• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91042616090
  • خبرنگار : 71012

برنامه‌هاي افطار تلويزيون، محلي براي آزمون چهره‌هاي جديد

برنامه‌هاي افطار تلويزيون، محلي براي آزمون چهره‌هاي جديد

شبكه‌هاي تلويزيوني براي لحظات افطار شش ويژه برنامه را در نظر گرفته‌اند. نگاهي به برنامه‌هاي افطار تلويزيون در رمضان 91، از به كارگيري چهره‌هايي جوان حكايت دارد كه مخاطب پيشتر حضور آنان را به عنوان مجري برنامه‌اي مناسبتي تجربه نكرده است.

شبكه‌هاي تلويزيوني براي لحظات افطار شش ويژه برنامه را در نظر گرفته‌اند. نگاهي به برنامه‌هاي افطار تلويزيون در رمضان 91، از به كارگيري چهره‌هايي جوان حكايت دارد كه مخاطب پيشتر حضور آنان را به عنوان مجري برنامه‌اي مناسبتي تجربه نكرده است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، «شهر باران» از تولیدات گروه معارف شبکه یک سیما، برنامه‌ای ویژه افطار است که هر روز از ساعت 20 با روزه‌داران همراه می‌شود. این برنامه را مجید نادری و محمد شکیبانیا تهیه می‌کنند.

برنامه زنده‌ي «سيمرغ» کاری از گروه معارف شبکه دو و به تهیه‌کنندگی محمد ماجد و کارگردانی مهرنوش شفیعی، به اخلاق از دیدگاه امام علی (ع) و حکمت‌های نهج البلاغه می‌پردازد. « سیمرغ» در 30 قسمت با 30 گرافیک که از بناهای تاریخی نقاط مختلف کشور طراحی شده است و 30 نوا و استفاده از انیمیشن، نیایش و مناجات همراه روزه‌داران به استقبال لحظات آسمانی افطار می رود. پخش مناجات خمسه عشر با صدای علیرضا قربانی از دیگر بخش های «سیمرغ» است.

ویژه برنامه افطار، زنده و گفتگو محور «ماه عسل» امسال نیز همچون سال‌های گذشته در لحظات روحانی و ملکوتی افطار ساعت 19 و 15 دقيقه از قاب شبکه سه مهمان خانه های مخاطبان می شوند.

اين برنامه امسال در غياب احسان عليخاني، میهماناني را انتخاب كرده است که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... در جامعه شرایط خاصی دارند و با مجری برنامه ـ علی ضیا ـ به گفت و شنود می پردازند.

کیوان مدنی و مجید یوسفی به طور مشترک تهیه کنندگی «ماه عسل»رمضان سال 1391 را در 31 قسمت 70 دقیقه ای بر عهده دارند.

«سی شب سی فضیلت» نیز عنوان برنامه ای است که به سفارش پخش شبکه چهار سیما برای لحظات افطار تهیه و تولید شده است. این ویژه برنامه ترکیبی شامل چهار بخش مختلف است که هر شب در چهار بخش به یک موضوع پرداخته می شود. پاک دامنی، زهد و تقوا، میانه روی و اعتدال، نیایش و دعا از جمله موضوعاتی است که در این برنامه مطرح خواهد شد.

نقل حکایت های ادبی از زبان فخرالدین صدیق شریف، بخش استاد اخلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا اصلانی، نیایش از زبان حسین شمس و پخش وله های مفهومی از ادعیه ماه مبارک رمضان بخش های این برنامه 20 دقیقه ای را تشکیل می دهد.

ویژه برنامه «برآستان جانان» كه هر روز در يكي از بوستان هاي شهر تهران به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با ویژگی‌ها و آداب ماه نزول قرآن برگزار مي شود، كاري از گروه تفريحات و سرگرمي شبكه تهران است كه اين برنامه در 30 قسمت 30 دقيقه اي همراه با يك مسابقه پيامكي قبل از اذان مغرب پخش مي شود.

همچنين شبكه تهران تاكنون خبري درباره‌ي برنامه «جشن رمضان» كه هر سال با اجراي محمود شهرياري و كاظم احمدزاده ماه رمضان پخش مي شد، منتشر نكرده است.

برنامه «باز باران» به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر قمیشی ویژه افطار همراه با آیتم های مختلف رمضانی هر شب از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha