• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061005266
  • منبع : نمایندگی کرمان

نماینده کرمان: برگزاری اجلاس نم، قدرت سیاسی را به نفع ایران عوض می‌کند

نماینده کرمان: برگزاری اجلاس نم، قدرت سیاسی را به نفع ایران عوض می‌کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد و حضور سران کشورهای مختلف، موقعیت سیاسی نظام اسلامی را تثبیت و قدرت سیاسی را به نفع ایران عوض می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد و حضور سران کشورهای مختلف، موقعیت سیاسی نظام اسلامی را تثبیت و قدرت سیاسی را به نفع ایران عوض می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد در تهران اظهار کرد: فرصت خوبی برای نظام اسلامی به وجود آمده و بعد از گذشت 50 سال از تشکیل جنبش عدم تعهد در دنیا، این شرایط برای جمهوری اسلامی فراهم شده که به مدت سه سال ریاست این جنبش را به عهده داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در جنبش غیرمتعهدها وجود دارد و اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح، اقدامات خوبی طی این سه سال انجام دهیم، هم می‌توانیم در جامعه جهانی و هم در حوزه داخلی بسیار موثر عمل کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که به نظر می‌رسد بسیار می‌تواند اثرگذار باشد، موضوعات اقتصادی است و در حال حاضر با شرایطی که دشمن در عرصه اقتصادی با تشدید تحریم‌ها ایجاد کرده، اگرچه تحریم‌ها باعث شکوفایی در بخش اقتصادی ما می‌شود، اما امکان دارد در کوتاه مدت محدودیت‌هایی را نیز فراهم کند، مسلما ظرفيت‌های خیلی خوبی که در مجموعه کشورهای عدم تعهد وجود دارد، می‌تواند با راهکار مناسب جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف مسیری برای دور زدن تحریم‌ها باشد و آنها را به شکلی ناکارآمد جلوه دهیم.

وی با بيان اينكه "اين اجلاس اهمیت خیلی زیادی دارد و می‌تواند در حوزه فعالیت‌هاي سياسي و اقتصادي اثرگذار باشد"، افزود: با این رویکرد مطمئن هستیم به دلیل فضای سیاسی که توسط استکبار ایجاد شده تا ایران را کشور منزوی به جهان معرفی کند، با حضور کارشناسان، وزرا و سران کشورهای غیرمتعهد در ایران و استقبال خیلی خوب کشورهای عضو از این اجلاس، موقعیت سیاسی نظام اسلامی را تثبیت و قدرت سیاسی را به نفع ایران عوض می‌کند و محور جدیدی برای حمایت از حوزه اقتصادی خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های کشورهای عدم تعهد توانایی آنها در حوزه انرژی است و این کشورها سهم عمده‌ای در تولید انرژی دنیا دارند. برآورد می‌شود روزانه حدود 80 میلیون بشکه نفت تولید این کشورهاست و تقریبا بیشترین سهم را نیز به کشورهای صنعتی دنیا صادر کرده و بازار بسیار گسترده‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی دارند، گستردگی بازار به دلیل جمعیت این کشورها است و 50 درصد از جمعیت دنیا در این کشورها قرار دارد.

پورابراهیمی در پايان افزود: اين كشورها در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و مراودات بازرگانی نیز فعال هستند و موضوعات مختلف کلان اقتصادی را در حوزه بین‌المللی تبیین می‌کنند و سهم 20 درصدی را در "جی‌دی‌پی" جهانی دارند و از این جهت ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha