• جمعه / ۱۹ آبان ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91081911449
  • خبرنگار : 71219

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به جذب 5 / 7 میلیون گردشگر خارجی امید دارد

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به جذب 5 / 7 میلیون گردشگر خارجی امید دارد

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در جدیدترین گفته‌های خود از نهایت امیدواری‌اش برای ورود 5 / 7 میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور تا پایان سال و همچنین رضایت داشتن هتل‌داران از تک‌نرخی بودن هتل‌ها سخن گفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در جدیدترین گفته‌های خود از نهایت امیدواری‌اش برای ورود 5 / 7 میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور تا پایان سال و همچنین رضایت داشتن هتل‌داران از تک‌نرخی بودن هتل‌ها سخن گفت.

سیدحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این‌که بسیاری از مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها معتقدند تا پایان سال به سهمیه‌ی تعیین‌شده‌ی خود برای جذب گردشگران خارجی نمی‌رسند، اظهار کرد: آمار ما آن چیزی است که معاونت گردشگری سازمان اعلام می‌کند. آنچه به استان‌ها به‌عنوان سهمیه داده شده یک برنامه‌ی درون‌سازمانی است، یعنی برنامه‌ای نیست که مدیران بتوانند آن را این‌گونه اطلاع‌رسانی کنند.

او ادامه داد: مهم این است که در شرایطی که دشمن و استکبار جهانی خودش را از ما محروم کرده یا به تعبیر خودش ما را تحریم کرده است، این دغدغه وجود داشت که گردشگری و سفر به ایران بیشترین آسیب را ببیند، ولی به حمدالله شاهد رشد سفر هستیم.

وی درباره‌ی این‌که رقم اعلام‌شده برای جذب گردشگر تا پایان سال محقق می‌شود یا خیر،‌ گفت: من هنوز جزو امیدوارترین‌ها هستیم؛ امیدوارم تا پایان سال جمع‌بندی خوبی داشته باشیم.

موسوی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که بسیاری از هتل‌داران از تک‌نرخی بودن قیمت اتاق‌ها، بویژه بالا رفتن نرخ ارز گلایه دارند، آیا قرار است در این‌باره اقدامی شود؟ بیان کرد: برای ما تعداد گردشگر و حداکثر ورود مهم است. به همین دلیل مجبوریم همین برنامه را تعقیب کنیم. موضوع نرخ هتل‌ نیز در معاونت گردشگری در حال بررسی است و اگر جا داشته باشد اعلام می‌کند. با این حال، اولویت ما ارزان‌سازی سفر برای جذب بیشتر گردشگر است.

وی با بیان این‌که با نرخ‌هایی که برای گردشگران خارجی وجود دارد آن‌ها می‌توانند در یک هتل پنج ستاره اقامت کنند، ولی هزینه‌ی یک هتل سه ستاره را پرداخت کنند، گفت: هتل‌داران ناراضی نیستند، ولی وقتی شما از آن‌ها در این‌باره سوال می‌کنید، طبیعی است که جواب‌شان نارضایتی باشد. این در حالی است که ما وقتی مجموع کار را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم خیلی نارضایتی وجود ندارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: این‌که مسافر خارجی مثلا 60 یورو یا 60 دلار بدهد و از خدمات یک هتل پنج ستاره استفاده کند، نکته‌ی مثبتی است و من آن را منفی نمی‌دانم. این حتا یک تبلیغ برای جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha