• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060905078
  • خبرنگار : 71381

رئوفيان: اعضاي «نم» براي عملياتي كردن پيشنهادات رهبري برنامه‌ريزي كنند

رئوفيان: اعضاي «نم» براي عملياتي كردن پيشنهادات رهبري برنامه‌ريزي كنند

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين گفت: پيشنهاد يك همه‌پرسي براي سهيم شدن مردم فلسطين در تعيين سرنوشت خود، احترام به آرا و افكار عمومي است كه اسلام و انسانيت و انصاف و عدالت هم همين را مي‌طلبد.

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين گفت: پيشنهاد يك همه‌پرسي براي سهيم شدن مردم فلسطين در تعيين سرنوشت خود، احترام به آرا و افكار عمومي است كه اسلام و انسانيت و انصاف و عدالت هم همين را مي‌طلبد.

ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، پيشنهاد تشكيل دبيرخانه عدم تعهد از سوي ايشان را يك پيشنهاد راهبردي دانست و اظهار كرد: با مشاركت نمايندگان انتخابي از سوي اعضاي جنبش عدم تعهد مي‌توان به تصميمات كاربردي در جهت تحقق اهداف جنبش دست يافت.

وي با تاكيد بر اينكه "وفاداري به اهداف و فلسفه پيدايش جنبش عدم تعهد بايد به عنوان يك اصل تلقي شود"، تصريح كرد: اگر فلسفه جنبش مورد بي‌توجهي اعضا قرار گيرد، به اهداف خود نخواهد رسيد و با توجه به اينكه از جمله سياست‌هاي كلي و حتي هدف راهبردي و استراتژيك جنبش، مخالفت‌ با سياست‌هاي اعلامي از سوي كشورهاي استعمارگر و سلطه‌طلبانه بين‌المللي است، تشكيل دبيرخانه در اتخاذ تصميمات راهبردي بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين با بيان اينكه "همه‌پرسي يك امر بسيار بديهي است"، گفت: همه‌پرسي مبتني بر يك نظر كاملا دموكراتيك و مورد قبول همه كساني است كه به آزادي اعتقاد دارد و با توجه به اينكه فلسطيني‌ها از طرف رژيم صهيونيستي حقوقشان غصب شده است و سال‌ها زير سلطه به سختي گذرانده‌اند، پيشنهاد يك همه‌پرسي براي سهيم شدن مردم فلسطين در تعيين سرنوشت خود، احترام به آرا و افكار عمومي است كه اسلام و انسانيت و انصاف و عدالت اين را مي‌طلبد.

وي توصيه و پند مقام معظم رهبري به كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي مثل آمريكا، مبني بر تن دادن به پيشنهاد همه‌پرسي در فلسطين را، راهي دانست كه مي‌تواند گره كور را باز كند و آنها از اين بن‌بست و بحران نجات يابند.

رئوفيان همچنين خاطرنشان كرد: از پيشنهاد مقام معظم رهبري در جهت همه‌پرسي در فلسطين خيرخواهانه بود و اميد است اعضاي جنبش در راستاي عملياتي كردن آن برنامه‌ريزي دقيق داشته باشند.

وي با بيان اينكه "جنبش عدم تعهد در جهت مخالفت در همه سياست‌هاي سلطه‌گرانه و اهداف استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي پديد آمده است"، تصريح كرد: اعضاي جنبش عدم تعهد بايد در جهت حاكميت فضاي امن بين‌المللي و نجات انسان‌ها از سلطه و تحقق آرمان‌هاي انساني و رسيدن به آزادي همه ملت‌ها حركت كند.

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين در پايان، با اشاره به اينكه "جنبش عدم تعهد از دو سوم كشورهاي جهاني تشكيل شده است"، گفت: جنبش عدم تعهد مي‌تواند با اكثريت آرا، ايفاگر نقش مهمي در سازمان ملل متحد باشد و در اين راستا با حق وتو در سازمان ملل متحد از سوي چند قدرت سلطه‌گر مخالفت جدي كند تا از اين طريق زمينه را براي ايجاد فضاي امن بين‌المللي و كاهش ميزان سلطه و در نهايت مرتفع كردن سلطه، فراهم سازد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha