• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060703818
  • خبرنگار : 90089

نماينده بابلسر در گفت‌و گو با ايسنا:

اجلاس نم بستر بازسازي مناسبات اقتصادي است

اجلاس نم بستر بازسازي مناسبات اقتصادي است

يك عضو اصولگراي مجلس گفت: اجلاس كشورهاي غيرمتعهد‌ بستر خوبي براي احياء و بازسازي مناسبات اقتصادي كشورهاي تحريم‌كننده ايران است.

يك عضو اصولگراي مجلس گفت: اجلاس كشورهاي غيرمتعهد‌ بستر خوبي براي احياء و بازسازي مناسبات اقتصادي كشورهاي تحريم‌كننده ايران است.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: برگزاري اجلاس كشورهاي غيرمتعهد در تهران پس از جوسازي‌هاي بين‌المللي براي ايران يك موفقيت بزرگ است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه جايگاه تاثيرگذار جمهوري اسلامي ايران را مورد توجه نظام بين‌المللي دانست و تاكيد كرد: نقش تاثيرگذار جمهوري اسلامي ايران به معادلات بين‌المللي از سوي نظام بين‌المللي پذيرفته شده است. سياستمداران و متفكران اين نظام به خوبي عمق تاثير تفكر ايران بر نظامات اجتماعي و سياسي بسياري از كشورها را پذيرفته‌اند. آنان به خوبي درك كرده‌اند بدون حضور ايران نمي‌توانند بر بسياري از تصميم‌گيري‌هاي بين‌المللي تاثيرگذار باشند.

وي بازتاب برگزاري اجلاس نم در تهران را براي ايران مثبت دانست و تصريح كرد: امنيت و آرامش داخلي ايران از طريق برگزاري اجلاس نم به نمايش عمومي كشورهاي جهان گذاشته مي‌شود. ثبات سياسي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران از چنان ظرفيتي برخوردار است كه مي‌تواند به ميزان ثابتي براي برگزاري اجلاس‌هاي بين المللي مبدل شود.

نجف‌نژاد اجلاس نم را در بي‌اثر شدن تحريم‌هاي اقتصادي غرب حائز اهميت دانست و افزود: اجلاس نم تاثيرات بسيار مثبتي بر تقويت روابط با 120 كشور عضو اين جنبش مي‌گذارد. اين كشورها ضرر و زيان ناشي از پايبندي به سياست‌هاي نامعقول آمريكا و غرب را به خوبي درك كرده‌اند به همين دليل به انحاء مختلف سعي در طفره رفتن از تداوم تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران دارند.

اين نماينده مجلس، چين و كره را از جمله كشورهاي پيشرو در توقف تحريم‌ها بر ضد ايران بر شمرد و افزود: كشورهاي تحريم‌كننده پي به زيان ناشي از تحريم‌ نفتي ايران برده و هر يك سعي در تجديد روابط اقتصادي با جمهوري اسلامي دارند و اجلاس نم زمينه خوبي براي بازسازي مناسبات اقتصادي اين كشورها با ايران است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به توانايي‌هاي فني مهندسي كشور، گفت: در ابعاد مختلف صنعتي، الكترونيكي، كشاورزي، بهداشتي و درماني موفقيت‌هاي بزرگي كسب كرده‌ايم. اميدوارم ظرفيت مديريت كشور به سطحي برسد كه بتواند ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بالقوه كشور را از طريق كشورهاي غيرمتعهد، بالفعل كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha