• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91060905176
  • منبع : مطبوعات

آیت‌الله مقتدایی: بیانات مقام معظم رهبری منشور راه جنبش غيرمتعهدها است

آیت‌الله مقتدایی: بیانات مقام معظم رهبری منشور راه جنبش غيرمتعهدها است

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات روشنگرانه خویش در اجلاس سران غيرمتعهدها، منشور راه این جنبش را مشخص کردند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات روشنگرانه خویش در اجلاس سران غيرمتعهدها، منشور راه این جنبش را مشخص کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آیت‌الله مرتضی مقتدایی اظهار كرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس بسیار با اهمیت و باارزش بود؛ به طوری که مورد توجه و عنایت عموم شرکت کنندگان قرار گرفت و برای جنبش عدم تعهد نیز بسیار راهگشا بود.

وی افزود: بیانات معظم له منشور راه برای جنبش عدم تعهد در انجام وظایف خود به شمار می‌رود.

اين عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: بیانات حکیمانه و جامع رهبر معظم انقلاب در مسایل بین‌المللی به ویژه ساختار مدیریت آینده جهانی و نیز لزوم مقابله جدی با سلطه‌گری زورگویان و مستکبران عالم که تنها به حفظ موقعیت و منافع خود می‌اندیشند، بسیار مهم و اثربخش بود.

وی با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از هتک حرمت انسانی و ممانعت از کشتار و چپاول ملت‌ها، بیان كرد: حفظ حرمت ملت‌ها و حمایت از حقوق آن‌ها، محور دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود که با توجه به مساله بیداری اسلامی و لزوم مقابله با جنایات حکومت‌های وابسته از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: رهنمودهای معظم‌له در قضایای منطقه‌ای همچون سوریه می‌تواند راهگشای جنبش عدم تعهد در حل و فصل قضایا باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءلله در آینده ما شاهد ایفای نقش قدرتمندانه دولت‌های غیرمتعهد در برابر نظام سلطه باشیم چرا که هرچقدر کشورهای مستقل قدرتمند شوند، مستکبران ضعیف خواهند شد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به آغاز ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، اظهار كرد: این یک فرصت طلایی و بسیار ارزشمند برای ماست که در این مدت بتوانیم رهنمودهایی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در جمع سران کشورها داشتند را مورد به مورد عملیاتی کرده و یا زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این مهم با همکاری و تعامل جدی همه مسوولان نظام محقق می‌شود چراکه بی شک بدون این همکاری و تعامل، ریاست کشورمان بر جنبش عدم تعهد بی اثر خواهد بود.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز خبر حوزه‌، اين عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر کدام از مسوولان موظف هستند آن بخشی از این ماموریت‌ها را که در حوزه فعالیتشان می‌باشد عملیاتی کرده و به ثمر بنشانند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با وحدت و همکاری همه مسوولان بتوانیم در مدت این سه سال و به یاری خداوند متعال، آمالی که همه کشورها در قبال جنبش عدم تعهد دارند را محقق سازیم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha