• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005494
  • منبع : ریاست جمهوری

رييس جمهور :سطح روابط اقتصادي ايران و آفريقاي مركزي بايدبه تراز مناسبات سياسي برسد

رييس جمهور :سطح روابط اقتصادي ايران و آفريقاي مركزي بايدبه تراز مناسبات سياسي برسد

رييس‌جمهور با اشاره به روابط سياسي ديرينه ايران و آفريقاي مركزي گفت: سطح روابط اقتصادي دو كشور در تراز روابط مطلوب سياسي آنان نيست و بايد هر چه سريع‌تر اين فاصله جبران شود.

رييس‌جمهور با اشاره به روابط سياسي ديرينه ايران و آفريقاي مركزي گفت: سطح روابط اقتصادي دو كشور در تراز روابط مطلوب سياسي آنان نيست و بايد هر چه سريع‌تر اين فاصله جبران شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار با فرانکويس بزيزه يانگو ووندار، رييس‌جمهور آفريقاي مركزي روابط دو كشور را تاريخي و كهن توصيف كرد و اظهار داشت: ايران و آفريقاي مركزي ديدگاه‌هايي سازنده و مشابه نسبت به مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي دارند.

رييس‌جمهور افزود: روابط ديرينه سياسي و ديدگاه‌هاي مشترك درباره مسايل بين‌المللي بستر خوبي براي گسترش روابط اقتصادي و فرهنگي دو كشور است كه تاكنون از آن استفاده لازم نشده است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: با توجه به استعدادها و منابع خدادادي ايران و آمريكاي مركزي بايد شرايطي فراهم كنيم تا مردم دو كشور بتوانند از اين ظرفيت‌ها مطلع شده و به نحو شايسته‌اي از آنها در راستاي پيشرفت و اعتلاي يكديگر بهره ببرند كه شرط اين موضوع افزايش رفت و آمد بين مردم و مسئولان دو كشور است.

رييس‌جمهور پيشنهاد داد تا در اولين فرصت نشست مشترك اقتصادي فعالان و مديران اقتصادي ايران و آفريقاي مركزي برگزار شود و همچنين با اشاره به توانمندي‌ها و دستاوردهاي چشمگير كشورمان در عرصه‌هاي صنعتي، علمي و فناوري، آمادگي كشورمان براي انتقال اين دستاوردها و تجربيات به آفريقاي مركزي را اعلام كرد.

فرانکويس بزيزه يانگو ووندار رييس‌جمهور آفريقاي مركزي نيز در اين ديدار برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ايران را در سطح عالي توصيف كرد و گفت: برگزاري اجلاس با موفقيت به پيش مي‌رود و اميدوارم اين روند در مسير تحقق اهداف اين جنبش نيز همچنان ادامه يابد.

رييس‌جمهور آفريقاي مركزي نيز با اشاره به تاريخ طولاني روابط سياسي ايران و آفريقاي مركزي تصريح كرد: اگر چه تاكنون به شايستگي از اين ظرفيت در راستاي گسترش روابط دو كشور بهره‌گيري نشده است، اما امروز شرايط به‌گونه‌اي پيش رفته است كه مي‌توانيم ساختار و چارچوب همكاري‌هاي دو جانبه را متحول كنيم و لازم است ارتقاء سطح روابط و گسترش همكاري‌ها را تسريع كنيم.

وي در پايان از همبستگي ملت و كشورش با جمهوري اسلامي ايران ابراز خشنودي كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha