم و حلال و حرام زندگی را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دعا یعنی درخواست و خواهش و معمولا در مواقع درماندگی و مشکلات که ابزار مالی و مادی نمی‌تواند مشکلات را حل کند،‌ انسان‌ها متوسل به یک مقام قدرتمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: انسان یک موجود ضعیف آفریده شده است، در هستی مستی می‌کند و در مستی سستی می‌کند و گرفتاری‌های زندگی جزء خواص بندگی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیه "ادعونی استجب لکم" افزود: خدا در قرآن و پیامبران در روایات از انسان‌ها می‌خواهند در هنگام ضعف و ناتوانی به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و آن ریسمان محکم دعا است.

گلپایگانی ادامه داد: شاید گاهی اوقات مشکلاتی باشد که سایر انسان‌ها بتوانند آن را حل کنند، ولی حل آن پروسه زمانی زیادی را می‌برد ولی نزدیک‌ترین راه و بی‌واسطه‌ترین راه که منبع قدرت هم است، خداوند می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مطلق در گرفتاری‌ها و همچنین در مواقع عادی دعا بهترین وسیله است و خداوند بهترین راه برای رسیدن به خواسته است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که «گاهی در مشکلات اجتماعی بندگان واسطه می‌شوند» تصریح کرد: اگر بنده‌ای مشکلی را حل می‌کند باز به خواست خداوند است چرا که با دعای ما خداوند به او الهام می‌کند که در کار ما کارشکنی نکند، پس در همه کارها ملاک و معیار خداوند است.

گلپایگانی با بیان این‌که «باید به این نکته توجه داشته باشیم که چرا گاهی اوقات دعای بندگان نمی‌گیرد» افزود: کسی دعایش قبول می‌شود که به عهد خود وفا کند تا خدا نیز به عهد خود وفا کند ما همواره باید بنده‌پروری را به جا آوریم و حلال و حرام زندگی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: گاهی افراد در هنگام مستی خدا را فراموش می‌کنند و در مواقع گرفتاری به دعا و ادعیه روی می‌آورند، باید حساب و کتاب دین را داشته باشیم و همیشه یک راه آشتی را باقی بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha