• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061005418
  • خبرنگار : 71132

نقوي حسيني: گزارش آژانس، مبهم، سياسي و تكراري است

نقوي حسيني: گزارش آژانس، مبهم، سياسي و تكراري است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتشار گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان گفت كه با توجه به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران، اهداف سياسي در زمان انتشار اين گزارش دنبال شده است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتشار گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان گفت كه با توجه به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران، اهداف سياسي در زمان انتشار اين گزارش دنبال شده است.

سيدحسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد:‌ گزارش منتشر شده از سوي آژانس درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران حاوي نكات و مطالب جديدي نيست بلكه ادعاهايي كه در اين گزارش آمده، قبلا هم تكرار شده است.

وي افزود: متاسفانه در گزارش اخير آژانس عبارات مبهم و كلي مثل "احتمال وجود دارد" ، "حدس زده مي‌شود" يا "گزارش‌هايي كه به آژانس رسيده"، آمده اما استنادات دقيقي راجع به اين ادعاها كه در گزارش آژانس آمده وجود ندارد و جمهوري اسلامي ايران نمي‌داند بايد راجع به چه موضوعي توضيح دهد و شفاف‌سازي كند.

نماينده مردم ورامين در مجلس با اشاره به زمان انتشار اين گزارش نيز يادآور شد: با توجه به اينكه اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران در حال برگزاري است و عظمت و شكوهي در برگزاري اين اجلاس به نمايش گذاشته شده است، به نظر مي‌رسد كساني كه اين گزارش را دنبال مي‌كردند براي تحت تاثير قرار دادن اجلاس، آن را زودتر از موعد منتشر كردند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تلاش‌هاي ايران براي شفاف‌سازي و اعتمادسازي خاطرنشان كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران بيش از اين همه تلاش‌ خود را در اين مسير به كار گرفته اما اين جامعه بين‌الملل است كه هيچ گامي در جهت اعتمادسازي دولت‌ و ملت ايران برنمي‌دارد و آژانس نيز هيچ حركتي براي حمايت و كمك علمي به ايران به عنوان يك عضو خود نداشته است.

نقوي حسيني ادامه داد:‌ بعيد است اين نوع حركت‌ها بتواند بر روي پيامدهاي بسيار ارزشمند برگزاري اجلاس تهران اثري بگذارد، چراكه در مدت زمان برگزاري اجلاس شاهد استقبال بي‌نظير سران و روساي مجامع بين‌المللي و همچنين موضع‌گيري‌ها و حمايت‌ها از مواضع جمهوري اسلامي بوده‌ايم.

وي با بيان اينكه "بعيد است گزارش آژانس بتواند بر روي ابعاد مثبت اجلاس تاثيرگذار باشد"، تصريح كرد:‌ البته اين گزارش، خوراك تبليغاتي براي رسانه‌هاي مخالف جمهوري اسلامي خواهد بود تا آنها با بزرگ‌نمايي گزارش، اجلاس و پيامدهايش را تحت‌الشعاع قرار دهند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه، به خشم آمريكا و رژيم صهيونيستي از برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران اشاره كرد و افزود: اين خشم و ناراحتي به حدي بود كه نتانياهو در بيانيه‌اش نتوانست آن را كنترل كند و به همه شركت‌كنندگان اجلاس اهانت كرد.

نقوي حسيني در پايان يادآور شد: در مدت زمان اخير تبليغات و منفي‌بافي‌هايي براي برگزاري اجلاس از سوي برخي رسانه‌هاي غربي وجود داشت و آنها حتي به بررسي غذاي روي ميز مي‌پرداختند تا اجلاس را تحت‌الشعاع قرار دهند اما اجلاس آنقدر موفقيت‌آميز بوده كه تحت تاثير قرار نگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha