• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082717515
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری‌نجف‌آبادی: روحانیت از ماه محرم و صفر برای از بین بردن انحرافات دینی استفاده کنند

دری‌نجف‌آبادی: روحانیت از ماه محرم و صفر برای از بین بردن انحرافات دینی استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان اراک گفت: شهادت امام حسین(ع)و یارانش دین اسلام را احیاء کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان اراک گفت: شهادت امام حسین(ع)و یارانش دین اسلام را احیاء کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف آبادی در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان اراک که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و روحانیون و ائمه جماعات برگزار شد با اشاره به اینکه «مهم‌ترین موضوع در دین اسلام احیاء دین است» افزود: این به معنای آن است که دین اسلام باید در جامعه حیات داشته باشد و دین یک گوهر درخشانی است که جامعه را شکوفا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «قرآن به عنوان کتاب حیات بخش دین اسلام محسوب می‌شود» تصریح کرد: در دین مبین اسلام یک حیات داریم و آن حیات طیبه است که به مسلمانان درس ایثار، عفاف، شجاعت، آزادگی، ولایت مداری و شهادت می‌دهد که همه به آن نیاز داریم و باید این حیات را در جامعه اسلامی احیاء کنیم.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: در دین مبین اسلام این حیات طیبه است که می‌درخشد و باید آن را در زندگی خودمان سرمشق و الگو قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک تصریح کرد: باید از افراط و تفریط و همچنین از تفرقه پرهیز کنیم و با وحدت است که می‌توانیم یک امت اسلامی را به عنوان یک امت واحده محسوب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای احیاء حیات طیبه باید اول خودمان را احیاء کنیم و بعد از آن است که رسالت روحانیون آغاز می‌شود که باید با آموختن علوم اسلام و علوم روز، حیات طیبه را در بین مردم و جوانان جامعه احیاء کنند.

وی گفت: روحانیت باید تمام مفاهیم قرآنی، حدیث، تاریخ اسلام و نظریات علمای شیعه و سنی را به روز جمع آوری کنند تا بتوانند آن را به مردم ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تا به امروز مشعل پرفروغ امام حسین(ع) می‌درخشد و روشن است این وظیفه روحانیت است که تلاش کند مشعل پر فروغ امام حسین(ع)را همچنان روشن نگه دارد.

امام جمعه اراک بیان کرد: روحانیت باید در هیئات عزاداری حضور یابند و با تبیین فرهنگ قیام امام حسین(ع) که برای احیاء دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر انجام شد، آن را به خوبی در بین مخاطبین نهادینه کنند.

وی بیان کرد: سنت تبلیغ درست در خصوص عزای امام حسین(ع) احیاء کردن امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن انحرافات دینی است و این وظیفه روحانیت است که سعی و تلاش خود را برای احیاء دین اسلام و از بین بردن انحرافات انجام دهد و مردم به خصوص جوانان را با انحرافات و خرافاتی که در دین اسلام به وجود آمده آشنا کنند.

وی در پایان گفت: برای مؤثر بودن سخنان روحانیون در بین جوانان باید اخلاص در سخن داشته باشیم تا مطالب ارائه شده به دل مردم و جوانان بنشیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha