• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061005383
  • خبرنگار : 71132

جلالي: گزارش جديد آژانس، سياسي و براي تحت‌الشعاع قرار دادن اجلاس است

جلالي: گزارش جديد آژانس، سياسي و براي تحت‌الشعاع قرار دادن اجلاس است

كاظم جلالي با اشاره به انتشار گزارش جديد آژانس گفت كه انتشار اين گزارش همزمان با برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها در ايران تفسير، ترجمه و معنايي جز انجام يك كار سياسي براي تحت شعاع قرار دادن اجلاس و برجسته كردن موضوع هسته‌يي ايران ندارد.

كاظم جلالي با اشاره به انتشار گزارش جديد آژانس گفت كه انتشار اين گزارش همزمان با برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها در ايران تفسير، ترجمه و معنايي جز انجام يك كار سياسي براي تحت شعاع قرار دادن اجلاس و برجسته كردن موضوع هسته‌يي ايران ندارد.

كاظم جلالي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا اظهار كرد:‌ گزارش آژانس داراي هيچ مطلب جديدي نيست و مطالب تكراري گذشته در آن در كنار هم جمع شده و گزارش اژانس را تشكيل داده‌اند، اما موضوع مهم‌تر اين است كه چرا گزارش آژانس در اين مقطع زماني منتشر شده است؟

وي افزود: به نظر مي‌رسد اين گزارش سناريويي است براي يك جنگ رواني و دليلش اين است كه اساس جمهوري اسلامي با برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد توانست اقتدار و منزلت بين‌ المللي خود را به نمايش بگذارد؛ در حالي كه فضاي رسانه‌اي كه آمريكا و صهيونيسم ساخته بودند عبارت بود از اينكه جمهوري اسلامي ايران به سمت انزوا پيش مي‌رود و اين تحريم‌هاست كه به ملت ايران فشار وارد مي‌كند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد:‌ رويكرد غرب در واقع بزرگ جلوه دادن نارضايتي‌هاي داخلي، عدم كارآمدي نظام جمهوري اسلامي و نشان دادن انزواي بين‌المللي ايران بود، اما آنها به هيچ يك از اين اهداف خود دست نيافتند و ايران با برگزاري خوب اجلاس نشان داد از موقعيت و منزلت خوب بين‌المللي برخوردار است و اساسا انزواپذير نيست.

جلالي با بيان اينكه ايران نشان داده قدرت هضم تحريم‌ها را دارد تصريح كرد: علي‌رغم همه جنگ‌ رواني و رسانه‌اي غرب در ايران مردم زندگي عادي و روزمره‌شان را با نشاط و اميد مي‌گذرانند.

وي انتشار گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان را خط جديد رسانه‌اي غرب همزمان با برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران دانست و افزود:‌ انتشار اين گزارش مطلب مهم ديگري را هم اثبات مي‌كند و آن اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره مدعي بود كه آژانس به جاي انجام كار تخصصي و فني خود عملا در يك گردباد سياست قدرت‌هاي بين‌المللي آمريكايي و صهيونيستي گرفتار شده و اين گزارش مويد ادعاي ايران است.

وي ادامه داد: انحرافات بين‌المللي از همين‌جا آغاز مي‌شود كه نهادهاي تخصصي رفتار مبتني بر كار ويژه اصلي خود را ندارند و گرفتار گردباد سياست شده‌اند.

رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در پايان تصريح كرد: اگرچه خط رسانه‌اي بين‌المللي بر آژانس متمركز شده و تلاش شده موفقيت‌هاي اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران كم‌رنگ جلوه داده شود، اما آنها در اين توطئه و رويكرد ناشايست خود موفق نخواهند بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha