• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060502188
  • منبع : بیت مقام معظم رهبری

چهره به چهره با دانشجويان

آيا دانشجويان بايد عينا از همان موضع رهبري سخن بگويند؟

آيا دانشجويان بايد عينا از همان موضع رهبري سخن بگويند؟

ارتباط مستمر و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با دانشجویان، سنت حسنه‌ای است كه رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاكنون به آن پایبند بوده و همه مسئولان نظام را همواره به آن توصیه كرده‌اند؛ گفت‌وگو‌هایی سرشار از صمیمیت، دقت نظر، تنوع و صراحت.

ارتباط مستمر و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با دانشجویان، سنت حسنه‌ای است كه رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاكنون به آن پایبند بوده و همه مسئولان نظام را همواره به آن توصیه كرده‌اند؛ گفت‌وگو‌هایی سرشار از صمیمیت، دقت نظر، تنوع و صراحت.

خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به بهانه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب روزانه گزیده‌ای از اهم این پرسش‌ و پاسخ‌ها كه در آن‌ها به وظایف دانشجو نسبت به خود، جامعه و دانشگاه پرداخته‌ شده است، را منتشر مي‌كند.

* آیا ما به عنوان سربازان انقلاب و فعالان جریانات دانشجویی انقلابی باید عینا از همان موضعی سخن بگوییم كه رهبری معظم به اقتضای جایگاه رفیع ولایی و سكانداری كشتی انقلاب از آن سخن می‌گویند؟

مي‌گويند آيا ما هم بايد مثل رهبرى موضع بگيريم يا نه؟ خب، رهبرى يك تكليفى دارد، ما يك تكليف ديگر داريم. ببينيد، مبادا كسى تصور كند كه رهبرى يك نظرى دارد كه برخلاف آنچه كه به عنوان نظر رسمى مطرح مي‌شود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصين، آن نظر را منتقل مي‌كند كه اجرا كنند؛ مطلقاً چنين چيزى نيست. اگر كسى چنين تصور كند، تصور خطايى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه كبيره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همينى است كه صريحاً اعلام مي‌شود؛ همينى است كه من صريحاً اعلام مي‌كنم.

چند سال قبل كه يك قتلى اتفاق افتاده بود و دشمنان جنجال كردند، تبليغات كردند و گفتند اينها فتوا داشتند، دستور داشتند، و مي‌خواستند يك جورى پاى رهبرى را ميان بكشند. توى نماز جمعه گفتم: اگر من يك وقتى اعتقاد پيدا كنم كه يك نفرى واجب‌القتل است، اين را توى نماز جمعه علنى خواهم گفت. نه جايز است، نه شايسته است كه مواضع ديگرى غير از آنچه كه رهبرى به صورت علنى و صريح به عنوان مواضع خودش اعلام مي‌كند، وجود داشته باشد؛ نه، همينى است كه دارم مي‌گويم.

البته ممكن است كيفيت روزه گرفتن شما با بنده، نماز خواندن شما با بنده يك تفاوتهايى داشته باشد. خب، شما جوانيد، دانشجوئيد؛ فعاليت دينى شما، فعاليت اجتماعى شما جوانانه است؛ با رفتار پيرمردانه پيرمردها طبعاً تفاوت پيدا مي‌كند. از اين تفاوتهاى قهرى و طبيعى نمي‌شود صرف‌نظر كرد.

(بيانات در ديدار دانشجويان در یازدهمین روزماه رمضان 89/6/1)

منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha