• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005509
  • خبرنگار : 71313

وزير خارجه مالزي: ساختار سازمان ملل و بسياري از نهادهاي بين‌المللي بايد تغيير كند

وزيرخارجه مالزي اظهار كرد: شرايط امروز در سوريه بسيار جدي است و مالزي به نوبه خود در حال همكاري با سازمان ملل براي حل و فصل بحران سوريه است و افرادي كه مخالفان در سوريه را مسلح مي‌كنند، به گسترش بدبختي در سوريه كمك مي‌كنند.

وزيرخارجه مالزي اظهار كرد: شرايط امروز در سوريه بسيار جدي است و مالزي به نوبه خود در حال همكاري با سازمان ملل براي حل و فصل بحران سوريه است و افرادي كه مخالفان در سوريه را مسلح مي‌كنند، به گسترش بدبختي در سوريه كمك مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنیفه عمان ـ وزير خارجه مالزي ـ در سخنراني خود در نشست صبح اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد درباره مساله فلسطين نيز گفت: در شرايط فعلي چشم‌انداز دستيابي به راه‌حل دو كشوري براي مناقشه اسرائيل و فلسطين ضعيف شده و دستيابي به اين راحل دشوار شده است.

وي با تاكيد بر اينكه "هرچه سريع‌تر بايد راه‌حلي براي مساله فلسطين و دستيابي به همزيستي مسالمت‌آميز فلسطين و اسرائيل انديشيده شود"، افزود: همچنان اسرائيل قوانين بين‌المللي را نقض مي‌كند و حقوق مردم فلسطين را زير پا مي‌گذارد.

عنیفه عمان با بيان اينكه "مالزي در كميته فلسطين در جنبش عدم تعهد در راستاي حمايت از فلسطين ايده‌هاي خود را مطرح مي‌كند"، تاكيد كرد: ساختار سازمان ملل بايد اصلاح شود و البته اين تنها مختص سازمان ملل نيست، بلكه بسياري از نهادهاي بين‌المللي و نهادهاي مالي نيز بايد دستخوش اين اصلاح شوند.

وزير خارجه مالزي در مورد وضعيت حقوق بشر در جهان گفت: سازمان ملل بايد استاندارد‌هاي بين‌المللي حقوق بشر را براي همه كشور‌ها اعمال كند تا صلح پايدار و ثبات در جهان حكمفرما شود.

وي با اشاره به فعاليت برخي گروه‌هاي افراط‌گرا نيز اظهار كرد: اين اشتباه است كه دين اسلام ديني افراطي معرفي شود و بايد حساب افراط‌گرايان با دين اسلام جدا شود.

وزير خارجه مالزي همچنين خواستار استفاده از راه‌حل‌هاي صلح‌آميز براي حل و فصل بدون خونريزي مناقشات در جهان شد و از ميزباني ايران نيز تشكر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha