• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060100067
  • خبرنگار : 71234

آصفري: در اجلاس عدم تعهد تكليف اسرائيل را روشن كنيم

آصفري: در اجلاس عدم تعهد تكليف اسرائيل را روشن كنيم

يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد را بهترين فرصت براي احقاق حقوق جمهوري اسلامي در مجامع بين‌المللي عنوان و اظهار كرد: ايران مي‌تواند در اجلاس پيش‌ رو مطالبات ملت سوريه و فلسطين را پيگيري كند.

يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد را بهترين فرصت براي احقاق حقوق جمهوري اسلامي در مجامع بين‌المللي عنوان و اظهار كرد: ايران مي‌تواند در اجلاس پيش‌ رو مطالبات ملت سوريه و فلسطين را پيگيري كند.

حسن آصفري، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتي براي حمايت از تمامي ملت‌ها است، گفت: در اين اجلاس مي‌توان با گفت‌وگو مبتني بر حفظ استقلال و خودكفايي كشورها مناقشات را حل كرد.

وي با بيان اينكه تمامي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بايد بر حفظ تماميت ارضي ملت فلسطين تاكيد داشته باشند، افزود: در اين راستا مي‌توان با صدور بيانيه و يا قطعنامه‌اي بر حفظ خاك و سرزمين فلسطين و همچنين در راستاي محكوميت رژيم غاصب صهيونيست تلاش كرد.

آصفري با تاكيد بر اينكه اجلاس غيرمتعهدها بهترين فرصت براي محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي است، اضافه كرد: در همين راستا كشورهاي عضو جنبش مي‌توانند با دستيابي به نتيجه واحد مبني بر قطع مبادلات اقتصادي با رژيم غاصب صهيونيستي، تكليف اسرائيل را روشن كنند كه ديگر با پول نفت ملت‌هاي مسلمان و آزاده موشك تهيه نكرده و سر بچه‌هاي مظلوم فلسطين و لبنان نريزد.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس همچنين تاكيد كرد كه بان‌كي‌مون رييس سازمان ملل مي‌تواند با حضور در اجلاس غيرمتعهد‌ها در تهران براي پايان دادن به مناقشات بين‌المللي بهترين بهره و استفاده را ببرد.

وي در ادامه با اشاره به يكي از اصول پنج‌گانه جنبش عدم تعهد‌ها مبني بر ايجاد بستر گفت‌وگو به جاي منازعات و درگيري‌ها و همچنين عدم دخالت نظامي كشورها گفت: با توجه به ورود نيروهاي خارجي به كشور سوريه به عنوان يكي از اعضاي اين جنبش مي‌توان در اجلاس پيش‌رو از كشورهاي خارجي به ويژه تركيه، عربستان، قطر و امارات درخواست كرد كه تجهيزات و نيروهاي خود را از كشور سوريه خارج كنند تا اقتدار اين كشور در اختيار ملت سوريه قرار گيرد.

آصفري همچنين تاكيد كرد كه آسايش در منطقه منوط به زمين گذاشتن سلاح‌ها و خروج كشورهاي بيگانه از خاك سوريه است كه اين موضوع را مي‌توان در قالب تشكيل كميته‌اي در اجلاس عدم تعهد‌ها پيگيري كرد تا مناقشات سوريه با برگزاري انتخابات پايان يابد.

اين نماينده مجلس، در ادامه حضور روساي جمهور بسياري از كشورهاي دنيا در اجلاس عدم تعهدها را نشان‌دهنده منزوي نبودن جمهوري اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: در حالي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي براي منزوي كردن جمهوري اسلامي تلاش‌هاي بسياري انجام مي‌دهند شاهديم كه شخصيت‌هاي درجه اول بيش از 100 كشور دنيا در بالاترين سطح در اجلاس پيش‌رو شركت خواهند كرد.

وي افزود: مطمئنا در چنين شرايطي ملت‌هاي دنيا نيز براي رسيدن به آزادي و استقلال‌شان تلاش‌هاي بيشتري را خواهند كرد از اين رو مي‌توان گفت كه جمهوري اسلامي مي‌تواند از فرصت اجلاس براي احقاق حقوق خود در مجامع بين‌المللي استفاده كند.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس در پايان خاطرنشان كرد: برگزاري اين اجلاس حاوي اين پيام به دولت‌ها و ملت‌هاي آزادي‌بخش دنيا است كه لزومي بر پيگيري اهداف آمريكايي‌ها مبني بر عدم ارتباط با جمهوري اسلامي وجود ندارد و مي‌توانند مبادلات اقتصادي، فرهنگي، سياسي و غيره را با ايران به عنوان قدرت مسلم منطقه انجام دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha