• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91042113133
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رسیدگی به وضعیت بهره‌برداری از غار نخجیر

رسیدگی به وضعیت بهره‌برداری از غار نخجیر

ابلاغ دوباره‌ي آیین‌نامه‌ي «حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری از غارهای کشور» به‌منظور رسیدگی به وضعیت بهره‌برداری غار نخجیر دلیجان در دستور کار قرار گرفت.

ابلاغ دوباره‌ي آیین‌نامه‌ي «حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری از غارهای کشور» به‌منظور رسیدگی به وضعیت بهره‌برداری غار نخجیر دلیجان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدعلی فیاضی ـ مدیرکل اداره‌ي کمیته‌ي ملی طبیعت‌گردی ـ در جلسه‌ي کارگروه غارشناسی که با هدف رسیدگی به وضعیت بهره‌برداری از غار نخجیر دلیجان در معاونت گردشگری تشکیل شده بود، با اشاره به سه اصل کاربردی در حوزه‌ي طبیعت‌گردی، گفت: با بهره‌مندی از اصول صیانت از طبیعت، آموزش و فرهنگ می‌توان چالش‌های موجود در حوزه طبیعت‌گردی را پشت سر گذاشت.

او درباره‌ي راهکارهای مورد نیاز در راستای بررسی روند توسعه‌ي غار نخجیر، بيان كرد: برگزاری نشست با معاون عمرانی استاندار مرکزی، بازدید گروهی اعضای کارگروه از غار نخجیر، تکمیل تحقیقات سازمان زمین‌شناسی به‌منظور بررسی روند ابعاد توسعه و نیز ابلاغ آیین‌نامه‌ي «حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری از غارهای کشور» را می‌توان به‌عنوان سیاست‌های اجرایی در گام نخست به کار گرفت.

فیاضی با بیان این‌که تلاش کارگروه غارشناسی به کارگیری ظرفیت‌های طبیعی و بکر در این حوزه است، گفت: اداره کل کمیته‌ي ملی طبیعت‌گردی در تلاش است بر مبنای هدف جذب بیش از دومیلیون طبیعت‌گرد در سال 91، با همکاری اعضای کارگروه غارشناسی، اجرایی شدن ضوابط و استانداردهای لازم را براي به کارگیری ظرفیت بکر غارهای کشور در توسعه‌ي صنعت گردشگری کشور اجرایی کند.

در این کارگروه نمایندگانی از سازمان‌های جغرافیایی نیروهای مسلح، محیط زیست، زمین‌شناسی، انرژی اتمی، جنگل‌ها و مراتع و انجمن غارنوردان ایران در کنار نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حضور داشتند.

~.~.~.~.~.~.~

همایش «گردشگری خلاق، خلاقیت در گردشگری»، فردا (22 تیرماه) در باغ شهر تاریخی نطنز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همایش «گردشگری خلاق، خلاقیت در گردشگری» با هدف توسعه‌ي زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سه شهرستان کاشان، نطنز و آران و بیدگل از ساعت 9 تا 15 روز پنجشنبه در پارک جنگلی «سرابان» نطنز برگزار می‌شود.

در این همایش قرار است عنوان «باغ شهر تاریخی نطنز» به‌عنوان برند ویژه‌ي این شهرستان انتخاب و اجرای برنامه‌ي يادشده در فضای کوچه‌باغ انجام شود.

در حاشیه‌ي همایش «گردشگری خلاق، خلاقیت در گردشگری» صنایع دستی، غذا و موسیقی محلی این منطقه نیز معرفي مي‌شود.

نشست يادشده به همت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، فرمانداری و شهرداری نطنز و فعالان بخش خصوصی مرتبط برگزار می‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha