• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005515
  • خبرنگار : 71417

معاون اول رئيس جمهوري كومور:لازم است از كشورهاي فقيرتر دفاع شود

معاون اول رئيس جمهور كومور طي اظهاراتي در شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد خواستار حمايت جامعه بين‌المللي از تماميت ارضي اين كشور با توجه به مداخله‌گري‌هاي فرانسه شد.

معاون اول رئيس جمهور كومور طي اظهاراتي در شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد خواستار حمايت جامعه بين‌المللي از تماميت ارضي اين كشور با توجه به مداخله‌گري‌هاي فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوالدين برهان، سخنان خود را با تشكر از احمدي نژاد به خاطر پذيرايي گرم در هياتش آغاز كرد و در ادامه همچنين از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب و مردم شجاع ايران به خاطر مبارزاتشان در راه آزادي و برابري قدرداني كرد.

وي همچنين زلزله آذربايجان شرقي را به مردم كشورمان تسليت گفت.

نوالدين برهان همچنين از مصر به خاطر رياست جنبش عدم تعهد در دوره قبلي قدرداني و براي ايران در اين دوره آرزوي موفقيت كرد.

معاون اول رئيس جمهور كومور اعلام كرد: اين اجلاس در چارچوب شرايط خاصي برگزار مي‌شود و جهان و كشورهاي عضو در حال حاضر شاهد بحراني بي‌سابقه هستند و در نتيجه لازم است جنبش در اين زمينه كار كند.

نورالدين برهان در ادامه گفت: لازم است احترام دو جانبه نسبت به حقوق مختلف كشورها همواره وجود داشته باشد و از هرگونه مداخله در امور داخلي كشورها جلوگيري شود.

وي برابري، سود متقابل، همزيستي مسالمت‌آميز را جزو اصول جنبش عدم تعهد دانست و گفت: تروريسم و فقر از دل مشغولي‌هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است كه بايد با آن مقابله شود.

اين مقام دولت كومور خواستار ارتقاء ارزش هاي صلح، دموكراسي و حقوق بشر شد و تصريح كرد: جنبش عدم تعهد شامل تحقق صلح و عدالت در جهان است.

وي با اشاره به اين‌كه بسياري از كشورها شاهد استعمارزدايي هستند و كومور نيز در همين مسير قرار دارد، افزود: هنوز مشكلاتي براي كشور ما وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به اعمال نفوذ فرانسه در برخي بخش‌ها و مناطق كومور اشاره كرد.

معاون اول رئيس جمهوري كومور خواهان حمايت از تماميت ارضي كومور از سوي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در جامعه بين‌المللي شد.

وي با تاكيد بر لزوم توجه به استقلال، آزادي و همبستگي ميان كشورها اظهار كرد: لازم است از كشورهاي فقيرتر دفاع شود.

اين مقام كومور گفت: امروز كه شاهد گسستگي و وجود دو قطب در جهان هستيم لازم و ضروري است كه همكاري‌ها ميان كشورها افزايش يابد.

وي همچنين اصلاح ساختار سازمان ملل متحد، شوراي امنيت و مجمع عمومي اين سازمان را خواستار شد و در همين حال نسبت به موضوع و دستور كار جنبش غير متعهدها ابراز خرسندي كرد.

وي با بيان اين‌كه لازم است جنبش عدم تعهد عملكردي هوشيارانه داشته باشد، عنوان داشت: جنبش عدم تعهد تريبون ابراز حقايق است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha