• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060804283
  • خبرنگار : 71234

كوثري مطرح كرد:

رياست بر جنبش غيرمتعهدها فرصتي براي تغيير ساختار سازمان ملل

رياست بر جنبش غيرمتعهدها فرصتي براي تغيير ساختار سازمان ملل

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، برگزاري اجلاس تهران را فرصتي مناسب براي بيان حقانيت ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي عنوان و اظهار كرد: ايران در طول رياست سه ساله‌اش در جنبش غيرمتعهدها بايد در جهت تغيير رفتار و ساختار سازمان‌ ملل گام‌هاي جدي بردارد.

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، برگزاري اجلاس تهران را فرصتي مناسب براي بيان حقانيت ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي عنوان و اظهار كرد: ايران در طول رياست سه ساله‌اش در جنبش غيرمتعهدها بايد در جهت تغيير رفتار و ساختار سازمان‌ ملل گام‌هاي جدي بردارد.

محمداسماعيل كوثري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: برنامه‌ريزي براي بازديد اعضاي جنبش غيرمتعهدها از سايت‌هاي هسته‌يي ايران همچون نطنز، اصفهان، اراك و بوشهر به عنوان يكي از برنامه‌هاي جمهوري اسلامي براي اثبات حقانيتش در صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌يي‌ است چرا كه مطمئنا اين اعضا بعد از ديدن اين سايت‌ها به مواضع صلح‌آميز هسته‌يي پي خواهند برد.

وي افزود: اين رويكرد باعث مي‌شود كه اعضاي جنبش مقاصد صلح‌آميز هسته‌يي را در سازمان ملل براي تمامي اعضا توضيح دهند و به تعبيري از آن دفاع كنند.

رييس كميته ايثارگران كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، همچنين تاكيد كرد كه در طول برگزاري اجلاس بايد تمامي مواضع ايران در ابعاد بزرگي مثل صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌يي، اقتصادي، سياسي و ... بيان شود.

كوثري در ادامه برگزاري اجلاس تهران را ضربه‌اي بر پيكره استكبار بخصوص آمريكا،‌ انگليس و صهيونيسم دانست و گفت: استكبار جهاني و صهيونيسم بعد از تحريم ايران با به راه انداختن جنگ رواني تمام توان خود را به كار گرفته‌اند تا از حضور برخي سران كشورها و حتي دبيركل سازمان ملل در اين اجلاس ممانعت كنند چرا كه بعد از بيداري اسلامي و جنبش وال‌استريت، برگزاري اين اجلاس براي آنها آن هم در ايران از اهميت بالايي برخوردار است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر آنها تلاش كرده‌اند تا ايران را به عنوان كشوري منزوي در دنيا معرفي كنند كه برگزاري اين اجلاس تنها به تمامي جهانيان نشان داد كه ديپلماسي ايران در منطقه و سطح بين‌الملل بسيار بالاست به همين دليل اكثر سران و مسئولان سياسي كشورها در اين اجلاس حضور پيدا كرده‌اند و حتي بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل و مرسي رييس‌جمهور مصر نيز در اين اجلاس حاضر مي‌شوند.

نماينده مردم تهران در مجلس خاطر نشان كرد: برگزاري اجلاس تهران را مي‌توان به صحنه نبردي توصيف كرد كه باعث ضربه خوردن ديپلماسي كشورهاي مستبد و استكباري شد و از سوي ديگر تبعات بسيار مثبتي براي ايران به جا گذاشت.

كوثري ادامه داد: زماني كه نمايندگان كشورهاي عضو جنبش در سطوح مختلف سران، وزراي امور خارجه و كارشناسان ارشد، همراهان و هيات‌هايشان از نزديك نظرات مسئولان ايراني را مي‌شنوند به دروغ بودن حرف‌هاي استكبار پي خواهند برد و بعد از آن ديگر ادعاهاي دروغ آمريكا، صهيونيسم و متحدانش در آنها تاثيري نخواهد داشت.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به رياست سه سال آينده ايران در جنبش غيرمتعهدها اشاره و اظهار كرد: رياست جنبش غيرمتعهدها از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است كه ايران مي‌تواند از اين فرصت براي بيان مواضع خود در مسائل مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي در سطوح مختلف منطقه و بين‌الملل بهره گيرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد كه جمهوري اسلامي ايران بايد با برگزاري نشست‌ها و رايزني‌هايي با اعضاي دائم جنبش غيرمتعهدها براي تغيير رفتار و ساختار سازمان‌ ملل گام‌هاي جدي بردارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha