• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071912496
  • منبع : نمایندگی زنجان

فرزند مرحوم حسينی زنجانی:حج کنگره عظیم جهان اسلام است

فرزند مرحوم حسينی زنجانی:حج کنگره عظیم جهان اسلام است

يك مدرس حوزه علميه سيدزنجان با اشاره به اين‌كه «حج از بعد سياسی و اجتماعی، عبادتی بی‌نظير است» گفت: حج تمتع علاوه بر داشتن وجهه عبادی، جنبه سياسی نيز دارد كه می‌توان از آن به كنگره عظيم جهان اسلام ياد كرد.

يك مدرس حوزه علميه سيدزنجان با اشاره به اين‌كه «حج از بعد سياسی و اجتماعی، عبادتی بی‌نظير است» گفت: حج تمتع علاوه بر داشتن وجهه عبادی، جنبه سياسی نيز دارد كه می‌توان از آن به كنگره عظيم جهان اسلام ياد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌محمد‌ حسينی‌زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان اظهار کرد: در حج بايد مشكلات دنيای اسلام، اتحاد و همدلی مسلمانان، مقابله با دشمنان و ايجاد روابط بيشتر كشورهای مسلمان با يكديگر مطرح شود و باید اذعان کرد که حاجی واقعی كسی است كه با رعايت تقوای الهی و ولايت‌پذيری اعمال خود را از مرحله صحت به مرحله قبول در درگاه خداوند بكشاند.

وی تصریح کرد: حج واقعی يكی از عبادت‌های پراهميت الهی است كه در قرآن ‌كريم، روايات و احاديث پيامبر‌اكرم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) بر آن تأكيد فراوانی شده است. اگر حجاج در چارچوب قوانين و مقررات و توصيه‌های قرآن و ائمه معصومين(ع) اعمال خود را به جای آورند، آثار معنوی حج در سراسر زندگی افراد نمود خواهد يافت.

وي با بیان این‌که «ايجاد اتحاد، سنگ زدن به شيطان، دوری جستن از امور حرام و يادگيری جنگ و مقابله با شياطين واقعی و بسياری از موارد ديگر از آثار و فوايد ديگر حج است» گفت: آن‌هايی كه با قلب و روح و جسم پاک به حج مشرف می‌شوند و اعمال را به جا می‌آورند، با دوری از شرك و خودپرستی و ريا و ديگر زشتی‌ها، حاجی واقعی خواهند شد و به خدا نزديك‌تر می‌شوند و حج واقعی را به جا می‌آورند. ريزش گناهان از ديگر اهداف وجوبی حج است كه در روايات به كرات بيان شده، به شرط آن‌كه از خداوند متعال توفيق طلب شود.

فرزند مرحوم آيت‌الله‌ حسينی‌زنجانی با بیان این‌که «باید شرایط مطلوب برای انجام اعمال حاجیان از سوی مسوولان فراهم شود» خاطرنشان کرد: كارگزاران حج مسوول هستند تا امكانات مادی و معنوی را برای حج‌گزاران فراهم كنند و با آموزش‌های احكام، ‌مناسك و آداب حج زمينه بهره‌وری هرچه بيشتر حجاج بيت‌الله الحرام را فراهم آورند و همچون سالیان گذشته این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهاي پیام

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha