بازيگر نقش «كوچيك آقا» در سريال «چمدان» كه اين شبها سريالش روي آنتن شبكه دو سيماست، دربارهي استفاده از جملات فيالبداهه در سريال، گفت: با وجودي كه ايفاي نقشم در اين مجموعه كوتاه بود، اما در كل داستان، آقاي ملكان حتي يك بار هم در بداههگويي براي ما محدوديت ايجاد نكرد.
عزتالله رمضانيفر در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: همهي افرادي كه با من كار ميكنند از عادت من مطلع هستند كه معمولا ديالوگهايم فيالبداهه است، با وجود اينكه در سريال «چمدان» ايفاي نقشم كوتاه بود، اما هميشه ديالوگهايم را كم و زياد ميكردم تا كار، شيرينتر از آب دربيايد و هيچگاه به ياد ندارم كه آقاي ملكان ـ كارگردان و تهيهكننده ـ با اين مساله مخالفت كند و محدوديتي براي بازيگران به وجود بياورد.
وي با بيان اينكه اولين بار است با خسرو ملكان همكاري دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به اولين تجربه كاريام با آقاي ملكان در ايفاي نقشم با رعايت چهارچوبها از حرفهاي بامزه استفاده ميكردم و خودم ديالوگهايم را كم و زياد ميكردم و در عين حال هيچ مخالفتي از سوي او نديدم. قلم شيرين و خوب آقاي ملكان موجب رضايت همهي بازيگران «چمدان» شد؛ من شخصا از كار، قلمش راضي هستم.
همچنين او در ادامه دربارهي نقش «كوچيك آقا» در سريال «چمدان» توضيحي ارائه داد و گفت: كوچيك آقا (در نقش همسر شهره لرستاني) در عين اينكه شخصيت طنزگونهاي دارد به نحوي هم خانوادهاش را خيلي دوست دارد و ميخواهد آنها در رفاه باشند و همسرش را راضي نگه دارد، آنها زندگي خيلي خوبي ندارند و به خاطر وضع مالي ضعيفشان صاحب خانه آنها را بيرون كرده است تا كرايه از آنها بگيرد. به همين خاطر پس از اينكه كوچيك آقا چشمش به چمدان دربسته ميافتد، طمعش براي باز كردن چمدان بيشتر ميشود و مدام با خود ميگفت آيا ميتوانند از طريق اين چمدان زندگيشان را بهتر كنند يا خير.
رمضانيفر در ادامه گفتوگوي خود با اشاره به همكارياش با گروه سريال چمدان و ديگر بازيگران يادآور شد: همكاريام با گروه خيلي خوب و صميمانه بود به دليل اينكه ما در مجموع قسمتهايي كه مربوط به من ميشد چهار يا پنج نفر بيشتر نبوديم، سكانسهايمان شلوغ نبود به دليل اينكه داستانهاي چمدان به صورت اپيزودي گرفته ميشد و بازيگران نوبت به نوبت وارد ماجرا ميشدند.
بازيگر نقش كوچيك آقا در سريال چمدان هدف اصلي اين مجموعه را اينگونه خواند: تم قصه چمدان اين است كه ميخواهد ببيند افراد گوناگوني كه با يك چمدان دربسته روبرو مي شوند چه عكسالعملي از خود نشان ميدهند كه تمام اينها به ذات انسانها برميگردد و در واقع ميخواهند در مقابل يك چمدان در بسته امتحان پس دهند. در اين سريال اكثر افرادي كه به چمدان ميرسند به نوعي به فكر منافع خودشان هستند و خيلي كم اتفاق ميافتد تا كسي به اين فكر بيفتد كه چمدان را به دست صاحب اصلياش برساند.
وي در پاسخ به اينكه با توجه به مناسبتي بودن سريال «چمدان»، آيا ساخت اين سريال با شتاب و عجلهاي همراه نبود؟ خاطرنشان كرد: اصلا هيچ شتاب و عجلهاي در كار نبود، چرا كه چمدان قرار بود ماه رمضان سال گذشته پخش شود. ما سال گذشته پيش از ماه رمضان در 45 روز حدود 27 قسمت از مجموعه را كار كرديم و فقط قسمتهاي پاياني باقي مانده بود كه چند ماه گذشته تصويربرداري شد ولي از سوي ديگر كمي بر ما فشار وارد شد و آن هم اين بود كه معمولا ديالوگهايمان در اتاق گريم به دست ما ميرسيد و پيش از آن نميدانستيم ديالوگهايمان چيست.
او اضافه كرد: آقاي ملكان 26 قسمت از مجموعه «چمدان» را نگارش كرده بود و مابقي آن را شب به شب مينوشت و هيچگاه پيش نيامد كه به عنوان مثال ديالوگهاي روز بعد را به ما بدهند و هميشه ديالوگهايمان بعد از گريم به دست ما ميرسيد كه اين كار مشكلي است و بازيگران حرفهيي را ميطلبد اما در كل از روند كار با آقاي ملكان و در مجموع بازيگران و ساير عوامل راضي هستم.
اين بازيگر در ادامه با بيان اينكه تاكنون در كنار شهره لرستاني به ايفاي نقش نپرداخته است، اظهار كرد: چندين سال پيش در يك كار طنز با آقاي مهران غفوريان كار كردم اما تاكنون با خانم لرستاني به ايفاي نقش پرداخته بودم تا اينكه در سريال «چمدان» نقش همسرش را بازي كردم. در كل به دليل اينكه اپيزودي كه مربوط به من ميشد فقط با آقاي غفوريان و خانم لرستاني در ارتباط بودم، همكاريام با هر دوي آنها خوب بود و مشكلي نداشتيم.
رمضانيفر در پاسخ به اينكه، ناقص بودن فيلمنامه پس از كليد خوردن چقدر ميتواند به بازي بازيگر ضربه وارد كند؟ گفت: ناقص بودن فيلمنامه در آسيب ديدن كار بازيگر بيربط نيست، زماني كه يك كار توليد ميشود در ابتدا بازيگر بايد از ماجراي كامل داستان مطلع باشد و بداند كه قرار است چه بر سر نقشش ميآيد چرا كه بعدها دچار مشكل ميشود. قرار نيست زماني كه يك كار كليد ميخورد اواسط داستان قصه تغيير كند، رها شود و يا جا به جا شود.
او گفت: سريال «چمدان» با ساير مجموعهها تفاوت دارد چرا كه داستان يك چمدان را دنبال ميكند كه دست به دست ميچرخد و قرار هم نيست باز شود تا اينكه در آخر داستان به دست صاحب اصلياش برسد.
همچنين وي درباره زمان پخش سريال چمدان بيان كرد:همانطور كه در جريان هستيد ماه رمضان امسال فرصت به شبكه چهار نرسيد، با توجه به اينكه اذان حدود ساعت 9 ميگويد شايد به دليل اينكه چمدان يك سريال طنز است، فكر كردند كه اگر آخر شب هم به روي آنتن برود باز هم مردم آن را دنبال ميكنند به همين خاطر آن را آخر از همه سريالها جاي دادند اما با اين حال اگر كمي زودتر پخش ميشد بيشتر ديده ميشد.
رمضانيفر در پايان گفتوگوي خود با ايسنا با گلهمندي از اينكه پيش از اين در دو سريال طنز كار كردم اما نميدانم چرا و به چه دليل كار پخش نشد، گفت: حدود چهار ـ پنج سال گذشته در دو سريال با عنوان «پيرمردها» و «ناكجا كجا» ايفاي نقش كردم اما متاسفانه حتي بدون اينكه دليلش را بدانيم هنوز پخش نشده است. من به خاطر ايفاي نقش در سريال پيرمردها بازي در سريال مختارنامه را از دست دادم و دعوتي كه از سوي آقاي ميرباقري داشتم را رد كردم. هر دوي اين سريالها به كارگرداني سپهر محمدي تهيه شده بود و خيلي هم هزينه شد حتي به خاطر سريال «ناكجا كجا» يك شهرك در جاده قم ساختند و خيلي كار طنز فوقالعاده بود اما هنوز سرنوشتش نامعلوم است.
انتهاي پيام
نظرات