• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91051106910
  • خبرنگار : 71368

ناپدیدشدن 7 امدادگر هلال‌احمر ايران در ليبي

ناپدیدشدن 7 امدادگر هلال‌احمر ايران در ليبي

هفت تن از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوري اسلامي ایران بامداد روز دوشنبه به طور مشکوکی در شهر «بنغازی» ليبي ناپدید شدند.

هفت تن از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوري اسلامي ایران بامداد روز دوشنبه به طور مشکوکی در شهر «بنغازی» ليبي ناپدید شدند.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جمعیت هلال احمر ایران در پي اين حادثه با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد:

«بر اساس گزارش‌هاي دريافتي، اطلاع یافتیم که متأسفانه هفت تن از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی براي امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک و توسعه همکاری‌های دوجانبه به این کشور سفر کرده بودند، بامداد روز دوشنبه پس از امضای تفاهم‌نامه به طور مشکوکی در شهر «بنغازی» ناپدید شدند.

این در حالیست که جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه همواره در عرصه‌های سخت و دشوار در کنار مردم آسیب‌دیده و نیازمند اقصی نقاط جهان حضور یافته و در این خصوص نیز در جریان درگیری‌های اخیر در کشور لیبی در چند مرحله اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه امدادی، بهداشتی و درمانی به منظور مداوای بیماران و آسیب دیدگان ناشی از این درگیری‌ها كرده است.

جمعیت هلال احمر ایران از دولت و جمعیت هلال احمر لیبی، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌خواهد در اقدامی فوری نسبت به پیگیری این موضوع اقدام كنند.

جمعیت هلال احمر ایران به محض اطلاع از موضوع، از طریق وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر پیگیر وضعیت نیروهای اعزامی بوده و بر اساس اطلاع مقام‌هاي محلی خوشبختانه این افراد در سلامت کامل به سر می‌برند.»

قول هلال احمر ليبي براي آزادي نيروهاي امدادگر

به گزارش ايسنا، جمعیت هلال احمر لیبی نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: مایل است در خصوص ربوده شدن تعدادی از نیروی های جمعیت هلال احمر ایران مواردی را توضیح دهد. اين هیات در روز یکشنبه، 29 ژوئيه بنابر دعوت هلال احمر لیبی و از طریق هوایی وارد فرودگاه بنغازی شدند.

این هیات به صورت کاملا رسمی و با رواديد از قبل تهیه‌شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد کشور شدند. این دعوت به خاطر تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در انقلاب ۱۷ فوریه لیبی و کمک‌های بسیار ارزشمند به مردم مسلمان این کشور از جمله ارسال دارو، تجهیزات پزشکی و درمان مجروحین و مصدومین انقلاب بوده است.

هیات اعزامی جمعیت هلال احمر ایران در طول اقامت خود در بنغازی با دبیرکل جمعیت و تعدادی از مدیران عالی‌رتبه و مقام‌هاي محلی در لیبی در مورد موضوعات مختلف گفت‌و‌گو کردند و کم‌ و‌ کیف فعالیت‌های انسان‌دوستانه را مورد بررسی قرار دادند.»

جمعیت هلال احمر لیبی در خاتمه بر تلاش مجدانه خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این هیات تاکید كرده است.

تاييد سلامت افراد ربوده شده

با اينكه هنوز نام و مشخصات اين افراد ربوده شده اعلام نشده است اما در بيانيه جمعيت هلال احمر ايران آمده است كه براساس اطلاع مقامات محلی این افراد در سلامت کامل بسر می‌برند.

به گزارش ايسنا، اين اتفاق در حالي رخ داد كه براساس ماده 4 اساسنامه جمعيت هلال احمر در زمان جنگ و در تصادمات و برخوردهاى مسلحانه، جمعیت و عوامل امدادى آن طبق مقررات ملى و بین‌المللى و مصون از هر گونه ممانعت یا تعرض دست‌جات متخاصم، بى‌طرفانه به کمک مجروحان و آسیب‌دیدگان و پناهندگان و آوارگان و اسراء و جستجوى مفقودالاثرها شتافته و به طرفین درگیر به نحو یکسان و بدون هیچ‌گونه تبعیضى کمک‌هاى انسانى خود را عرضه مى‏‌‌كنندو طرفین متخاصم مکلف به احترام و همکارى با جمعیت و عوامل آن هستند.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha