• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061810498
  • خبرنگار : 71132

مصري با اشاره به قطع روابط ديپلماتيك كانادا با ايران:

اجلاس جنبش عدم تعهد سونامي سياسي عليه آمريكا و متحدانش بود

اجلاس جنبش عدم تعهد سونامي سياسي عليه آمريكا و متحدانش بود

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي قطع روابط ديپلماتيك كانادا با ايران را در جهت تحت تاثير قرار دادن موفقيت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد دانست.

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي قطع روابط ديپلماتيك كانادا با ايران را در جهت تحت تاثير قرار دادن موفقيت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد دانست.

عبدالرضا مصري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران و اتفاق 120 كشور خصوصا در بيانيه پاياني به همان ميزاني كه توفيق بزرگي براي كشورمان بود يك سونامي سياسي عليه موضع‌ گيري هاي آمريكا ،‌رژيم صهيونيستي و بعضي از متحدان آنها بود.

وي كانادا را از نزديك‌ترين متحدان آمريكا عنوان كرد و افزود: ما منتظر واكنش اين كشورها به برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران بوديم . آنها فكر نمي‌كردند چه در اجلاس‌هاي كارشناسان و چه در اجلاس سران به اين ميزان شاهد حضور كشورهاي مختلف در ايران باشند و طبيعي است توفيقات به هر ميزان بزرگ باشد پيامدهايي را نيز به دنبال خواهد داشت.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي اقدام دولت كانادا در تعطيلي سفارت اين كشور در ايران و تعيين ضرب‌الاجل براي خروج كاركنان سفارت ايران در كانادا را واكنش بي‌جهت و بي‌دليل اين كشور به عنوان متحد اول آمريكا براي تحت الشعاع قرار دادن برگزاري اجلاس عدم تعهد دانست.

سخنگوي هيات رييسه مجلس در ادامه با اشاره به برگزاري دومين اجلاس كشورهاي آمريكايي در چند ماه گذشته تصريح كرد:‌ در اين اجلاس 43 كشور آمريكايي در ونزوئلا گردهم آمدند بدون اينكه از آمريكا و كانادا براي حضور در اين اجلاس دعوت شود و اين نشان مي‌دهد هيچ كدام از كشورها در قاره آمريكا اين دو كشور را قبول ندارند.

مصري اضافه كرد:‌اجلاس جنبش عدم تعهد نيز با حضور بيش از 120 كشور همين پيام را براي آمريكا داشت و آمريكا هم كانادا را به عنوان نوچه خود جلو فرستاد و اقدام دولت كانادا در همين راستا ارزيابي مي‌شود.

وي خواستار اقدام انقلابي وزارت خارجه در واكنش به قطع روابط ديپلماتيك كانادا با ايران شد و افزود:‌ وزارت خارجه بايد تو دهني محكمي به اين كشور بزند و كاري كنيم كه نه تنها ايران سفارتش را در كانادا تعطيل كند و اعضاي سفارت كانادا از ايران اخراج شوند بلكه با بقيه كشورها هم رايزني كنيم تا اقدامات مشابهي داشته باشند.

سخنگوي هيات رييسه مجلس درباره احتمال واكنش مجلس به اين اقدام دولت كانادا يادآور شد:‌ آنها كوچكتر از اين هستند كه هر روز بخواهند موضع يك‌طرفه‌اي بگيرند و ما به آن عكس‌العمل نشان دهيم. عكس‌ العمل ما صرفا در چارچوب اقدام متقابل است و اقدام كانادا نيز صرفا جنبه تبليغاتي دارد؛ اينها با تبليغات مي‌روند و با عذرخواهي بر مي‌گردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۸ ۲۲:۵۰

برادر بزگوار! خسته نباشید. حضرتعالی از حرف زدن کم نمی‌آريد! می‌شود خواهشی بکنم در فکر کشاورزی این استان باشید. درست است زمان انتخابات و راي‌گیری موضع خوبی داشتی، حال کسی تو را نمی‌بیند. فكر نکنید همیشه برنده هستید. خداي این مردم بزرگ است...