• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91060804483
  • منبع : صدا و سیما

صداوسيما عملكردش در زلزله را رسانه‌يي كرد

صداوسيما عملكردش در زلزله را رسانه‌يي كرد

صداوسيماي مركز آذربايجان شرقي در حوزه‌هاي مختلف صدا، سيما بيش از 7742 دقيقه برنامه در خصوص زلزله شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان توليد و پخش كرده است.

صداوسيماي مركز آذربايجان شرقي در حوزه‌هاي مختلف صدا، سيما بيش از 7742 دقيقه برنامه در خصوص زلزله شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان توليد و پخش كرده است.

روابط عمومي صداوسيما به ايسنا اعلام كرد، حوزه معاونت صدا با توليد و پخش 2210 دقيقه برنامه، معاونت سيما با توليد و پخش 4200 دقيقه برنامه و معاونت اطلاعات و اخبار با توليد و پخش 432 دقيقه خبر راديويي و 900 دقيقه خبر تلويزيوني به موضوع زلزله اخير پرداخت داشته است.

در اين مدت همچنين صدا و سيماي مركز تبريز در اطلاع رساني در خصوص اين بلاي طبيعي فعاليت‌هايي را انجام داده است كه مشروح آن به اين شرح است:

تشكيل ستاد ويژه بحران در مركز صدا و سيماي آذربايجانشرقي به رياست مدير كل مركز با حضور معاونان ، مديران و همكاران براي برنامه ريزي پوشش اخبار و اطلاع رساني اين زلزله ، راه اندازي راديو اميد در منطقه زلزله زده ورزقان در همان روز حادثه و توليد و پخش برنامه به صورت شبانه روزي ، استقرار واحد SNG از روز دوم حادثه در منطقه زلزله زده ، تهيه و پخش گزارش هاي مؤثر و مستمر از مناطق زلزله زده در حوزه هاي صدا و سيما و خبر ، ارسال گزارش‌هاي زنده و لحظه به لحظه براي شبكه هاي استاني و سراسري راديو به وسيله اكيپ هاي سيار راديو و نيز ايستگاه راديويي اميد ، ارسال گزارش‌هاي تصويري و صوتي خبري و ارتباط هاي زنده با بخش هاي مختلف خبري در شبكه هاي خبر و سراسري ، برقراري ارتباط هاي مستقيم و زنده از طريق استوديوهاي تلويزيوني مركز و SNG مستقر در منطقه زلزله زده با شبكه هاي سحر ، جام جم ، شبكه يك ، شبكه دو ، شبكه سه ، شبكه چهار ، شبكه پنج ( تهران ) ، شبكه شما و شبكه هاي مراكز استانها ، تهيه گزارش و مصاحبه از حضور رهبر معظم انقلاب ، رياست محترم جمهور ، رئيس مجلس ، معاون اول رئيس جمهور ، وزراء ، نمايندگان مجلس و هيأت هاي اعزامي ، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ، وزير كشور ، وزير بهداشت و درمان ، مدير عامل جمعيت هلال احمر ، فرمانده بسيج مستضعفين ، مسئولين دستگاه هاي اجرايي كشور و استان و ... ، تهيه و پخش برنامه هاي آموزشي با حضور اساتيد دانشگاه و صاحب نظر در امور زلزله از شبكه استاني صدا و سيما در قالب ميزگرد ( به منظور اطلاع رساني و ايجاد آرامش ) ، زير نويس اطلاعيه ها و نيازمندي هاي مناطق زلزله زده به صورت مستمر از شبكه استاني سيما ، راه اندازي سامانه پخش ديجيتال زميني فرستنده قزل قايا شهرستان اهر جهت پوشش مناطق زلزله زده با حضور معاون محترم توسعه و فناوري رسانه ، اقدام براي ايجاد چادرهاي تلويزيوني براي روستاهاي مناطق زلزله زده براي اطلاع رساني و تقويت روحيه مردم آسيب ديده به ويژه مخاطبين كودك ، اعزام روزانه 8 تا 12 اكيپ توليدي و 9 اكيپ خبري جهت پوشش راديويي ، تلويزيوني و خبري رويدادها و حوادث مناطق زلزله زده و تهيه و توليد برنامه هاي زنده تلويزيوني تحت عنوان " عطر همدلي " از روز دوم حادثه به مدت متوسط روزانه هشت ساعت برنامه از اهم فعاليت هاي صدا وسيماي مركز آذربايجان شرقي در زلزله شهرستانهاي اهر ، هريس و ورزقان بوده است. اين عملكرد تا تاريخ پنجم شهريور ماه است.

*** استاندار آذربايجان غربي از صداوسيمايي‌ها تقدير كرد

و اما استاندار آذربايجان غربي با تقدير از مديران و دست اندركاران حوزه اطلاعات و اخبار صدا و سيماي استان، اخبار صدا و سيما را تاثيرگذار و پيشاني اطلاع‌رساني نظام معرفي كرد.

جلال زاده ـ استاندار آذربايجان غربي ـ در جمع دست اندركاران حوزه اطلاعات و اخبار مركز، اقتدار رسانه را بالاترين اقتدارها عنوان كرد و گفت: رسانه ملي پا به پاي مردم بايد در انعكاس هدفمند و تاثيرگذار پيام جهاني انقلاب اسلامي اطلاع رساني كند و صدا و سيماي آذربايجان غربي هم اين ظرفيت را دارد كه همگام با شبكه هاي بين المللي برنامه توليد و پخش كند .

وي برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها را در كشور در شرايط حساس كنوني مهم دانست و گفت : بررسي وضعيت كشورهاي عضو اين نهاد مهم بين المللي نشان مي دهد كه ايران به اصول و اساسنامه اين نهاد در حفظ استقلال خود كاملا پايبند است .

استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد : ايران اسلامي پس از سه دهه به عنوان يك نظام سياسي مقتدر و با پشتوانه مردمي و قدرت اسلام به عنوان يك نظام تاثيرگذار در معادلات جهاني مطرح است.

جلال زاده در ادامه خاطرنشان كرد : نظام جمهوري اسلامي مبتني بر تفكر بانشاط و زنده اسلامي است و مردم پاي نظام اسلامي ايستاده و به آن علاقمند هستند و ايران اسلامي با عزت و اقتدار به مسير روشن خود ادامه مي دهد.

شكرنيا مديركل مركز آذربايجان غربي هم در اين نشست با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دولت ، اين ايام را فرصت مناسبي براي تجليل از خادمان نظام و خدمتگزاران مردم عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه رسانه استاني براي اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي و ايجاد اميد آفريني و نشاط در جامعه تلاش مي كند تصريح كرد :تنوع قومي و زباني موجب به وجود آمدن ذائقه هاي متنوعي شده است و همچنين همجواري با كشورهاي همسايه تلاش شبكه استاني براي جلب رضايت مخاطبان را چندين برابر كرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha