• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005591
  • منبع : ریاست جمهوری

ديدارهاي جداگانه با وزير امور خارجه كنگو برازاويل و فرستاده ويژه رييس جمهور موزامبيك؛

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عموم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با مسايل و مشكلات مشتركي مواجه هستند، گفت: راهكار عبور از اين مشكلات فقط همكاري كشورها با يكديگر است و جنبش عدم تعهد ظرف و فرصت بسيار مناسبي براي اين منظور است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عموم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با مسايل و مشكلات مشتركي مواجه هستند، گفت: راهكار عبور از اين مشكلات فقط همكاري كشورها با يكديگر است و جنبش عدم تعهد ظرف و فرصت بسيار مناسبي براي اين منظور است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (جمعه) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار با وزير امور خارجه كنگو برازاويل روابط دو جانبه را در عرصه سياسي بسيار خوب توصيف كرد و اظهار داشت: جناح‌هاي فرهنگي و اقتصادي روابط ايران و برازاويل همچنان مورد غفلت قرار گرفته و بايد هر چه سريع‌تر ظرفيت‌هاي اين عرصه‌ها را فعال كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه هيچ مانعي در مسير گسترش روابط ايران و كنگوي برازاويل وجود ندارد، افزود: دشمنان دو كشور مشترك بوده آنها كساني هستند كه مي‌خواهند اربابان دنيا باشند و به همين دليل تمايلي به اينكه كشورهايي چون ايران و كنگو پيشرفت كرده و قدرتمند شوند ندارند، لذا ضروري است ما پشتيبان و حامي يكديگر باشيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه البته اين دسته از كشورها آنقدر كه نمايش مي‌دهند نيز قدرتمند نيستند، اظهار داشت: دنيا بزرگتر از آن است كه اين كشورها بتوانند همه امور آن را كنترل كنند و اقدامات زيادي براي مقابله با بداخلاقي‌هاي مستكبرين مي‌توان تدارك ديد و يك نمونه آن ايران است كه با وجودي كه اين كشورها با تمام توان و قدرت خود در مقابل او ايستاده‌اند، بر همه اين بداخلاقي‌ها غلبه كرده و علي‌رغم تحمل برخي دشواري‌ها همچنان به پيش مي‌رود.

وزير امور خارجه كنگو برازاويل نيز در اين ديدار سطح برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد را ويژه توصيف كرد و كيفيت برگزاري و مباحث مطرح شده در آن را نشاندهنده عدم موفقيت مخالفان جمهوري اسلامي ايران در محدود كردن اين كشور دانست.

وي خطاب به رييس جمهور كشورمان اظهار داشت: شما ثابت كرديد همه ملت‌ها مي‌توانند و بايد از حقوق حقيقي خودشان در مقابله با زياده‌خواهان دفاع كنند و موفقيت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس عدم تعهد در چنين سطحي نشان داد كه ايران در اين مسير تنها نيست.

وزير امور خارجه كنگو برازاويل با اشاره به سطح مطلوب روابط دوجانبه ايران و كنگو برازاويل اظهار داشت: دولت كنگو برازاويل كاملاً از سطح و روند روابط دوجانبه ايران- كنگو برازاويل خشنود و راضي است.

وي در پايان تأكيد كرد: مطمئنم پيامدهاي مثبت شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در گردهمايي سران كشورها در مجمع عمومي سازمان ملل متحد آشكار خواهد شد.

محمود احمدي‌نژاد همچنين در ديداري جداگانه با فرستاده ويژه رييس‌جمهور موزامبيك گفت: بايد با همكاري و همفكري همه اعضاء ظرفيت‌هاي جنبش عدم تعهد را بيش از پيش فعال كنيم.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ايران و موزامبيك روابط خوبي با يكديگر دارند و با توجه به اينكه هيچ مانع و مشكلي در مسير گسترش روابط دو كشور جود ندارد، علاقه منديم سطح روابط تا حداكثر ممكن ارتقاء يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha