• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061810381

يك فعال دانشجويي خواستار شد:اقدام قاطع مسئولان در واكنش به قطع روابط كانادا با ايران

يك فعال دانشجويي خواستار شد:اقدام قاطع مسئولان در واكنش به قطع روابط كانادا با ايران

يك فعال دانشجويي با اشاره به اقدام كانادا در تعطيلي سفارتش در تهران گفت: اين اقدام كانادا براي تلخ كردن طعم پيروزي اجلاس جنبش غيرمتعهدها در ايران بود.

يك فعال دانشجويي با اشاره به اقدام كانادا در تعطيلي سفارتش در تهران گفت: اين اقدام كانادا براي تلخ كردن طعم پيروزي اجلاس جنبش غيرمتعهدها در ايران بود.

رامين شمسايي دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارداشت: اقدامات شبيه اقدام كانادا در بستن سفارت خود در ايران را نبايد به صورت جداگانه مورد ارزيابي قرار داد، بلكه اين‌ها مجموعه قطعاتي از يك پازل است.

وي افزود: غربي‌هاي قبل از برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران از دو طريق يعني جلوگيري از حضور سران كشورها در اين اجلاس و ديگري تبليغات رسانه‌اي و عمليات رواني تلاش كردند اين اجلاس را به شكست منتهي كنند، اما با برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها يك پيروزي بزرگ براي ايران و شكست براي غرب رقم خورد.

شمسايي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شد كه غرب نسبت به برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها واكنش نشان دهد، آنرا بي‌پاسخ نگذارند، قطع روابط كانادا با ايران نيز در همين راستا و از پس لرزه‌هايي بود كه شكست غرب در جلوگيري از موفقيت برگزاري اجلاس غيرمتعهدها صورت گرفت.

وي همچنين گفت: كانادا دومين كشور وسيع جهان است، اما توسط فرمانداري كه بوسيله ملكه انگليس انتخاب شده اداره مي‌شود و كاملا جز مستعمرات انگليس است و استقلالي از خود ندارد، لذا بديهي است اقدامات اين كشور نيز جدايي از اقدامات و منافع انگليس نخواهد بود.

دبير سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي خاطر نشان كرد: موضع جريان دانشجويي به طور كلي اين است كه از برقراري ارتباط با كشورها استقبال مي‌كند، اما اين روابط بايد به صورت عادلانه باشد.

شمسايي در پايان گفت: ما اقدام قاطع مسئولان در واكنش به قطع روابط كانادا با كشورمان را خواستاريم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha