• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91081610175
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در سایه امر به معروف و نهی از منکر شایستگی‌های جامعه ظاهر می‌شود

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار‌ گفت: عاشورا و ماه محرم تابلویی زیبا از برجستگی‌ها و فضیلت‌های مکتب اسلام است که در آن همه چیز شایسته و فاخر رخ می‌نماید.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار‌ گفت: عاشورا و ماه محرم تابلویی زیبا از برجستگی‌ها و فضیلت‌های مکتب اسلام است که در آن همه چیز شایسته و فاخر رخ می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیله سوار و در آستانه ماه محرم، اظهار کرد: امام حسین‌(ع) به‌عنوان پاسدار دین اسلام با مشاهده زیر سؤال رفتن برخی از احکام و حدود اسلامی در ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد تا با سرکوب کردن دشمنان و نشان دادن ماهیت پلید آن‌ها به بشریت اعلام کند که نهضت عاشورا نهضت کسب قدرت، مرتبط و منزلت دنیوی نبوده بلکه جلوگیری از گستاخی دشمنان اسلام در زیر سؤال بردن احکام الهی بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 14 قرن امروز نیز وظیفه تک تک مسلمانان است که در نگه داشتن حدود و حریم الهی و جلوگیری از هرگونه حرکت خبیث دشمن دست به کار شده و با دینداری و اعتقادی قوی بکوشند به استکبار و شیاطین اجازه کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مبانی اسلام را ندهند.

قیاسی خاطر‌نشان کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر است که شایستگی‌های جامعه ظهور پیدا می‌کند و چهره‌های زشت به مانند بدحجابی و بی‌حجابی از جامعه نابود شده و جای زشتی‌ها و پلشتی‌ها را فضیلت‌ها و نیکی‌ها پر می‌کند.

این مسوول اضافه کرد: امروز بسیاری از دشمنان و نظام کفر سعی دارند در فلسفه خلقت بشر و همچنین مکتب اسلام خدشه و خلل وارد کنند که شایسته است احکام و حدود اسلامی با الهام از کتاب الهی تبیین و تفسیر شود تا هیچ‌کس به خود جرأت کوچک‌ترین خدعه و نیرنگی را در این زمینه ندهد.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت و اهمیت تبیین و تفسیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را با اشکال زیبا و شایسته ضروری اعلام کرد و ادامه داد: اگر در مکتب اسلام انجام این فریضه در مقایسه با سایر فرایض الهی دریا به قطره تشبیه شده است از آن جهت است که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود اصلاح‌گر بخش‌های عظیمی از کجی‌ها و نادرستی‌های جامعه است.

امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: ‌امروز کمتر کسی در عالم بشریت سعی می‌کند حقایق امور را دریابد بلکه با نگاه یک‌جانبه‌گرایانه گاه سعی می‌شود حقانیت و اصالت انسان‌ها نادیده گرفته شده و حتی در برخی از امور اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

قیاسی به نزدیکی ایام ماه محرم و همچنین ضرورت گسترش فرهنگ ارزشی اشاره کرد و گفت:‌ در ماه محرم باید انسان‌های آزاده به این اصل یقین داشته باشند که فرهنگ غنی اسلامی، دینی فرهنگ متعالی و برگرفته از خواسته‌ها و مطلوب مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha