• جمعه / ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 91082616593
  • خبرنگار : 71430

کنفرانس مطبوعاتی نخست‌وزیران مصر و حماس؛

هنیه وقندیل:خون‌های ریخته شده درغزه متعلق به جهان عرب است و نمی‌توان در برابر آن ساکت ماند

هنیه وقندیل:خون‌های ریخته شده درغزه متعلق به جهان عرب است و نمی‌توان در برابر آن ساکت ماند

نخست‌وزیر مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر حماس در بیمارستانی در غزه تاکید کرد که قاهره در کنار فلسطین و غزه ایستاده و نباید در قبال خون‌های ریخته شده کوتاه آمد.

نخست‌وزیر مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر حماس در بیمارستانی در غزه تاکید کرد که قاهره در کنار فلسطین و غزه ایستاده و نباید در قبال خون‌های ریخته شده کوتاه آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هشام قندیل، نخست‌وزیر دولت مصر و اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر حماس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در بیمارستان شفا در غزه برگزار شد، تاکید کردند که اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی باید هر چه زودتر با فشارهای بین‌المللی و عربی پایان یابد.

هنیه با تشکر از حمایت‌های مصر گفت: مصر به مسئولیت‌های خود در قبال مساله فلسطین و غزه عمل کرده و نشان داد که وعده‌های مقام‌های قاهره راستین است. ما به همراه هشام قندیل از کشته شدگان حملات اخیر و آسیب دیدگان بازدید کردیم و مقام‌های مصری تاکید کردند که خون‌های ریخته شده متعلق به فلسطین، مصر و تمامی جهان عرب است.

وی در ادامه افزود: سفر قندیل و هیات بلندپایه مصری به غزه پیامی آشکار است به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه قاهره در برابر تجاوزات اسرائیلی کوتاه نمی‌آید و به فلسطینیان و آمریکا پیام می‌دهد که مصر در کنار فلسطین و غزه ایستاده است.

هشام قندیل نیز درسخنانی اظهار داشت: به اسم ملت و رئیس‌جمهوری مصر به اینجا آمده‌ام تا پایبندی مصر را برای دفاع از حق ملت فلسطین و غزه نشان دهیم.

وی گفت: ما همچنان شاهد رنج‌های ملت فلسطین هستیم و تا لحظاتی پیش نیز دیدیم که کودکان و غیرنظامیان در فلسطین در حملات اسرائیلی‌ها شهید می‌شوند چرا که آنها حق خود را برای آزادی می‌خواهند.

قندیل افزود: این سفر تنها برای نشان دادن حمایت سیاسی از غزه نیست بلکه در این سفر وزیرانی از جمله وزیر بهداشت مرا همراهی می‌کنند تا نیازهای غزه و اقدامات لازم برای رویارویی با وضعیت جاری بررسی و مرتفع شود.

نخست‌وزیر مصر تاکید کرد: هیات‌های دیگری نیز به غزه سفر خواهند کرد و هم اکنون اقداماتی برای پایان دادن حملات اسرائیل در جریان است.

وی گفت: ما سفیر خود را از تل آویو فراخواندیم و اکنون نخست‌وزیر و چندین وزیر مصری به غزه آمده‌اند و علاوه بر این تلاش‌هایی برای خاتمه دادن به وضعیت کنونی در جریان است.

هنیه و قندیل با بالابردن دست‌های خود که آغشته به خون یک کودک فلسطینی شهید شده در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود تاکید کردند که این خون متعلق به همه جهان عرب است و نمی‌توان در برابر این تراژدی ساکت نشست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۶ ۲۱:۵۹

"هنیه و قندیل با بالا بردن دستهای خود تاکید کردند که این خون متعلق به همه جهان عرب است". پیامبر بزرگوار اسلام(ص) آن‌همه تلاش کرد تا به مسلمانها بفهماند که این‌قدر عرب و عجم نکنند. اما مثل اینکه برخی به اصطلاح مسلمانها آخرش منظور حضرت رسول(ص) رو نفهمیدن. خدایا همه ما رو به راه راست هدایت کن!