• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060804469

يك فعال دانشجويي:ايران تفسير جديدي از جنبش عدم تعهد ارايه دهد

 يك فعال دانشجويي:ايران تفسير جديدي از جنبش عدم تعهد ارايه دهد

يك فعال دانشجويي گفت: ايران بايد تفسير جديدي از جنبش عدم تعهد ارايه دهد.

يك فعال دانشجويي گفت: ايران بايد تفسير جديدي از جنبش عدم تعهد ارايه دهد.

مجتبي ثابتي مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را يك فرصت ديپلماتيك خواند و اظهار كرد: غرب به شدت تلاش مي‌كرد كه امنيت سياسي و فضاي عمومي كشور را بر هم بزند و از اين طريق موقعيت ايران را در منطقه و جهان محدود كند، اما همه‌ي شرايط و زيرساخت‌ها آماده شد و ايران نشان داد كه مي‌تواند ميزبان قابل اعتمادي باشد.

وي افزود: ايران بايد در اين اجلاس تفسير جديدي از جنبش عدم تعهد ارايه دهد و از ظرفيت جنبش عدم تعهد كه تا كنون استفاده‌ قابل توجهي از آن نشده است و بسياري از كشورهاي عضو هم‌چنان به قدرت‌هاي نظامي، سياسي و اقتصادي وابسته هستند، استفاده كند.

ثابتي ادامه داد: كشورهاي حوزه بيداري اسلامي و كشورهايي مانند ونزوئلا، كوبا، سوريه و ... كه با امپراتوري آمريكا مخالف هستند، بايد تلاش كنند كه تصوير جديدي از جنبش عدم تعهد بازتوليد كنند.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به ظرفيت اقتصادي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اظهار كرد: اين كشورها مي‌توانند متناسب با نيازهاي خود در جهت منافع و مصالح استراتژيك با يكديگر همكاري كنند.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا كشورهايي كه وابستگي‌هاي عميقي به برخي قدرت‌ها دارند مي‌توانند از اين وابستگي‌ها رهايي يابند؟ گفت: فلسفه‌ي جنبش عدم تعهد رهايي از اين وابستگي‌هاست. كشورهاي عضو بايد تلاش كنند تا با حركت و شتاب قوي علمي و با تشكيل كارگروه‌هاو اتاق‌هاي فكر به سمت اهداف اين جنبش حركت كنند و انقلابي اقتصادي، سياسي و نظامي در كشورهاي عضو رخ دهد و در اين صورت امپراتوري آمريكا نيز با شكست مواجه خواهد شد.

ثابتي تصريح كرد: ملل دنيا امروز به اين نتيجه رسيده‌اند كه وابستگي به آمريكا و ديگر قدرت‌ها بايد از بين برود و اين آمادگي ذهني در مردم جهان به وجود آمده است. آنها به خوبي مي‌دانند كه آمريكا از قدرت اقتصادي خود به عنوان ابزاري سياسي استفاده مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: البته براي حركت به سمت هدف تعريف شده براي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد نيز بايد تبيين شود كه علي‌رغم اين‌كه ممكن است در كوتاه مدت قطع وابستگي به قدرت‌ها چالش‌هايي به دنبال داشته باشد، اما در بلندمدت نتايج خوبي به دنبال خواهد داشت.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس افزود: ايران خود نمونه‌ي بارز كشوري است كه علي‌رغم عقب‌ماندگي‌هايي كه تا پيش از انقلاب داشت، اما توانست در طول اين 33 سال در عرصه‌هاي سياسي، ديپلماتيك، اقتصادي و نظامي به خودكفايي دست پيدا كند. ونزوئلا، كره شمالي و برخي ديگر از كشورها نيز از نمونه‌هاي ديگر كشورهايي هستند كه توانسته‌اند با قطع وابستگي از قدرت‌ها در عرصه‌هاي مختلف به پيشرفت برسند.

ثابتي در پايان گفت: برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران، صلابت، پويايي و امنيت ايران را علي‌رغم تبليغات منفي غرب و آمريكا به نمايش مي‌گذارد و اين اجلاس به طور طبيعي نشانگر اقتدار ايران است و بهترين فرصت است كه دستگاه ديپلماسي تلاش كند تا حقانيت ايران را به اثبات برساند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha