• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061005503

رييس‌جمهور پاكستان: منع گسترش سلاح‌های اتمی، بر اساس اصل عدم تبعیض باشد

رييس‌جمهور پاكستان: منع گسترش سلاح‌های اتمی، بر اساس اصل عدم تبعیض باشد

رییس‌جمهور پاکستان گفت: خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های اتمی باید بر اساس اصل عدم تبعیض باشد و نباید استانداردهای دوگانه را در این باره پذیرفت.

رییس‌جمهور پاکستان گفت: خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های اتمی باید بر اساس اصل عدم تبعیض باشد و نباید استانداردهای دوگانه را در این باره پذیرفت.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آصف علی زرداری در نشست صبح اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تهعد با بیان اینکه "مفتخرم که در جمع کشورهایی که با هم پیمان دوستی داریم قرار گرفته‌ام"، ضمن تشکر از ایران برای یرگزاری این اجلاس خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی دارند و باید همچنان مشترکات خود را افزایش دهند.

وی گفت: دنیا در حال تغییر است و ما نیاز داریم تعهد خود را به اصول سازمان ملل و اصول چند‌جانبه‌گرایی بار دیگر نشان دهیم. پاکستان به چند‌جانبه‌گرایی معتقد است و هرچه همکاری دولت‌ها با یکدیگر بیشتر شود به موفقیت بیشتری خواهند رسید. باید به گوناگونی عقاید و فرهنگ‌ها احترام بگذاریم و برای رسیدن به راه حل در امور مختلف باید همکاری مسالمت‌آمیز داشته باشیم؛ همان طور که ما در مساله جامو و کشمیر چنین راه حلی را در پیش گرفتیم.

زرداری با بيان اينكه "سرنوشت هند و پاکستان با هم گره خورده است"، افزود: پاکستان معتقد است كه افغانستان باید استقلال داشته باشد و نیروهای خارجی نباید عقاید خود را به افغانستان تحمیل کنند. امیدواریم جامعه بین‌الملل در حالی که در حال خروج ار افغانستان است کمک کند که افغان‌ها به کشور خود بازگردند. کشتارها در افغانستان باید پایان یابد و ما نگران آن هستیم و کاملا محکوم می‌کنیم. باید یکپارچگی سرزمین افغانستان حفظ شود.

رییس‌جمهور پاکستان در ادامه به مساله فلسطين اشاره كرد و گفت: فلسطینی‌ها باید حقوق خود را به دست آورند. ایجاد دولت مستقل فلسطین براي صلح بسیار لازم است و در غیر این صورت صلح به خطر می‌افتد.

وي با بيان اينكه "هیچ کشوری به اندازه پاکستان از تروریسم صدمه ندیده است"، يادآور شد: ما 50 هزار کشته داده‌ایم. خرید و فروش هرویین هنوز ستون فقرات تروریسم است و جامعه بین‌المللی باید به مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر کمک کند که به اسلام‌آباد بسیار ضربه زده است.

زرداري در پایان تاکید کرد: باید دیدگاه‌های مشترک خود را در مورد نقش «نم» را در قرت بیست و یکم افرایش دهیم. باید گروه کاری تشکیل دهیم و خود را در هزاره سوم تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha