• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91101207750
  • خبرنگار : 71408

فرهاد توحیدی خبر داد:

کمیته‌ی اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما در انتظار تشکیل جلسه

کمیته‌ی اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما در انتظار تشکیل جلسه

کمیته‌ی 7 نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما همچنان در انتظار تشکیل جلسه است.

کمیته‌ی 7 نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما همچنان در انتظار تشکیل جلسه است.

فرهاد توحیدی رئیس هیات‌مدیره خانه‌ی سینما در گفت‌وگویی با خبر‌نگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ی فعالیت این کمیته توضیح داد: در یک هفته گذشته هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده و ما منتظر تماس آقای جعفری‌جوزانی به عنوان نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور در این کمیته برای برگزاری اولین جلسه هستیم.

به گزارش ایسنا،‌ گفته می‌شود‌ مسعود جعفری‌جوزانی که به عنوان نماینده‌ی ویژه رئیس‌جمهور در کمیته هفت‌نفره اصلاح اساسنامه خانه‌ی سینما حضور دارد، وظیفه‌ی میزبانی از این کمیته را برعهده خواهد داشت.

همچنین شنیده می‌شود تشکیل جلسه ندادن این کمیته در یک هفته پس از اعلام رسمی اسامی تشکیل دهنده آن، به دلیل حضور یکی از اعضاء در خارج از کشور بوده است.

*********

طی چند هفته‌ی گذشته، طی حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، جمال شورجه،ابوالقاسم طالبی و عباس بابویهی به عنوان نمایندگان سازمان سینمایی جهت اصلاح اساسنامه خانه سینما معرفی شدند.

مسوولیت تشکیل وادارة جلسات مشترک با نمایندگان خانه سینمای سابق برعهده نماینده ریاست جمهوری، مسعود جعفری جوزانی است.

دیگر مفاد این عهد نامه به رویت و تأیید اعضای گروه بازبینی و اصلاح اساسنامه خواهد رسید.

با گذشت تقریبا یک سال از تعطیلی خانه سینما سرانجام اسامی سه نماینده سازمان سینمایی وزارت ارشاد برای تدوین اساسنامه‌ی جدید خانه سینما معرفی شد.

به گزارش ایسنا، تقریبا سه ماه قبل، هیات مدیره‌ی خانه سینما 21 شهریور ماه همزمان با روز ملی سینما با رییس‌جمهور برای حل مشکل خانه‌ی سینما، جلسه‌ای داشتند.

پس از برگزاری این جلسه، هیچ خبر رسمی از این نشست از سوی دو طرف بیرون نیامد اما آن‌طور که از خبرهای غیر رسمی که از نشست هیات مدیره‌ی خانه سینما با رییس‌جمهور شنیده می‌شد، پیشنهاد تشکیل هیاتی هفت نفره متشکل از: نمایندگان خانه سینما، سازمان سینمایی (وزارت ارشاد) و نماینده ویژه ریاست‌جمهوری برای اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینما بود.

و سرانجام سه ماه پس از برگزاری نشست هیات مدیره‌ی خانه سینما با رییس‌جمهور، اواخر آذر ماه سازمان سینمایی اعلام کرد که به‌زودی سه نماینده‌ی خود را برای تدوین اساسنامه‌ی جدید خانه‌ی سینما معرفی می‌کند.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: «پیرو هماهنگی مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر ریاست جمهوری، هیأت هفت نفره‌ای قرار است این مأموریت را برعهده گیرد که پس از تدوین اساسنامه‌ی جدید و تصویب شورای عالی سینما، مبنای باز شدن خانه‌ی سینما قرار خواهد گرفت.»

خانه سینما هم جمال خندان‌کوچکی (وکیل دادگستری)، ابراهیم مختاری (عضو هیئت‌مدیره‌اش) و فرهاد توحیدی (رییس هیئت‌مدیره‌اش) را به عنوان سه نفر نماینده‌ی خود معرفی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha