• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91042615999
  • خبرنگار : 71411

/نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه/3

محسني اژه‌اي: دولت در تحقيقات مربوط به فساد بزرگ مالي همكاري زيادي با دستگاه قضايي داشت

سخنگوي قوه قضاييه در رابطه با پرونده‌ فساد بزرگ مالي گفت: در اين پرونده‌ از حدود 150 نفر به عنوان مطلع تحقيق شده است. از بانك‌ها، وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف دعوت شده و از آنها نيز به عنوان مطلع تحقيق شده است. همچنين تعداد كثيري به عنوان متهم تحت تعقيب قرار داشته‌اند و براي آنان قرار صادر شده است

سخنگوي قوه قضاييه در رابطه با پرونده‌ فساد بزرگ مالي گفت: در اين پرونده‌ از حدود 150 نفر به عنوان مطلع تحقيق شده است. از بانك‌ها، وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف دعوت شده و از آنها نيز به عنوان مطلع تحقيق شده است. همچنين تعداد كثيري به عنوان متهم تحت تعقيب قرار داشته‌اند و براي آنان قرار صادر شده است

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران با بيان اين مطلب تصريح كرد: همه‌ اينها ظرف مدت كمتر از يك سال انجام شده و ارزيابي من اين است كه يك كار فوق‌العاده‌اي صورت گرفته است. سياستي كه داشتيم سرعت، دقت و همه‌جانبه بودن تحقيقات بوده است و به نظر من نمره‌ خوب و قابل قبولي به همكاران مي‌دهم.

وي ادامه داد: 15 يا 16 جلسه‌ نشست در زمان رسيدگي به اين پرونده داشتيم و از سال گذشته كه من به عنوان ناظر بر اين پرونده تعيين شدم علاوه بر اين جلسات، بارها مستقلا به صدا و سيما رفتم و در خصوص اين موضوع صحبت كردم. همچنين نزديك به 20 جلسه خود بنده در اين راستا اطلاع‌رساني كرده‌ام؛ چه در نشست‌ها، چه در صدا و سيما و چه به صورت متفرقه.

دادستان كل كشور با بيان اينكه نمي‌شد تمامي اين پرونده را يك‌جا به دادگاه فرستاد، افزود: اميدواريم اگر دادگاه نياز به استعلام جديدي نداشت، بتواند در روزهاي آينده حكم 39 متهمي را محاكمه شدند صادر كند.

محسني اژه‌اي اظهار كرد: اين پرونده بالغ بر 20 هزار صفحه دارد و قاضي بايد با دقت آن را بخواند.

وي خاطرنشان كرد: در اين پرونده كميسيون اصل 90 مجلس نيز كمك شاياني كرد؛ هم در جهت آسيب‌شناسي و هم در جهت اقدامات قضايي. صدها برگ فقط خود كميسيون اصل 90 براي ما فرستاد و ساعت‌ها جلساتي بنده و با دوستان در قوه قضاييه داشتيم.

سخنگوي قوه قضاييه يادآور شد: دولت نيز چندين وزارتخانه‌اش را درگير كرد و همكاري بسياري با ما داشتند. سازمان بازرسي كل كشور يك تلاش شبانه‌روزي در جهت رديابي اموال كرد. همچنين وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي نيز كمك‌هاي بسياري انجام دادند. البته نيروي انتظامي اوايل خيلي ورود نداشت اما اواخر به صورت خيلي جدي ورود پيدا كرد كه به سهم خود از آنها تشكر مي‌كنم؛ گرچه من كسي نيستم و آنها وظايف خود را انجام داده‌اند كه اجرشان با خداست.

محسني اژه‌اي خاطرنشان كرد: در خصوص دادگاه يا نشست‌هايي كه داشتيم صاحبان رسانه كار خيلي خوبي انجام دادند. ابهامات را دنبال مي‌كردند و از ما جواب مي‌خواستند. البته گاهي اوقات جواب‌هايي كه ما مي‌داديم اين‌ور آن‌ور مي‌كردند كه گله آن جاي خود اما باز هم به سهم خود از آنها تشكر مي‌كنم.

وي در پايان توضيحاتش در خصوص پرونده‌ فساد بزرگ مالي تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم از اين پرونده با ‌آسيب‌شناسي‌هايي كه صورت گرفته براي پيشگيري از موارد آينده توفيق زيادي كسب كنيم. بر اساس همان مسائلي كه در اين پرونده براي ما روشن شد، بانك مركزي تصميماتي گرفت و ال‌سي‌هاي داخلي كه يكي از معضلات و مشكلات و اصلا موجب فساد اصلي اين قضيه شده بود، تغييراتي يافت. همچنين بانك مركزي نظارت خود را بر بانك‌ها بسيار قوي‌تر كرد و بعضي از اين بانك‌ها مجوزشان لغو شد. همچنين وزارت اقتصاد و دارايي در بخش نظارت بر بانك‌ها در بعضي از دستورالعمل‌ها تجديدنظر كرد و ان‌شاالله با مجموعه اقداماتي كه انجام شده در آينده شاهد اين‌گونه مسائل نباشيم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha