• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91061005527
  • منبع : ریاست جمهوری

ديدار احمدي‌نژاد با وزراي خارجه ارمنستان و بروندي و وزير كار توسعه و جوانان سومالي

رييس‌جمهوري اسلامي ايران در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با وزراي خارجه ارمنستان، بروندي و وزير كار توسعه و جوانان سومالي به طور جداگانه ديدار كرد.

رييس‌جمهوري اسلامي ايران در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با وزراي خارجه ارمنستان، بروندي و وزير كار توسعه و جوانان سومالي به طور جداگانه ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (جمعه) در ديدار ادوارد نعلبنديان، وزير امور خارجه ارمنستان در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اشاره به همكاري‌هاي رو به رشد تهران - ايروان و روند مناسب اجراي توافقات ميان دو كشور تصريح كرد: سطح همكاري‌ها ميان ايران و ارمنستان بسيار خوب است و هيچ محدوديتي براي توسعه روابط ميان دو كشور وجود ندارد.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال ارمنستان، آذربايجان و منطقه قره‌باغ موضعي روشن است، گفت: مطمئناً جمهوري اسلامي ايران نظر دقيق و عادلانه خود را دنبال كرده و سعي در ايجاد تفاهم و حل عادلانه مسايل دارد.

وزير امور خارجه ارمنستان نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: ارمنستان ارزش بالايي براي توافقات و بيانيه اين جنبش قائل خواهد بود.

وي همچنين خواستار توسعه روابط مناسبات همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد.

احمدي‌نژاد همچنين در ديدار وزير امور خارجه بروندي نيز با اشاره به سطح رو به رشد مناسبات دو كشور بر لزوم ارتقاء گسترده ميان وزراي خارجه ايران و بروندي در جهت تحكيم روابط تأكيد كرد و اظهار داشت: مطمئناً با گسترش همكاري‌ها مي‌توانيم اقدامات مهم و تأثيرگذاري را در زمينه‌هاي مختلف داشته باشيم.

وزير امور خارجه بروندي تصدي رياست جنبش عدم تعهد از سوي جمهوري اسلامي ايران را موجب ارتقاء جايگاه جنبش عدم تعهد در عرصه بين‌المللي برشمرد.

احمدي‌نژاد در ديدار وزير كار توسعه و جوانان سومالي نيز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا به طور همه‌جانبه به دولت و ملت سومالي در راستاي رشد و توسعه روزافزون اين كشور كمك كند.

وزير كار توسعه و جوانان سومالي نيز در اين ديدار از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت سومالي تقدير و خواهان گسترش سطح روابط با ايران شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha