• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061810378
  • خبرنگار : 71234

حقيقت‌پور:

جمهوري اسلامي ايران نيازي به ارتباط با كشورهاي عضو نظام سلطه ندارد

جمهوري اسلامي ايران نيازي به ارتباط با كشورهاي عضو  نظام سلطه ندارد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اقدام يك‌جانبه‌ كانادا در تعطيلي سفارت ايران در اين كشور را نشان‌دهنده موفقيت اجلاس غيرمتعهدها دانست.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اقدام يك‌جانبه‌ كانادا در تعطيلي سفارت ايران در اين كشور را نشان‌دهنده موفقيت اجلاس غيرمتعهدها دانست.

منصور حقيقت‌پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اقدام يك‌جانبه‌ كانادا در تعطيلي سفارت ايران در اين كشور گفت: جمهوري اسلامي نيازي به ارتباط با كشورهاي عضو سلطه ندارد و در همين راستا كانادا را كشور گوشواره‌اي كه به بريتانيا متصل است، مي‌داند.

وي افزود: اين اقدام كانادا از اين موضوع حكايت دارد كه دكترين تنظيمي ما براي اجلاس نم كه برگرفته از مفاهيم كليدي و بيانات مقام معظم رهبري در اين اجلاس بود غرب را عصباني كرده و به همين دليل اقدامات عجولانه‌اي را انجام مي‌دهند.

وي با بيان اينكه انجام اقدامات عجولانه از جنس تعطيلي سفارت ايران در كانادا در شان كشورهاي پيشرفته نيست، گفت: اين اقدام دولت كانادا نشان مي‌دهد كه اجلاس تهران به خوبي پيش رفته و بايد ما بر اساس اهداف اجلاس حركات خود را ادامه دهيم. چون با توجه به خيز غيرمتعهدها براي برهم زدن نظام جهاني و حركت به سمت چندجانبه‌گرايي احساس خطر كردند.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: طرح اهدافي همچون تغيير ساختار سازمان ملل و اهتمام 120 كشور دنيا و عضو جنبش عدم تعهد براي استحاله رژيم غاصب صهيونيستي قاعده بسياري از كشورها را به هم زده است و به همين دليل در صدد پاسخهاي لازم برآمده‌اند.

حقيقت‌پور در عين حال تاكيد كرد: در شرايطي سفارت ايران در كانادا تعطيل شده است كه جمهوري اسلامي اصلا به ارتباط با كشورهاي عضو نظام سلطه نياز ندارد، ما كانادا را كشوري مستقل نمي‌دانيم و اين كشور را كشوري گوشواره‌اي كه همواره به عنوان يك گوشواره به بريتانيا متصل است، مي‌دانيم.

وي افزود: كانادا همچون يكي از استان‌هاي انگليس است به طوري كه فرماندار كانادا توسط دولت منصوب شده است از اين رو اين كشور مستقل نيست.

نماينده مردم اردبيل در مجلس با بيان اينكه تصميماتي همچون تعطيلي سفارت ايران در كانادا براي ما باعث خير است، گفت: اين اقدامات عزم اعضاي غيرمتعهدها را براي داشتن جمع‌بندي بهتر و عملياتي‌تر از نشست تهران افزون‌تر مي‌كند.

حقيقت‌پور در پايان ابراز اميدواري كرد كه دولت و مجلس پاسخ لازم را به كشور كانادا ارائه دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha