• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051207489

مديركل اوقاف استان تهران: بيش از 22 درصد مراكز درماني استان تهران موقوفه هستند

مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران تصريح كرد: در سال 90 در بحث اجراي نيت واقفين در استان تهران 3 ميليارد و 53 ميليون تومان هزينه شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران تصريح كرد: در سال 90 در بحث اجراي نيت واقفين در استان تهران 3 ميليارد و 53 ميليون تومان هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين احمديان شب گذشته در دومين ويژه برنامه «سفره‌دار كرامت» كه در سالن همايش‌هاي نيايش برگزار شد، خاطرنشان كرد: در استان تهران بيش از 600 دانش‌آموز در مجموعه آموزشي متقين تحت پوشش قرار دارند و خدمات آموزشي و رفاهي به اين مراكز به صورت مستقيم يا غيرمستقيم از محل اجرا نيت واقفين ارائه مي‌شود.

وي اضافه كرد: در سال 90، دو ميليارد و 500 ميليون تومان به نيازمندان و مراكز آموزشي در استان تهران و در بخش درمان و دارو بيش از يك ميليارد تومان هزينه شده است.

احمديان با بيان اينكه "بيش از 22 درصد مراكز درماني استان تهران موقوفه هستند"، يادآور شد: در سال‌هاي اخير در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري اتفاقات خوبي در عرصه موقوفات استان تهران نيز رخ داده كه براي اولين‌بار بيش از 19 وقف جديد در 4 ماهه اول سال در استان تهران انجام شده است و برخي از موقوفات بيش از 2 تا 3 ميليارد تومان قيمت‌گذاري شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي فرهنگي، قرآني، محافل انس، گراميداشت اعياد و وصاياي معصومين(ع) و مناسبت‌هاي ملي نيز از محل اجراي نيت واقفين در استان تهران برگزار مي‌شود.

وي همچنين از رشد قابل توجه همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران با رسانه‌ها و بويژه رسانه ملي و تهيه برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني در قالب فيلم، سريال، فيلم كوتاه و مستند خبر داد و گفت: مشاركت در ساخت سريال‌ها، برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي، مستند و مسابقات فرهنگي و قرآني با هدف تبليغ و ترويج فرهنگ وقف، معرفي امامزادگان و موقوفات استان تهران تاكنون رشد قابل توجهي داشته است.

احمديان در پايان، از مجموعه رسانه‌ها و فعالان عرصه وقف كه در راستاي تبليغ و ترويج فرهنگ وقف و نهادينه كردن آن تلاش كرده‌اند، قدرداني كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha