• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91052515755
  • خبرنگار : 71404

يك كارشناس رسانه:

مديران رسانه‌ي ملي بايد درباره‌ي عملكردشان در زلزله اخير پاسخگو باشند

مديران رسانه‌ي ملي بايد درباره‌ي عملكردشان در زلزله اخير پاسخگو باشند

يك كارشناس رسانه و مدرس دانشگاه با تاكيد بر اينكه رسانه‌ي ملي براي اينكه از ساير رسانه‌ها عقب نماند بايد تمهيدات ويژه‌اي در اطلاع‌رساني اخبار تدارك ببيند، اظهار كرد: با پيدايش رسانه‌هاي آن‌لاين كه در حقيقت مرزهاي بين رسانه‌ها و به نوعي تعاريف ميان رسانه‌ها را به هم زده است و لحظه به لحظه ما مي‌توانيم اخبار را داشته باشيم، رسانه ملي ما بايد تمهيدات ويژه‌اي تدارك ببيند تا از ديگر رسانه‌ها عقب نماند. البته در اين مورد خاص ـ زلزله اخير آذربايجان ـ خودشان بايد پاسخگو باشند و بايد ببينيم نگاهشان در اين اطلاع‌رساني چه بوده است.

يك كارشناس رسانه و مدرس دانشگاه با تاكيد بر اينكه رسانه‌ي ملي براي اينكه از ساير رسانه‌ها عقب نماند بايد تمهيدات ويژه‌اي در اطلاع‌رساني اخبار تدارك ببيند، اظهار كرد: با پيدايش رسانه‌هاي آن‌لاين كه در حقيقت مرزهاي بين رسانه‌ها و به نوعي تعاريف ميان رسانه‌ها را به هم زده است و لحظه به لحظه ما مي‌توانيم اخبار را داشته باشيم، رسانه ملي ما بايد تمهيدات ويژه‌اي تدارك ببيند تا از ديگر رسانه‌ها عقب نماند. البته در اين مورد خاص ـ زلزله اخير آذربايجان ـ خودشان بايد پاسخگو باشند و بايد ببينيم نگاهشان در اين اطلاع‌رساني چه بوده است.

سعيد خال در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ارزيابي‌اش از عملكرد صداوسيما در زلزله‌ي اخير آذربايجان را اينگونه عنوان كرد: در چنين مواقعي مديران رسانه ملي بايد پاسخگو باشند؛ چرا كه به هر حال هر رسانه‌اي براي ارسال اخبار خود يك استراتژي‌هايي دارد.

او ادامه داد: گاهي اوقات ساير ارزش‌هاي خبري فداي سرعت مي‌شود، چرا كه وقتي يك خبر زمان خودش را از دست مي‌دهد ممكن است ديگر ارزشي نداشته باشد. به همين خاطر رسانه‌ها بايد به اين اصل مهم توجه داشته باشند اما به هر حال هر رسانه‌اي در ارسال اخبارش يكسري استراتژي‌هايي دارد كه شايد ما دليلش را نمي‌دانيم و در اين زمينه خود مديران رسانه ملي بايد پاسخگو باشند كه چرا در اطلاع‌رساني وقوع زلزله اخير دير اقدام كردند، ما در مقام تصميم‌گيري نيستيم.

وي خاطرنشان كرد: در اطلاع‌رساني اخبار، سرعت جزو مولفه‌ها و شاخص‌هاي اصلي مخابره خبر است، اما در كل، سياست‌هاي اطلاع‌رساني مربوط به خود رسانه‌ها مي‌شود.

خال در پايان صحبت‌هايش با بيان اينكه رسانه ملي در رقابت با ساير رسانه‌هاي جهان بايد ارزش‌هاي خبري از جمله «سرعت» را رعايت كند، به ايسنا گفت: در مورد وقوع زلزله‌ي اخير آذربايجان، از همان لحظات اول خبرش در اكثر سايت‌ها منتشر شد و فقط رسانه ملي كمي با تاخير خبر را اعلام كرد. اما باز هم تكرار مي‌كنم در چنين مواقعي مديران رسانه بايد به اين موضوع توجه داشته باشند و در رقابت ميان ساير رسانه‌هاي جهان و حتي رسانه‌هاي داخلي بايد ارزش‌هاي خبري به ويژه سرعت را رعايت كنند؛ چرا كه آنچه كه موجب جلب اعتماد مردم مي‌شود، اطلاع‌رساني دقيق و سريع است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha