• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005336
  • منبع : ریاست جمهوری

احمدي‌نژاد در ديدار محمودعباس: دليل اصلي فشارها بر ايران حمايت از فلسطين است

احمدي‌نژاد در ديدار محمودعباس: دليل اصلي فشارها بر ايران حمايت از فلسطين است

رييس‌جمهور دليل اصلي دشمني‌هاي امروز غرب با ايران را حمايت ما از فلسطين عنوان كرد.

رييس‌جمهور دليل اصلي دشمني‌هاي امروز غرب با ايران را حمايت ما از فلسطين عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد در ديدار محمود عباس رييس دولت خودگردان فلسطين در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد مسأله فلسطين را مهمترين و پيچيده‌ترين مسأله پيش روي كشورهاي منطقه عنوان كرد و گفت: فلسطين امروز مهمترين مسأله منطقه است كه اين اهميت حتي جنبه بين‌المللي نيز پيدا كرده و همه دنيا به نوعي با موضوع درگير هستند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه ديدگاه جمهوري اسلامي درباره مسأله فلسطين از 34 سال پيش به اين سو همواره به صورت روشن و شفاف و بدون تغيير اعلام شده است، افزود: ما تنها كشوري هستيم كه هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نشناختيم و معتقد بوده و هستيم كه آنان اشغالگراني هستند كه با زور در منطقه حضور يافته و فلسطينيان را مي‌كشند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه صهيونيست‌ها در منطقه ريشه ندارند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره اعلام كرده كه فلسطين را متعلق به همه فلسطينيان مي‌داند و معتقد است خود مردم اين كشور بايد سرنوشت‌شان را تعيين كنند و از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز همين فكر و ديدگاه را اعلام و از آن دفاع كرده است.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ما همه فلسطينيان را دوست داريم و هيچ اختلافي بين گروه‌هاي مختلف فلسطيني را مطلوب ندانسته و قبول نداريم، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به اين اصل متعهد و پايبند است كه همه گروه‌هاي فلسطيني بايد با هم متحد باشند؛ چرا كه در اين صورت فرصت‌هاي آنان براي آزادسازي سرزمين‌شان بسيار بيشتر خواهد بود.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: هرگاه شما و ديگر برادران فلسطيني ما در گروه‌هاي مختلف آمادگي داشته باشيد، در ايران از شما به گرمي استقبال خواهيم كرد تا با يكديگر به گفتگو نشسته و مقدمات تفاهم و وحدت بين همه فلسطينيان را فراهم كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه استنباط من از رخدادها و تحولات اين است كه تاريخ ما را نظاره مي‌كند، گفت: 65 سال است كه فلسطين اشغال شده و ما مسلمانان همواره با يكديگر درگير بوده‌ايم؛ بايد مسائل را كلان‌تر و با دورانديشي تحليل كرد و رسيدن به تفاهم، همدلي و وحدت را مبناي كار قرار داد، چرا كه به تنهايي نمي‌توان كاري از پيش برد.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: بايد بشدت مراقب همه چيز باشيم تا تكرار اشتباهات گذشته باعث نشود كه دوباره مجبور به عقب‌نشيني در مقابل خواسته‌هاي دشمن شويم.

رييس‌جمهور تصريح كرد: معتقدم، مي‌شود شرايط امروز عرصه بين‌المللي را كه عليه فلسطينيان و كشورهاي مستقل است، به نفع آنان تغيير داد؛ ما همه فلسطينيان را دوست داريم و خواهان پيروزي و موفقيت آنها هستيم.

وي افزود: همه فشارها و بداخلاقي‌هاي دشمنان با جمهوري اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال صرفاً به دليل حمايت قاطع ايران از آرمان فلسطين و فلسطينيان است.

محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز در اين ديدار با بيان اينكه بسيار خوشحالم از اينكه به ايران سفر كرده‌ام، گفت: خوشحالي بنده از آن جهت است كه فرصتي فراهم شده تا با شما بي‌واسطه و رودررو به گفتگو بنشينم.

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين افزود: با توجه به شرايط منطقه و عرصه بين‌المللي نهايت تلاش خود را مي‌كنيم تا موجوديت فلسطيني خودمان و سرزمين را حفظ و تثبيت كنيم و در اين راستا با برادران خود در غزه مشغول گفتگو و مذاكره براي رسيدن به يك طرح سياسي به منظور تفاهم جمعي و وحدت هستيم.

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين خاطر نشان كرد: بنده بسيار خوب به ارزش وحدت و آشتي ملي در فلسطين واقف هستم و مي‌دانم رژيم صهيونيستي از اختلاف بين فلسطينيان بيش از هر كس ديگري خوشحال شده و نفع مي‌برد و از همين‌رو آمادگي كامل‌مان را براي از سرگيري مذاكرات و گفتگوها با برادرانمان در غزه اعلام مي‌كنم.

وي با اشاره به اينكه متأسفانه امروز حتي بسياري از كساني كه تصورش را نمي‌كرديم، دست از حمايت از فلسطين برداشته‌اند، گفت: باور داريم كه ايرانيان مردم و ملت فلسطين را عميقاً و خالصانه دوست دارند و مجدانه خواهان تداوم روابط با جمهوري اسلامي ايران هستيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha