• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060804268
  • خبرنگار : 71429

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها اعتبار ايران را بالا مي‌برد

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها اعتبار ايران را بالا مي‌برد

يك عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها دستاورد بسيار بزرگي براي كشور ما خواهد داشت و اعتبار و اعتماد ما را در دنيا بالا مي‌برد.

يك عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها دستاورد بسيار بزرگي براي كشور ما خواهد داشت و اعتبار و اعتماد ما را در دنيا بالا مي‌برد.

مجتبي شاكري در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش غيرمتعهدها اظهار كرد: اين اجلاس با توجه به شرايط داخلي و بين‌المللي كه در بردارد؛ يكي از برجسته‌ترين اجلاس‌ها محسوب مي‌شود، لذا تلاش‌هايي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي انجام مي‌دهند، براي اينكه كشورها را از حضور در اين اجلاس منع كنند و يا تاثيرگذاري نتايج اين اجلاس را مبهم و بي‌اثر جلوه دهند؛ به خوبي مشهود است و اين نشان دهنده برجستگي اين اجلاس مي باشد.

وي با اشاره به اين‌كه ايران به عنوان ميزبان اجلاس غيرمتعهدها با اقتدار لازم اين كار را انجام مي‌دهد و هم‌اكنون بيش از 135 كشور و سازمان بين‌المللي ناظر بر اين قضيه هستند و از نزديك وضعيت كشور ما را مشاهده مي‌كنند، گفت: برگزاري اين اجلاس دستاورد بسيار بزرگي براي كشور ما خواهد داشت و اعتبار و اعتماد ما را در دنيا بالا مي‌برد؛ چرا كه كشور ما به مدت سه سال با فراخوان‌هاي متعدد مي‌تواند بهره‌برداري خوبي از اين جايگاهي كه پيدا كرده است را داشته باشد.

شاكري در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه تقويت همدلي و انسجام بين قواي كشور چه تاثيري در برگزاري بهتر اجلاس غيرمتعهدها خواهد داشت؟ خاطرنشان كرد: زماني مي‌توانيم به يك نقطه متمركز و به يك تصميم واحد يعني به وحدت و انسجام برسيم كه حرف نظام را بزنيم و حرف فردي و شخصي خود را بيان نكنيم؛ لذا روساي قوا بايد خود را هضم در نظام و تصميمات نظام بدانند همانطوري كه ما به عنوان يك فرد ايراني خود را فداي اهداف كشور كرده و از خواسته‌هاي فردي به خاطر پيشرفت اهداف بزرگ اجتماعي صرف‌نظر مي‌كنيم.

اين عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تصريح كرد: هم‌اكنون وحدت و انسجام داخلي به لطف الهي و با تدبير مقام معظم رهبري به خوبي پيش مي‌رود و موجب شده كه ما در موقعيت مناسبي قرار گيريم، به عنوان مثال زماني كه ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها در كشورمان حضور مي‌يابند، احساس مي‌كنند كه در يك كشور مقتدر و باثبات هستند و درك اين معنا براي روساي قوا كه براي اين انسجام و وحدت ملي بايد بيشتر تلاش كنند، بسيار مهم مي باشد.

وي درباره فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي هيات دولت و تاكيدات ايشان مبني بر وحدت و انسجام ملي نيز خاطرنشان كرد: ما فراز و فرودهايي را در حوادث بين‌المللي و همچنين در مسائل داخلي هم فتنه سال 88 و دخالت بيگانگان را داشتيم. در واقع مجموعه اين شرايط نشان مي‌دهد كه بيگانگان سرمايه‌گذاري سنگين و جدي را براي اين‌كه انقلاب اسلامي به اهداف خود نرسد انجام دادند، ولي مردم كشورمان با تصميم راسخ پاي اين انقلاب ايستاده‌اند؛ چرا كه اين انقلاب را يك هديه بزرگ تاريخي مي‌دانند.

شاكري با اشاره به اين‌كه اين انقلاب براي ما يك فرصت تاريخي است تا آن را حفظ كنيم، گفت: مسئوليني كه در نظام حضور دارند، بايد اين معنا را درك كنند كه با حفظ هويت، امنيت و وحدت‌ مي‌توانيم در مقابل تهديدهايي كه دشمنان بر كشور ما وارد مي‌كنند، وحدت و انسجام داخلي را حفظ كنيم؛ چراكه اگر اين وحدت شكسته شود، ما دچار آسيب‌هاي جدي خواهيم شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha