• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۱ / ۰۶:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91072314548
  • خبرنگار : 71461

حج بهترین فرصت برای خنثی‌کردن توطئه بیگانگان است

حج بهترین فرصت برای خنثی‌کردن توطئه بیگانگان است

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین نهادهای ارتباطی بین‌الملل در جهان اسلام حج است، نهادی که باعث جریان اطلاعات و ارتباط بین‌ مسلمانان می‌شود.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین نهادهای ارتباطی بین‌الملل در جهان اسلام حج است، نهادی که باعث جریان اطلاعات و ارتباط بین‌ مسلمانان می‌شود.

سیدمجید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از مهم‌ترین محورهای علمی قابل مطالعه دین، مساله حج است» اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن اینکه مکه در چه کشوری قرارگرفته باید بدانیم که در این ایام می‌توانیم تفکر و ظرفیت مسلمانان را نسبت به دین افزایش بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر ممکن است کشورهای اسلامی از طریق پیشرفت تکنولوژی، با همدیگر ارتباط داشته باشند، ولی اگر ارتباط رودررو باشد باعث تعامل بیشتری می‌شود.

امامی خاطرنشان کرد: حج یک نهاد و رسانه اجتماعی و انسانی بسیار فعال است که ارتباط بین‌الملل اسلام را گسترش می‌دهد و از این منظر حج کاملا قابل مطالعه است.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر و اهانتی که به ساحت مقدس پیامبر (ص) شد، خاطرنشان کرد: جریان اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی حداقل دو دهه است که در سابقه کاری غرب کاملا ملموس است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی بعد از سه دهه به قابلیت فراملی خود نزدیک شده و تمام انفعال‌های غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امامی با اشاره به این‌که «غرب می‌خواهد از صدور اسلام اصیل و ناب جلوگیری کنند» بیان کرد: غربی‌ها سعی کرده‌اند که نام اسلام اصیل را تغییر بدهند و بگویند اسلام یک سیاست بنیادگرا دارد که از ترویج آن جلوگیری کنند.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پایان گفت: آنها می‌خواهند مرجعیت ناب اسلام را به صورت رسمی و غیررسمی زیر سوال ببرند تا بتوانند قدرت‌های خود را در منطقه جایگزین کنند و برای رسیدن به این هدف از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و جهت خنثی کردن این کار حج بهترین فرصت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha