• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91033017439
  • منبع : صدا و سیما

جريان كامل نشست مجريان شبكه اول با مدير شبكه

جريان كامل نشست مجريان شبكه اول با مدير شبكه

مدیر شبکه یک در نخستین نشست مجریان این شبکه در سال 91 که بعد از ظهر یکشنبه 28 خرداد برگزار شد، به تشریح طرح ساماندهی مجریان سیما پرداخت.

مدیر شبکه یک در نخستین نشست مجریان این شبکه در سال 91 که بعد از ظهر یکشنبه 28 خرداد برگزار شد، به تشریح طرح ساماندهی مجریان سیما پرداخت.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، مهدی فرجی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی ساماندهی مجریان با حضور وی، دکتر پورحسین (مدیر امور مجریان سیما و مدیر شبکه مستند)، بخشی‌زاده (مدیر شبکه دو) و فرشاد صادقی (مدیر شبکه ورزش) درباره‌ي این طرح گفت: طرح ساماندهی مجریان سیما که به دستور معاون محترم سیما انجام می‌شود، به بررسی فهرستی از مجریان هر شبکه و تدوین شناسنامه کاری ایشان شامل میزان و رشته تحصیلی، سنوات، نوع اجرا (ضبطی یا زنده)، رسته اجرا (اجتماعی، معارفی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و ...) و در نهایت ساماندهی وضعیت استخدامی و بیمه، تخصیص کارت ورود به سازمان، پرداخت نظام‌مند دستمزد و آموزش و بروزرسانی مجریان می پردازد.

مدیر شبکه یک ضرورت اجرای این طرح را اهمیت جایگاه مجریان و برنامه‌های موفق مجری محور دانست و افزود: موفقیت برخی برنامه‌ها به موفقیت مجریان ربط پیدا کرده، در نتیجه ساماندهی و به ویژه آموزش و بروزرسانی مجریان متضمن کیفیت بخشی از محتوای ارائه شونده به مخاطب است.

وی در ادامه درباره‌ي جذب مجریان جدید منطبق بر ویژگی‌های سیما تصریح کرد: کمیته مجریان سیما به منظور استفاده از ظرفیت دانشکده صداوسیما، از میان بیش از 100 مجری تربیت شده به کمتر از 10 مورد مناسب رسیده است که در حال گذراندن دوره‌های تکمیلی و آماده‌سازی جهت آغاز به کار اجرا هستند. در ادامه این حرکت، هماهنگی‌های لازم برای حضور اعضای کمیته در دانشگاه‌های معتبر کشور و شناسایی افراد لایق از سطوح کارشناسی ارشد و دکتری انجام شده است.

فرجی ضمن اشاره به نگاه ویژه معاون سیما بر مقوله‌ي اجرا، نظارت وي بر جذب مجریان جدید این حوزه، مجریان واجد شرایط شبکه یک از سوی کمیته امور مجریان را 29 نفربرشمرد و گفت: با توجه به حجم و گونه‌های متنوع برنامه‌های شبکه این تعداد مجری کافی نیست اما با تمهیداتی که در کمیته مجریان اندیشیده شده، درصدد تکمیل مجریان مورد نیاز شبکه هستیم.

مدیر شبکه یک با بیان این مطلب که نشست مجریان این شبکه از این پس به صورت فصلی برگزار می‌شود، خواست: مجریان خود را از شاکله شبکه‌ای که در آن کار می‌کنند بدانند و از سیاست‌های ابلاغ شده توسط مدیر شبکه، مدیر گروه و یا تهیه‌کننده در راستای ارتقای کیفیت برنامه‌ها همچون گذشته پیروی کنند.

شعله قهرمانی، مجری برنامه سیمای خانواده و از مجریان باسابقه شبکه یک، ضمن قدردانی از مدیر این شبکه به منظور ایجاد فضای گفتگو با مجریان، خواستار عضویت نماینده‌ای از مجریان در کمیته امور مجریان سیما شد.

قهرمانی درباره‌ي آیین‌نامه‌های ابلاغی کمیته مجریان در خصوص اجرای برنامه های مختلف افزود: بهتر است جلسات توجیهی بیشتری بدین منظور به ویژه برای مجریان جوان‌تر برگزار شود.

مجری برنامه سیمای خانواده در پایان گفت: طرح تفکیک مجریان به طور مشخص و دقیق در شبکه یک اجرا می شود و حسن اجرای این طرح با برنامه ریزی مدیران گروهها و تهیه کنندگان در خصوص دعوت از کارشناسان و میهمانان صورت پذیرفته است.

زهرا ملکی مجری برنامه معارفی آفتاب شرقی، با درخواست تخصیص اتاق مخصوص مجریان و تجهیز و امکان استفاده مجریان از کتابخانه سیما، خواستار ارتباط مستمر و حمایت همه جانبه مدیر شبکه شد و گفت: آنتن شبکه یک در کم بیننده‌ترین حالت 20 میلیون مخاطب دارد و این مهم مسؤولیت مجریان و برنامه سازان را دو چندان می کند.

ملکی ضعف برنامه‌های سیما را ضعف کارشناسی دانست و گفت: شناسایی کارشناسان کارآمد توسط تهیه‌کنندگان با دقت کافی صورت نمی‌گیرد و این موضوع برنامه ها را به شدت وابسته به دانش مجریان می‌كند.

اقبال واحدی ـ مجری برنامه های استانی شبکه یک ـ ضمن قدردانی از دکتر دارابی، معاون سیما به واسطه‌ي برگزاری این جلسات در دوره تصدی او، خواستار تزریق مجریان جدید به شبکه برای ایجاد فضایی متنوع شد و افزود: اصل اساسی در حفظ و یا تغییر مجریان بیننده است. اگر ما بینندگان را راضی نگه داشتیم بمانیم. درغیر اینصورت سازمان با حفظ شئون و تأمین کردن مجریان پیشکسوت، آنها را کنار بگذارد.

واحدی رمز موفقیت بسیاری از برنامه ها را اجرای خوب و قوی مجری و یا قوت محتوای ارائه شده در برنامه ها دانست و گفت:" مجری برای حفظ مخاطبش باید سوپر استار باشد. پرتوان، بروز و دارای دیسیپلین مخاطب پسند.

طباطبایی، مجری برنامه تسبیح صبای شبکه یک، ضمن گرامیداشت یاد همکاران این فن که در قطعه هنرمندان آرمیدند، خواستار آموزش ادواری مجریان شبکه شد.

درنشست بعد از ظهر روز یکشنبه 28 خرداد، که مصداقی مدیر پخش و مسؤول امور مجریان و سمیرا رستمی مدیر روابط عمومی، مدیر شبکه یک را همراهی کردند، توکلی(مجری برنامه سیمای آبادی)، پیشروچی(مجری برنامه با شما)، هرمز شجاعی مهر، شعله قهرمانی، روژین کایینی، زهرا خاتمی و مبینا نصیری(مجریان برنامه سیمای خانواده)،رحمان نظام اسلامی، زهرا جدیدی، ساسان گلستانه، پدرام کریمی، محمد رضا یزدان پرست و محد امین نبی اللهی(مجریان برنامه صبح بخیر ایران)، ندا ملکی(مجری برنامه آفتاب شرقی)، اقبال واحدی(مجری برنامه مستقیم آبادی)،افشاری، آقابیگی،طباطبایی و میلاد شیران (مجریان پخش)، کیا داوود اسفندیاری و ارسیا صنعتی(مجری برنامه حرف حساب و پایش)،پیمان فتاحی(مجری برنامه وقت اضافه) حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha