• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051107071

آخرين خبر از وضعيت امدادگران ربوده شده در ليبي

سفير ايران در ليبي به ايسنا خبرداد : ربوده‌شدگان سالمند/ قول مساعد عبدالجليل براي پيگيري

سفير ايران در ليبي به ايسنا خبرداد : ربوده‌شدگان سالمند/ قول مساعد عبدالجليل براي پيگيري

سفير ايران در طرابلس با بيان اينكه هفت ايراني ربوده شده در ليبي در سلامتي به سر مي‌برند، گفت: پيگيري هاي دو كشور براي اين موضوع ادامه دارد.

سفير ايران در طرابلس با بيان اينكه هفت ايراني ربوده شده در ليبي در سلامتي به سر مي‌برند، گفت: پيگيري هاي دو كشور براي اين موضوع ادامه دارد.

حسين اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در مورد آخرين اخبار مربوط به ربوده شدن هفت امدادگر هلال احمر ايران در ليبي گفت: گردانهاي انقلابي ليبي چندان زيرنظر دولت فعاليت نمي‌كنند و اگر دولت بخواهد موضوعي را در ارتباط با اقدامات آنها پيگيري كند بايد با آنها وارد مذاكره شود.

وي افزود: براساس درخواست هلال‌احمر ليبي، تعدادي از ايرانيان فعال در هلال احمر كشورمان براي انجام فعاليت‌هاي انسان دوستانه به طرابلس سفر كردند. اين هفت ايراني به صورت قانوني و بر اساس اين دعوتنامه و با اصرار هلال‌احمر ليبي به اين كشور سفر كرده‌اند، حتي آنها اصرار داشتند كه اين سفر زودتر انجام شود و تا زماني كه ماه رمضان پايان نيافته است توافقاتي بين دو طرف نهايي شود.

وي افزود: روز گذشته(سه‌شنبه) در اين مورد تلفني با مصطفي عبدالجليل صحبت كرده‌ام. وي قول مساعد داد كه اين موضوع از سوي دولت ليبي در حال پيگيري شدن است و اين موضوع تا شب حل خواهد شد.

اكبري ادامه داد:‌ گرداني كه اين هفت ايراني را ربوده است كه با عنوان گردان 17 فوريه اعلام شده است قول داده بود كه اين موضوع را تا شب حل كند و آقاي عبدالجليل نيز معاون وزير كشور را به عنوان رابط علام كرد و در گفت‌وگويي كه با معاون وزير داشته‌ام مطرح شد در مذاكرات به نتيجه رسيديم كه آنها مي‌خواهند كه براي حل موضوع اسراي ليبيايي در عراق، ايران همكاري‌هايي انجام دهد و ميانجي‌گري كند .

اكبري ادامه داد: گفته شد كه اين دو موضوع با يكديگر ارتباطي ندارد. اين هفت ايراني مهمان شما بوده‌اند و فعاليت‌هاي آنها در هلال احمر با خواسته‌اي كه شما داريد هيچ ارتباطي به يكديگر ندارند.

سفير كشورمان در ليبي افزود: معاون وزير كشور ليبي تاكيد كرد كه مذاكرات با اين ربايندگان ادامه دارد و تلاش مي‌كنيم نظرات آنها را با توجه به خواسته‌هايشان جلب كنيم و نتايج نهايي اعلام مي‌شود.

اكبري در عين‌حال گفت: معاون وزير كشور ليبي خاطر نشان كرد كه اين هفت ايراني در سلامت كامل به سر مي‌برند و آنها را مشاهده كرده است و هيچ جاي نگراني وجود ندارد. عبدالجليل نيز در مورد سلامت اين افراد اطمينان داده است كه جاي نگراني وجود ندارد.

وي گفت: شب گذشته با توجه به قول‌هايي كه داده‌اند و توافق‌ها منتظر حل شدن نهايي مساله بوديم ولي بايد در نظر داشت كه به هر حال در ليبي حكومت بايد با گردانهاي موجود توافق كند و نمي‌تواند با آنها دستوري برخورد كند. آنچه كه مسلم است اين است كه تمام ادله حكايت مي‌كند ايراني‌‌ها براي انجام اقدامات انسان‌دوستانه به ليبي سفر كرده بودند .

وي افزود: شب گذشته نيز رييس هلال احمر ليبي به طور مفصل در شبكه‌ تلويزيوني اين كشور توضيح داد كه اين ايراني‌ها براي انجام اقدامات انسان‌دوستانه به طرابلس سفر كرده‌‌اند و وي از اقدامات و خدمات انسان دوستانه ايراني‌ها در زمان انقلاب تشكر كرد و گفت كه آنها مهيمانان ما هستند و مي‌خواهيم همكاري‌هايمان را با آنها ادامه دهيم.

اكبري گفت:‌ سفارت ايران در ليبي با تمام توان براي حل اين مساله تلاش مي‌كند اين قطعا وظيفه‌اي واجب و ضروري براي ما است و شب گذشته تا نزديك صبح در حال مذاكره با اين گردان بوده‌ايم. اين گفت‌وگوها در حال پيگيري از طريق كانالهاي مختلف است . اميدواريم اين موضوع هر چه زودتر حل شود. اما جاي نگراني وجود ندارد . هويت ربايندگان براي ما روشن است . آنها اقداماتي انجام نمي دهند كه سلامتي اين افراد به خطر بيافتد. وزارت كشور و دولت ليبي درگير حل اين موضوع هستند و آن را پيگيري مي‌كنند. اساسا جاي نگراني وجود ندارد. صرفا تلاش ما اين است كه هر چه زودتر اين موضوع حل شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha