• جمعه / ۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91050603387
  • منبع : نمایندگی کردستان

کمیته مقابله با روزه‌خواری در دادگستری استان كردستان تشکیل شد

کمیته مقابله با روزه‌خواری در دادگستری استان كردستان تشکیل شد

رییس کل دادگستری کردستان گفت: روزه‌خواری به عنوان جرمی خاص دارای انعکاسی بد و ضدارزش در جامعه اسلامی بوده و افکار عمومی نیز خواستار مقابله با این معضل است.

رییس کل دادگستری کردستان گفت: روزه‌خواری به عنوان جرمی خاص دارای انعکاسی بد و ضدارزش در جامعه اسلامی بوده و افکار عمومی نیز خواستار مقابله با این معضل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، علی‌اکبر گروسی در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار كرد: در سراسر شهرستان‌های استان شعبات ویژه مقابله با روزه‌خواری و حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان تشکیل شده است.

وی مقابله با پدیده زشت روزه‌خواری را وظیفه شرعی و قانونی همگان دانست و افزود: بر این اساس کمیته مقابله با روزه‌خواری در دادگستری استان كردستان تشکیل شده و شعبی ویژه نیز برای بررسی پرونده‌های قضایی افراد روزه‌خوار و حرمت‌شکن در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نوبت دایر شده است.

وي با بیان این‌که «روزه‌خواری جرمی پیچیده نيست» اعلام کرد: در صورت شهادت عینی افراد، اقرار فرد روزه‌خوار و گزارش نیروی انتظامی، دادگستری آمادگی دارد در سریع‌ترین زمان ممکن به جرم افراد متخلف و حرمت‌شکن رسیدگی شود.

رییس کل دادگستری کردستان حرمت شکنی و روزه‌خواری در ملاء عام را بیشتر به دلیل ناآشنایی با موازین، غیرعمدی و مسافر بودن عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا باید ستاد احیا با شیوه‌های ارشادی برای کاهش این معضل اقدام کند، به طوری که شئون افراد روزه‌خوار حفظ شود.

ماموستا راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در این جلسه طی سخنانی استفاده از شیوه‌های ارشادی و نهی از منکر و امر به معروف را در راستای مقابله با حرمت‌شکنان و حفظ شئونات جامعه اسلامی تاثیرگذارتر خواند و خاطرنشان کرد: برخورد فیزیکی با افرادی که در ملاء عام حرمت‌شکنی و روزه‌خواری می‌کنند به یقین نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha