• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005522
  • خبرنگار : 90068

وزير امور خارجه كويت: اسراييل بايد كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را بپذيرد

وزير امور خارجه كويت: اسراييل بايد كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را بپذيرد

وزير امور خارجه كويت ملزم‌كردن رژيم صهيونيستي براي پيوستن به كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را خواستار شد.

وزير امور خارجه كويت ملزم‌كردن رژيم صهيونيستي براي پيوستن به كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شیخ صباح خالد احمد الصباح در جلسه‌ صبح دومين روز اجلاس سران كشور‌هاي عضو جنبش غيرمتعهد‌ها با تشكر از ميزباني ايران در اين اجلاس و قدرداني از مهمان‌نوازي‌هاي كشورمان، افزود: اميدواريم اين اجلاس بتواند دستاورد‌هاي بزرگي در چارچوب جنبش عدم تعهد به دست آورد.

وي در ادامه حادثه زلزله در استان آذربايجان شرقي را به رهبري، دولت و ملت ايران تسليت گفت و از خداوند براي كشته‌شدگان اين حادثه طلب آمرزش كرد.

وي هم‌چنين از مصر به دليل رياست قبلي‌اش بر اين جنبش تشكر كرد و گفت كه مصر به دليل تلاش‌هاي خودموجب شد كه اين جنبش بالاترين تاثير را در سطوح بين‌المللي داشته باشد.

وزير امور خارجه كويت پيوستن دو كشور آذربايجان و فيجي به اين جنبش را نيز به اين كشور‌ها تبريك گفت و افزود: دولت كويت تعهد خود را نسبت به اهداف جنبش اعلام و از اصول آن حمايت مي‌كند.

وي گفت: ما شديدا نيازمند آن هستيم تا اين تعهدات را در اولويت قرار داده و به واسطه‌‌ي آن‌ها به آرمان‌هاي مورد نظر رسيده و از منافع ملت‌ها حمايت كنيم.

وي هم‌چينين با اشاره به شعار شانزدهمين اجلاس سران كشور‌هاي عضو جنبش غيرمتعهد‌ها (صلح پايدار در سايه مديريت مشترك جهاني) گفت: در سايه تحولات موجود در منطقه نشست سران كشور‌هاي عضو با اين شعار بيانگر پشبياني كشور‌هاي عضو از دستيابي به راه‌حل‌ها و مقابله‌ با چالش‌هاست.

احمد الصباح با بيان اين‌كه «دولت كويت شرايط دشوار جنگ را تجربه كرده است» افزود: كويت اهداف جنگ و معاني صلح را مي‌داد و از هرگونه تلاش براي تحقق صلح پايدار حمايت مي‌كند.

وي گفت: دولت كويت هم‌چنين بحران سوريه و خشونت در اين كشور را پيگيري مي‌كند و معتقد است بايد راه‌حل‌هايي را يافت كه بيانگر تمايلات مردم اين كشور باشند و آن‌ها بتوانند زندگي شرافتمندانه‌اي داشته باشند.

وي هم‌چنين گفت: ما براي اخضر ابراهيمي به منظور تحقق آرمان‌هاي مردم سوريه، دموكراسي، حفظ استقلال و تماميت اراضي آن تشكر كرده و براي او آرزوي موفقيت داريم. هم‌چنين از تلاش‌هاي كوفي‌عنان كه پيش از اين ماموريت انجام اين كار را برعهده داشت، تشكر مي‌كنيم.

وزير امور خارجه كويت با اشاره به مساله‌ فلسطين نيز اظهار كرد: هنوز اسرائيل به برخورد‌هاي نظامي خود با فلسطيني‌ها شهرك‌سازي و تغيير جمعيتي فلسطين ادامه مي‌دهد و به از سرگيري مذاكرات صلح و هم‌چنين تلاش‌هاي بين‌المللي اهميتي نمي‌دهد. اميدواريم مساله حمايت از فلسطين تا دستيابي به صلح پايدار و عقب‌نشيني اسرائيل از اراضي اشغالي ادامه يابد.

وي هم‌چنين تشكيل دولت فلسطين به پايتخت قدس شرقي را خواستار شد.

وي در ادامه اتخاذ تدابيري در جهت خلع سلاح‌هاي كشتار‌هاي جمعي و عاري‌سازي منطقه از آن را خواستار شد و گفت: اسرائيل بايد ملزم شود كنوانسيون‌هاي بين‌المللي، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و قطعنامه‌هاي سازمان را بپذيرد تا منطقه از وجود سلاح‌هاي هسته‌اي پاك شود.

احمد الصباح ادامه داد: دولت كويت خرسندي‌اش را از روابط با عراق در تمامي زمينه‌ها و گسترش روابط دو كشور در راستاي خدمت به منافع دو طرف اعلام مي‌دارد.

وي هم‌چنين پايبندي عراق به تعهدات بين‌المللي درباره كشورش را خواستار شد و گفت: دولت كويت اميدوار است جنبش عدم تعهد‌ بتواند با چالش‌هاي مالي و اقتصادي مقابله كند و توسعه‌ پايدار را در ابعاد سه‌گانه آن به عنوان يك مسووليت ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي داشته باشد.

وي در پايان تقويت رويه همكاري ميان كشور‌هاي عضو جنبش را تا دستيابي به شكوفايي كشور‌ها را خواستار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha